Alcoi reconeix els comerços de proximitat en una nova edició de la ‘Nit del Comerç’.

El comerç de proximitat d’Alcoi va ser protagonista anit amb la celebració de la Nit del Comerç 2026, que va reunir al saló d’actes de la Cambra de Comerç representants del sector i autoritats per a reconéixer l’esforç, la trajectòria i la capacitat d’innovació dels establiments locals. La gala va distingir en esta edició quatre premiats, després que, de manera extraordinària, es concediren dos reconeixements en la categoria de Trajectòria Comercial.

Un d’estos guardons va ser per a APIalcoy, un negoci especialitzat en mel que va començar la seua activitat venent als veïns des d’un garatge i que ha aconseguit consolidar la seua pròpia botiga física, que complix deu anys este mes d’octubre. L’altre reconeixement a la trajectòria va recaure en La Casa de Luna, establiment dedicat a la puericultura i als articles per a bebés que celebra el seu 25 aniversari després d’ampliar les seues instal·lacions, dur a terme una reforma integral i avançar en la digitalització dels seus servicis.

Per la seua banda, Manetes de Punt va rebre el Premi a la Innovació i Creixement Comercial per convertir l’artesania tèxtil en un espai de trobada entre generacions. El jurat va destacar el seu creixement, amb una facturació que s’ha duplicat en dos anys, així com els seus tallers, iniciatives solidàries i la col·lecció de figures inspirades en el Nadal Alcoià i el Tirisiti. El quart reconeixement va ser per a Paco Moltó, de Frankie’s, distingit pel seu suport al comerç alcoià i la seua implicació en l’associacionisme, tant a Santa Rosa com en la Federació de Comerç Alcoi Comercial.

Durant l’acte, la presidenta de la Cambra de Comerç, Lucía Pascual, va felicitar els premiats i va reivindicar el valor del comerç de proximitat davant els canvis en els hàbits de consum “hi ha una cosa que té el comerç de proximitat i que cap plataforma pot substituir: el tracte personal, la confiança i el contacte humà“, va assenyalar. També l’alcalde, Toni Francés, va destacar la importància de mantindre un comerç viu a la ciutat, mentre que el diputat provincial Carlos Pastor va posar l’accent en la seua contribució a la generació d’ocupació i riquesa.

La vetlada va concloure amb el sorteig de la campanya «3.000 raons per a comprar a Alcoi», en el qual tres participants van resultar premiades amb sengles xecs de 500 euros per a gastar als establiments de la ciutat. Les guanyadores, Vicky Llorca, Celia Reila i Juana Amalia Catalá, van rebre la notícia mitjançant telefonades realitzades en directe durant la gala.

Comparte