Sant Jordi estrena il·luminació en el seu nou emplaçament de La Rosaleda

Alcoi ha donat la benvinguda al mes d’abril amb una novetat que ha sigut molt ben rebuda. Es tracta de la instal·lació d’una il·luminació especial al monument dedicat a Sant Jordi, que està situat a la Rosaleda, després que la peça arribara al seu emplaçament original el passat mes de novembre una vegada finalitzades les obres executades a la zona per tal d’adaptar la plaça a la legalitat.

Cal recordar que l’esmentada escultura ha sigut ubicada ara a la part de la plaça més pròxima a l’Alameda Camilo Sesto, en una posició més propera al sòl, però tot i estar més pròxima a l’enllumenat públic no ressaltava durant les nits. El fet no va passar desapercebut i van ser molts els alcoians que van proposar una il·luminació més adient per al monument: «ho estudiarem per a veure quin tipus de focus es poden posar, i la intenció és realitzar l’actuació prompte», comentava a COPE Alcoi abans d’acabar 2025 el regidor de Festes, Jordi Martínez. Aquell anunci fet al programa #LaNostraFesta d’esta casa ja és una realitat i anit es van posar en marxa les noves lluminàries, que realcen el monument quan cau la nit i el dignifiquen com mereix.

Després de la col·locació de la llum, el conjunt escultòric estrenat el 21 d’abril de 1983 està ja preparat per a ser testimoni de les Festes de Moros i Cristians de 2026, però també del 750 aniversari del patronatge de Sant Jordi. Tot això després d’un minuciós procés de restauració encarregat per l’Ajuntament d’Alcoi per tal de retornar-lo al seu estat original, eliminant les capes de pintura afegides i reparant el deteriorament patit quan va estar col·locat al sortidor de l’antiga Rosaleda, amb una inversió superior als 40.000 euros.

Comparte