‘Mediodía Cope’ Alcoi divendres 31 de març 2023 (14:20h)
Hui divendres hem recordat les novetats al voltant del cartell de les Festes de Moros i Cristians d’Alcoi d’enguany. També ens hem centrat en assumptes referits a les licitacions públiques a les quals poden optar les nostres empreses.
Afavorir que les empreses de la zona aconseguisquen les licitacions per als projectes que es desenvolupen a les nostres comarques. Aquesta és una de les propostes que fan la Federació Empresarial Alcoià-Comtat (FEDAC), l’Associació d’Empresaris d’Ibi (IBIAE) i la Confederació Empresarial de la Vall d’Albaida (COEVAL) als partits polítics de cara a les eleccions municipals del pròxim 28 de maig.
I és que, com contava Cope Alcoi, són diversos els concursos públics que han quedat deserts en els últims mesos. En molts casos això es deu al fet que els projectes pretenien licitar-se per davall del preu de mercat. En altres ocasions han sigut empreses de fora de la nostra zona les que han guanyat aquests concursos.
Posar solució a això és, precisament, una de les propostes que fan els empresaris. “El problema principal és que les licitacions estan eixint per davall del preu de mercat. Això provoca que empreses oportunistes, sense conéixer la zona ni el tipus d’infraestructura, es presenten a totes per si -per casualitat- guanyen. I les de la zona, amb eixos preus, no poden entrar“, explica Nacho Gómez, president de *FEDAC.
Per a revertir la situació, impedir que els projectes isquen a licitació per davall del preu de mercat és imprescindible. Però també hi ha altres possibles incentius. “Que siguen empreses de fora provoca que hi haja més trànsit de treballadors i menys treball per a les comarques. Hi ha una sèrie de solucions per a intentar premiar a les empreses que tenen infraestructures en la zona i puguen accedir a aquestes licitacions”, afig Gómez. Proposen que es done preferència a la proximitat i al coneixement de l’entorn en comptes del preu.
La CV-60
Una altra de les propostes dels empresaris és que es complete el tram que unisca la CV-60 amb Gandia, entre Terrateig i l’Olleria. “En aquesta carretera també influeix el turisme, no sols el trànsit comercial. És una carretera que es satura molt, sobretot en caps de setmana, i provoca que hi haja avançaments i accidents greus i mortals com hi ha hagut en els últims anys. Volem el desdoblament de tota la carretera”, conta Gómez.
Trobar sòl industrial de qualitat, afavorir el desenvolupament una connexió ferroviària amb Alacant i l’increment de freqüències en el transport comarcal són també propostes de l’empresariat.