Informatiu matinal dimarts 15 de setembre 2026 (07:50h)

Hui dimarts hem destacat que Banyeres de Mariola es prepara per a la commemoració del I Centenari de la Proclamació Canònica de Sant Jordi. També hem parlat de les temperatures que s’han registrat durant este estiu a Alcoi, una estació que s’acomiadarà en els pròxims dies amb una baixada de les màximes i mínimes.

Banyeres de Mariola ha començat ja a preparar una de les efemèrides més significatives que viurà la localitat el pròxim any. I és que en 2027 es compliran cent anys de la Proclamació Canònica del Patronatge de Sant Jordi, una commemoració per a la qual la parròquia de la Mare de Déu de la Misericòrdia i l’Associació Amics del I Centenari han organitzat un cicle de tres xarrades pastorals.

La primera d’elles va tindre lloc el passat diumenge 13 de setembre al temple parroquial i va estar a càrrec de José Antonio Pastor Mora ‘Toyo’, diplomat en Filosofia i llicenciat en Teologia Sistemàtica. La seua intervenció es va centrar en el significat d’estos cent anys de patronatge per a la comunitat cristiana de Banyeres. El cicle continuarà el 25 d’octubre amb Josep Miquel Francés Camús, historiador i cronista oficial del Camp de Mirra, qui aprofundirà en la figura de Sant Jordi, la seua iconografia i La Llegenda Daurada. L’última sessió serà el 22 de novembre i estarà protagonitzada pel rector de Banyeres, Don Ramón Micó Colomer, que analitzarà la proclamació del patronatge un segle després i el seu significat per a l’Església actual. Per al mateix Don Ramón Micó, el centenari suposa una oportunitat per a mirar al passat i posar en valor una devoció que forma part de la identitat religiosa, social i cultural de Banyeres de Mariola és importantíssim que la celebració no es limite únicament a recordar una data històrica, sinó que permeta renovar el significat que té Sant Jordi per a la comunitat cristiana del nostre poble”, detalla.

L’objectiu és arribar a 2027 recuperant el llegat transmés durant generacions i aprofundint en la figura del patró des de la fe, la història i la cultura local. Les dos conferències que resten començaran a les 18.00 hores a la parròquia de la Mare de Déu de la Misericòrdia.

Comparte