Alcoi executa l’enderrocament subsidiari de l’immoble situat al carrer Sant Francesc número 50
L’Ajuntament d’Alcoi ha adjudicat les obres per completar la demolició de l’edifici situat al número 50 del carrer Sant Francesc i acondicionar posteriorment la parcel·la. Els treballs previs d’adequació del terreny ja han començat i està previst que el derribament de l’immoble siga imminent.
L’actuació s’executa de manera subsidiària i a càrrec de la propietat, amb un pressupost de 47.500,07 euros (IVA inclòs), després d’un llarg procediment administratiu motivat pel reiterat incumpliment dels titulars de l’edifici. L’expedient, segons recorden des del consistori, es remunta a agost de 2024, quan l’immoble va ser declarat en situació de ruïna imminent i se’n va ordenar la demolició en el termini d’un mes. Davant la falta de resposta, al octubre es van concedir cinc dies addicionals per executar els treballs, amb l’advertència de multes coercitives i execució subsidiària. Posteriorment es va realitzar un derribament parcial, fet que va obligar a dictar una nova resolució al febrer de 2025 per eliminar la resta de l’edificació, tractar la medianera, executar una solera per a l’evacuació d’aigües pluvials i tancar el solar.
Encara que a l’abril de 2025 la propietat va comunicar que assumiria les obres, aquestes no van arribar a iniciar-se. L’Ajuntament va obrir llavors al juliol l’expedient d’execució forçosa i va concedir un últim termini de quinze dies. L’incumpliment va derivar en la imposició de dues multes coercitives de 3.000 euros al agost i setembre i en el trasllat del cas al Ministeri Fiscal per un possible delicte de desobediència a l’autoritat. Finalment, al novembre, es va acordar l’execució subsidiària, que ha pogut materialitzar-se després de l’adjudicació de les obres a finals de desembre «des del primer moment hem actuat amb contundència i dins del marc legal per donar una solució definitiva a l’estat d’aquest immoble». A més, ha subratllat que «l’Ajuntament no ha estat parat en cap moment, sinó que hem sigut extremadament curosos en tota la tramitació, imposant les sancions corresponents i donant compte a la justícia de l’incompliment, per a finalment assumir els treballs subsidiàriament, valorant sempre el benefici i la seguretat de tota la ciutadania», assenyala la regidora d’Urbanisme, Vanessa Moltó.
La intervenció permetrà eliminar un punt degradat del casc urbà i millorar les condicions de seguretat i salubritat en aquesta zona d’Alcoi. Està previst que els treballs comencen el proper dilluns 2 de març.

