L’amenaça de pluja no frena una nova edició de la Mitjana Marató d’Alcoi

Alcoi va viure el passat diumenge 14 de desembre de 2025 una 14a edició de la Mitja Marató Unió Alcoyana Seguros (MMUA) marcada pel gran nivell esportiu i per un protagonista indiscutible: l’atletisme femení. La jornada quedarà en la memòria pel nou rècord en la mitja marató i per un 10,5K d’altíssima exigència internacional.

A pesar de la pluja, que va fer acte de presència i va obligar els corredors a afrontar un circuit més exigent i relliscós del que és habitual, la prova es va poder desenvolupar amb total normalitat. Les previsions meteorològiques eren poc encoratjadores i la Comunitat Valenciana es trobava sota avisos per precipitacions, però Alcoi va resistir. L’aigua no va refredar l’ambient: carrers grisos, sí, però plens de color, esforç i aplaudiments gràcies a l’afició, el voluntariat i els grups d’animació.

En l’àmbit estrictament esportiu, la gran protagonista va ser la corredora élit internacional Maria Fuentes Olcina, que va firmar una actuació impecable en la mitja marató. Amb un temps de 1:16:51, no sols va aconseguir la victòria, sinó que va polvoritzar el rècord femení de la prova, rebaixant clarament la marca anterior i confirmant el seu domini absolut en el seu retorn a Alcoi. La segona posició va ser per a l’atleta local Vanesa Herrera Maiques (1:34:11), seguida de Berta Borderia Morant (1:35:55), completant un podi que també va reflectir el bon moment de l’atletisme autonòmic. En categoria masculina, el triomf va ser per a Vicent Francés Belda (1:10:50), en una carrera molt competitiva en la qual es va imposar a Carlos Rodríguez Suárez (1:11:50) i Luis Félix Martínez Gómez (1:13:02).

El 10,5K va tornar a oferir un espectacle de nivell internacional. En categoria femenina, la victòria va ser per a la canadenca Gabrielle Pilote Fortin (00:38:36), seguida per la italiana Marta Menditto (00:39:47) i l’atleta local Lorena Rodríguez Martínez (00:40:26), en un podi d’enorme prestigi. Entre els homes, el més ràpid va ser David Belda García (00:33:47), per davant de Joan Montes (00:34:45) i Eric Baena Baños (00:35:10), en una carrera molt ràpida malgrat les condicions humides del circuit.

Més enllà dels resultats, la MMUA va tornar a evidenciar el creixement del running a Alcoi, amb una participació a l’alça i un nivell esportiu cada vegada més alt. Els podis locals i la presència d’atletes internacionals confirmen l’atractiu creixent de la prova dins del calendari autonòmic. L’organització va voler destacar l’esforç col·lectiu de voluntaris, patrocinadors, serveis d’emergència i cossos de seguretat, clau perquè la carrera es poguera celebrar amb èxit malgrat la pluja. Alcoi va tornar a demostrar que, fins i tot en condicions adverses, l’esport popular és capaç de convertir la ciutat en una autèntica festa de l’atletisme.

Comparte