Presentada una nova edició de la Guia del Joguet

El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha participat aqesta setmana en la presentació de la 32a edició de la ‘Guia AIJU 2022-2023’, desenvolupada per l’Institut Tecnològic del Producte Infantil i d’Oci (AIJU) amb una subvenció nominativa de 216.000 euros de la Conselleria d’Economia, a través de l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace).

En aquesta edició, la ‘Guia AIJU’, única en el context nacional avalada per institucions de consum, inclou un estudi realitzat pel centre tecnològic a 2.800 famílies amb fills/as de 0 a 12 anys i en el qual s’ha analitzat la percepció de la sostenibilitat en el món del joguet per part dels consumidors d’Alemanya, Espanya, el Regne Unit, França i Itàlia.

Segons aquest estudi, el 32% de les famílies afirma tindre en compte la sostenibilitat a l’hora de comprar un joguet i el 44% considera que l’oferta actual de joguets sostenibles és baixa o molt baixa. Encara que la veritat és que, aspectes com a qualitat-preu (62%), el valor educatiu (56%), i la petició infantil (46%), continuen sent els principals criteris de compra.

En aquest sentit el responsable d’Economia Sostenible, Rafa Climent, ha destacat la necessitat “reforçar l’impacte d’una cultura sostenible eficaç tant en les empreses com en la societat, i la ‘Guia AIJU’ és una bona plataforma per a aconseguir-ho”.

Per a Climent la sostenibilitat “és oportunitat i són moltes les empreses que han passat de veure-la com una despesa a veure-la com una inversió”.

Així les coses, el conseller d’economia ha indicat que “és igual de necessari com d’urgent, que des de les administracions ens anticipem i ajudem a les empreses amb pressupost i eines enfocades a integrar la sostenibilitat en les seues estratègies”.

Climent ha recordat la línia d’ajudes que Ivace va publicar en 2019 perquè els ceptres tecnològics desenvoluparan demostradors en l’àmbit de l’economia circular equipats amb tecnologia d’avantguarda al servei de tot el teixit empresarial de la Comuitat Valenciana.

La presentació de la ‘Guia AIJU 22-23’ ha tingut lloc en el marc de la Fira Pre-Xou organitzada per l’Associació Espanyola de Fabricants de Joguets (AEFJ) on es reuneixen fabricants de joguets i clients de cara a la preparació de la pròxima campanya

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *