Informatiu matinal dilluns de setembre 2026 (07:50h)

Hui dilluns hem destacat que el Col·legi Montcabrer de Muro estrena nou gimnàs coincidint amb l’inici del curs escolar. També hem indicat que Alcoi adjudica el nou contracte de recollida de la brossa per 15,6 milions d’euros.

El Ple de l’Ajuntament d’Alcoi va aprovar el passat divendres l’adjudicació del nou contracte de recollida i transport de residus, un servici que tindrà una duració de cinc anys, sense possibilitat de pròrroga, i un cost global de 15,6 milions d’euros. La proposta va tirar avant amb els vots favorables del govern municipal, format per PSOE i Compromís, mentre que PP, Vox i Guanyar Alcoi es van abstindre.

L’adjudicació d’este primer lot ha recaigut en FCC Medio Ambiente i permetrà renovar un servici l’anterior contracte del qual es trobava caducat i s’havia mantingut mitjançant diferents pròrrogues. Entre les millores previstes figuren l’ampliació del contenidor marró a més punts de la ciutat, la recollida porta a porta de cartó i envasos als polígons industrials, l’eliminació d’algunes illes de contenidors soterrats i la instal·lació de seixanta depòsits per a oli usat. Després d’este pas, queda pendent l’adjudicació del segon lot, corresponent al servici de neteja viària, un procediment que es troba ja en la seua recta final.

La sessió del passat divendres també va tindre un record per a l’exregidor de Compromís Paco Blai, mort a finals d’agost. A més, va tirar avant una moció de suport a Ceuta per la convivència, la seguretat i el respecte als drets fonamentals, presentada pel PSOE i recolzada també per Compromís i Guanyar Alcoi, mentre que PP i Vox van votar en contra.

Comparte