COPE ALCOI se suma al 750 aniversari del patronatge de Sant Jordi amb un programa especial

Alcoi viu este 23 d’abril una jornada històrica amb l’inici de la commemoració del 750 aniversari del patronatge de Sant Jordi, una efemèride que es recordarà durant tot un any dins del marc de l’Any Jubilar concedit per la Santa Seu. L’obertura oficial del Jubileu es materialitzarà esta vesprada, però abans d’aquest moment, COPE ALCOY s’ha desplaçat fins a la església de Sant Jordi per oferir un programa especial emés al migdia, coincidint amb la festivitat litúrgica del màrtir.

En esta edició extraordinària de #LaNostraFesta, amb el patrocini de Licores SINC, Carlos Taléns ha donat pas al company Gabriel Pascual, situat en el set instal·lat a la part alta del cor del temple. Allí s’han conegut els actes religiosos previstos per a l’obertura de la Porta Santa jubilar, amb la participació del vicari de Sant Jordi, Don Jesús Fuentes, qui ha detallat el significat de la cerimònia. Per la seua banda, el president de la Associació de Sant Jordi, Francisco García, ha explicat la importància d’aquesta efemèride per a la ciutat. També ha participat en el programa el Sant Jordiet 2026, Mateo Vilaplana Blaack, que ha contat com afronta les pròximes Festes de Moros i Cristians acompanyat del seu pare, Rafa Vilaplana.

En l’àmbit institucional, ha intervingut el secretari autonòmic de Cultura, Miguel Nadal, que ha destacat la implicació del govern autonòmic en esta celebració. També ha participat el diputat provincial del PP, Carlos Pastor, qui ha avançat que la Diputació d’Alacant finançarà els treballs de condicionament de la església de Sant Jordi. Finalment, ha tancat el programa l’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, que ha reiterat el compromís perquè el 23 d’abril del pròxim any puga ser festiu i així posar un colofó especial a la conclusió de l’Any Jubilar.

El programa complet es pot escoltar a continuació:

Comparte