Aroa Mira: “els Pressupostos Participatius ens permeten escoltar la veu de cada barri d’Alcoi”

L’Ajuntament d’Alcoi ha llançat una nova campanya dels Pressupostos Participatius, una iniciativa que arriba ja a la seua tretzena edició i que permetrà a la ciutadania decidir el destí de 400.000 euros del pressupost municipal de 2027. D’aquesta quantitat, 320.000 euros es reservaran per a propostes d’inversió i 80.000 per a actuacions corresponents a despesa corrent.

La presentació de propostes arrancarà aquest pròxim dilluns 21 de setembre i romandrà oberta fins al 4 d’octubre. Els alcoians podran plantejar les seues iniciatives a través de la plataforma habilitada per al procés o de manera presencial mitjançant les urnes distribuïdes en diferents espais municipals. Posteriorment, les propostes hauran de superar les diferents fases establides abans d’arribar a la votació definitiva “aquesta ferramenta de participació ens permet valorar les idees dels alcoians i alcoianes per a dissenyar junts un entorn urbà més amable”, ha explicat aquesta setmana en COPE ALCOI la regidora de Participació Ciutadana, Aroa Mira, incidint també en la importància d’ “escoltar la veu dels nostres barris”.

Una de les principals novetats d’enguany serà precisament un canvi en el procediment. La tradicional fase d’avals passa a denominar-se fase de preselecció, amb l’objectiu d’evitar les confusions detectades durant convocatòries anteriors. Des del departament havien comprovat que alguns participants interpretaven l’aval a una proposta com si es tractara ja del vot definitiu “ara, aquesta fase servirà per a donar suport a aquelles iniciatives que la ciutadania considere més adequades abans que siguen sotmeses a la corresponent anàlisi de viabilitat tècnica”, indica Mira. Després de la presentació de propostes, la preselecció es desenvoluparà entre el 12 i el 18 d’octubre, mentre que les votacions definitives tindran lloc del 7 al 15 de desembre. Des de l’Ajuntament recorden, a més, que pràcticament el 80% de les propostes guanyadores d’edicions anteriors ja han sigut executades.

La campanya es complementarà amb diferents tallers presencials per afavorir el diàleg i l’elaboració conjunta de propostes. Les sessions obertes a tota la ciutadania tindran lloc els dies 24 de setembre, 1 d’octubre i 5 de novembre, a les 18.30 hores, al local de l’Associació Veïnal Santa Rosa, a la plaça Centenari. També hi haurà tallers específics per a persones majors els dies 25 de setembre, 2 d’octubre i 6 de novembre, a les 11.00 hores, al Centre de Majors Oliver, a més d’una sessió amb alumnat del cicle de TASOCT.

Un altre dels reptes d’aquesta edició passa per incrementar la participació dels joves. Les dades de les últimes campanyes mostren que les dones d’entre 30 i 70 anys són actualment el grup que més s’implica en el procés, per la qual cosa des de Participació Ciutadana volen ampliar la presència d’altres sectors de la població i aconseguir que més alcoians s’involucren en les decisions sobre el futur de la ciutat.

Ací pots escoltar l’entrevista amb la regidora Aroa Mira:

Comparte