Jordi Cervera guanya el II Premi de Narrativa Fira de Tots Sants de Cocentaina

La novel·la Allò, de l’escriptor Jordi Cervera Nogués, ha sigut la guanyadora de la segona edició del Premi de Narrativa Fira de Tots Sants de Cocentaina, un certamen que continua creixent i que enguany ha registrat una participació rècord. El jurat va acordar per unanimitat concedir el guardó a l’obra després de la deliberació celebrada el passat 14 de juliol a la Biblioteca Municipal Pare Arques, on es van avaluar les huit novel·les finalistes.

En total, el premi ha rebut 33 originals, dotze més que en la primera convocatòria, quan se’n van presentar 21. Este increment confirma la consolidació d’una iniciativa que pretén impulsar la narrativa juvenil en valencià i ampliar la dimensió cultural de la Fira de Tots Sants. El jurat, integrat per representants de l’Ajuntament de Cocentaina, l’editorial Andana i especialistes en literatura juvenil, ha valorat aspectes com l’originalitat de les propostes, la qualitat literària, l’estructura narrativa, la riquesa del llenguatge i l’adequació de les obres al públic al qual va dirigit el certamen.

La regidora de Fira, Marcela Richart, ha mostrat la seua satisfacció per l’evolució del premi i ha destacat que “la participació d’esta segona edició demostra que el certamen continua creixent i trobant el seu espai dins de la narrativa juvenil en valencià”. Així mateix, ha subratllat que rebre 33 obres, dotze més que en l’edició inaugural, “és una dada molt positiva, però encara ho és més comprovar la qualitat i la diversitat dels treballs presentats”, apunta. Richart també ha felicitat Jordi Cervera pel guardó i ha posat en valor la tasca desenvolupada pel jurat, la decisió del qual va ser unànime entre les huit obres finalistes.

La novel·la Allò serà presentada oficialment durant la Fira de Tots Sants de Cocentaina 2026, en un acte previst per a la vesprada del 30 d’octubre, coincidint amb la jornada inaugural del certamen. El llibre arribarà ja editat gràcies a la col·laboració de l’editorial Andana i es podrà adquirir a l’estand central de la Fira, on l’autor participarà també en una sessió de signatura d’exemplars. El Premi de Narrativa Fira de Tots Sants està dotat amb 6.000 euros i inclou la publicació de l’obra guanyadora, consolidant-se com una de les principals iniciatives de promoció de la literatura juvenil en valencià impulsades des de Cocentaina.

Comparte