Un xicotet terratrémol sorprén a L’Orxa

Un xicotet terratrémol ha sorprés el municipi de L’Orxa en el matí d’aquest dijous 20 de juny. El sisme ha sigut d’una magnitud d’1,9, segons informa l’Institut Geogràfic Nacional, i s’ha situat a uns 12 quilòmetres de profunditat. No s’ha produït cap mal però sí que el tremolor ha trencat la tranquil·litat d’aquesta població del Comtat a escasses hores de l’arribada de l’estiu “s’ha sentit un fort tro i ens ha sobresaltat“, ha explicat a COPE ALCOI un veí de la localitat.

Des del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat han assenyalat que el telèfon 112 no ha rebut cap trucada telefònica relacionada amb aquest xicotet terratrémol.

Les recomanacions a tindre en compte en un terratrémol

Els tremolors de xicoteta magnitud són habituals a les comarques de l’Alcoià i el Comtat, destacant en el que portem d’any els terratrémols que es van produir en la vesprada del Diumenge de Rams del passat 24 de març. Els experts llancen també una sèrie de recomanacions a tindre en compte davant una situació d’aquestes característiques com buscar un lloc protegit (sota els marcs de les portes, al costat d’un pilar, sota una taula sòlida o un llit). Així mateix, no s’han d’utilitzar ascensors ni escales durant el tremolor i és convenient allunyar-se de les finestres, llums o vidrieres. Si el terratrémol té lloc en l’exterior, no s’ha d’entrar en cap edifici i, en el cas d’estar conduint, no cal eixir del vehicle, és aconsellable encendre les llums d’emergència i aparcar en un lloc allunyat de ponts.

Després d’un terratrémol, comprovar si hi ha persones ferides i protegir-les. A més, evitar tocar o trepitjar cables que s’hagen després, no utilitzar encenedors o mistos, abandonar l’edifici per les escales (mai utilitzar l’ascensor) i no entrar en cap edifici. També s’han d’apagar les llums, tancar el gas i la general de l’aigua. En cas d’estar atrapat, cal protegir la boca i el nas (evitar respirar pols) i colpejar amb alguna cosa per a indicar la situació.

Arranca la nova temporada de piscines municipals a Alcoi

A escassos dies de l’arribada de l’estiu han començat a funcionar les piscines municipals d’Alcoi, instal·lacions que van obrir divendres passat 14 de juny. Aquestes instal·lacions estaran actives fins al diumenge 8 de setembre sent aquest l’últim dia d’accés a les piscines perquè al matí següent ja començarà el curs escolar 2024/2025.

La temporada de piscines presenta enguany destacades novetats ja que l’emblemàtica instal·lació del Preventori se suma a l’oferta amb la qual fins ara comptava la ciutat. I és que l’Ajuntament i Fundació Mariola La Asunción han aconseguit un acord que farà que el Consistori duga a terme la gestió de la instal·lació aportant el personal i fent les tasques de manteniment. Tot això després que la mateixa Fundació Mariola materialitzara estius arrere importants actuacions en la piscina, amb una subvenció municipal, per a adaptar-la a la normativa vigent i reparar els nombrosos desperfectes que patia a causa d’actes vandàlics.

Amb aquesta iniciativa, Alcoi tindrà aquest estiu cinc piscines municipals ja que l’any passat es va incorporar a l’esmentada oferta la piscina del Col·legi Sant Vicent de Paúl. Al costat d’aquestes dues estan les habituals de José Trenzano Alós, Caramanxel Juan Agudo Garat i Garat “esperem superar les xifres de l’any passat on, amb les quatre que van estar funcionant, es va aconseguir rècord d’accessos ja que es van comptabilitzar 72.663 en tota la temporada estival. Aquesta dada va suposar un increment de 10.164 accessos respecte a la temporada anterior“, explica el regidor d’Esports; Alberto Belda.

Les piscines municipals d’Alcoi funcionaran de dilluns a diumenge en horari de 10 a 20 hores. També es poden adquirir i els abonaments per a la temporada, amb els quals es pot entrar a qualsevol de les instal·lacions, i els mateixos estan disponibles en les oficines del Centre d’Esports situades en el Complex Esportiu Eduardo Latorre.

‘Mediodía Cope’ Alcoi dijous 20 de juny 2024 (14:20h)

Hui dijous hem destacat que aquesta setmana s’ha presentat la III edició de la prova Ultramediterrania Trail, iniciativa que es durà a terme per les nostres comarques el mes de gener de 2025. També us hem recordat que Pepe Serna continuarà sent el president d’ATEVAL.

Pepe Serna ha revalidat la presidència d’ATEVAL per als pròxims quatre anys. Ha sigut en el transcurs d’un multitudinari acte, on també s’ha renovat el Comité Executiu de l’entitat, i  davant més de 200 representants del món polític, econòmic, educatiu, associatiu i empresarial valencià.

Serna ha fet balanç dels últims quatre anys, marcats per la pandèmia del COVID i les seues conseqüències, i ha presentat els eixos principals del seu programa per a aquesta nova legislatura 2024-2028, que comença hui. Actuacions que se centren en l’atracció d’inversions i finançament per a les empreses del sector, a generar aliances empresarials que puguen suposar fusions i adquisicions intra i intersectorials per a crear empreses de major grandària i grups empresarials que puguen suposar un impuls sectorial. Treballar en la projecció institucional, tractant de potenciar i incrementar la massa crítica i el poder de negociació del Clúster Tèxtil Valencià, mitjançant aliances institucionals i comercials a nivell nacional i internacional. Impulsar a ATEVAL com a eix col·laboratiu i lobby a nivell nacional i europeu, que permeta presentar unes reivindicacions més ajustades a les necessitats i possibilitats del sector a Madrid i Brussel·les “reconvertir un sector és, en aquest cas, un assumpte de canvis significatius en les empreses per a donar-li un fort impuls al sector i aconseguir incrementar de forma no lineal la seua competitivitat: en la seua grandària, qualitat, innovació, digitalització, internacionalització, així com en el seu capital humà i en el seu possible finançament. Aquests canvis necessaris no seran fàcils, sobretot per a les empreses més xicotetes o les que estiguen en pitjor posició. Però si un nombre significatiu d’empreses s’implica, es faran possibles resultats en el mitjà termini que tots veurem”, ha assenyalat el mateix Serna.

Informatiu Matinal dijous 20 de juny 2024 (07:20h)

Hui dijous hem recordat que el compositor contestà Francisco Valor compleix vint-i-cinc anys de trajectòria en la composició de peces de música festera. També hem parlat de l’arribada del cotxe de Camilo Sesto a Alcoi.

La setmana passada, Alcoi va rebre l’arribada d’un automòbil molt especial. Es tracta del Mercedes Benz que va pertànyer a l’icònic cantant Camilo Sesto,  un singular vehicle, cedit pel seu fill i hereu Camilo Blanes Ornelas, i que serà exhibit en el futur Museu que la ciutat dedicarà a l’artista perquè tots els visitants puguen apreciar-lo. El cotxe, que llueix l’adhesiu blanc-i-blau ‘Més Moral’, és un símbol de l’orgull alcoià de l’artista, qui sempre presumia del seu vincle amb la ciutat i el seu equip de futbol, l’Alcoyano.

Durant la visita, Lourdes Ornelas, mare i representant legal de l’hereu; va aprofitar per a inspeccionar les obres de l’edifici que albergarà el citat Museu. En aquest moment, es troba en marxa la segona fase de rehabilitació de les dependències que acolliran aquest projecte, situades en El Camí 44, en l’edifici de l’antic asil. Aquestes intervencions, tal com informen des de l’Ajuntament d’Alcoi, inclouen millores estructurals, rehabilitació energètica, instal·lació d’ascensor, sistemes elèctrics i de climatització, així com acabats generals.

És important destacar que les obres són finançades en un 60% per Fons Europeus destinats al pla de rehabilitació d’edificis públics per a millorar l’eficiència energètica. A més, s’ha aconseguit obtindre 1.6 milions d’euros en Ajudes Específiques per a aquest fi. D’altra banda, també s’estan duent a terme les obres del mausoleu en memòria a Camilo Sesto en el Cementeri Municipal Sant Antoni Abat d’Alcoi. Està previst que el trasllat de les cendres del cantant al mausoleu es realitze al setembre, coincidint amb el seu aniversari i també amb el cinqué aniversari de la seua defunció.

El disseny i construcció d’aquest mausoleu estan a càrrec de l’hereu Camilo Miguel Blanes Ornelas, mentre que el manteniment de l’espai exterior serà responsabilitat del personal municipal del Cementeri. Afegir que l’arquitecte que ha elaborat el projecte contractat per la família és Miguel Botella Ruiz Castillo.