Pérez Llorca posa en valor el suport del Consell al sector industrial en la seua visita a la comarca
El president de la Generalitat Valenciana, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat l’aposta del Consell per convertir la Comunitat Valenciana en un territori atractiu per a la inversió i la creació d’empreses. Ho ha fet durant una visita a l’empresa Hinojosa Paper, situada a l’Alqueria d’Asnar, on ha posat en valor el paper de la indústria com a motor de desenvolupament econòmic i de generació d’ocupació.
Pérez Llorca ha destacat que empreses com Hinojosa Paper, amb més de 3.000 treballadors i presència internacional, contribueixen a crear ocupació estable i a fixar població als municipis de l’interior. A més, ha assegurat que les administracions han d’actuar com a aliades del teixit empresarial, afavorint l’activitat econòmica mitjançant la reducció d’impostos i l’eliminació de traves burocràtiques. En este sentit, el president ha recordat que la Generalitat ja ha aprovat dos decrets de simplificació administrativa i no descarta impulsar-ne un tercer per a continuar facilitant la implantació d’empreses. També ha reiterat l’aposta del Consell per la formació, la innovació i la captació de noves inversions “hem demostrat que baixant impostos es recapta més i s’ajuda les empreses a invertir. Això també forma part d’eixa economia circular que després genera ocupació i riquesa”, ha afirmat.
Finalment, ha explicat que la Comunitat Valenciana gestiona actualment 18.000 milions d’euros en projectes d’inversió. Entre estos ha esmentat la gigafactoria de PowerCo a Sagunt, el hub energètic de BP a Castelló, el Campus Digital Valley de Picassent o la planta aeroespacial de PDL Space a Elx, iniciatives que preveuen generar més de 21.600 llocs de treball.
Visita a AITEX
Després de la visita a l’Alqueria d’Asnar, Pérez Llorca s’ha desplaçat fins a Alcoi, on ha presidit una reunió del Consell Rector d’AITEX. En aquesta trobada estratègica amb els màxims responsables de l’Institut Tecnològic Tèxtil, a la qual també ha assistit l’alcalde d’Alcoi Toni Francés en representació de l’Ajuntament, es van posar en comú les inquietuds del sector, els reptes de futur i els últims avanços tecnològics i industrials. Cal destacar que el president de la Generalitat Valenciana ha reiterat el suport del Consell al sector tèxtil i ha assenyalat el paper d’AITEX com a referent en innovació. Finalment, ha apostat per continuar impulsant la investigació, la intel·ligència artificial i la col·laboració amb les empreses, al mateix temps que ha defensat projectes com Alcoi Sud per a dotar la ciutat del sòl industrial que necessita.

