Alcoi va donar una gran acollida a la Festa de Cap d’any de migdia en La Bandeja

Un èxit. Així defineixen molts a la Festa de Cap d’Any que es va celebrar diumenge passat al migdia en la Plaça d’Espanya d’Alcoi, una experiència que arribava amb caràcter nou i que quasi segur que ha vingut per a quedar-se dins de l’ampli ventall de tradicions nadalenques alcoianes. Centenars de veïns de la ciutat, però també dels municipis de les nostres comarques, es van reunir en la cèntrica plaça per a festejar que quedaven tan sols dotze hores per a acomiadar el 2023.

L’activitat va començar poc abans del migdia, amb animació per a tota la família, i quan el rellotge de la torre del campanar de l’església de Santa María va marcar les 12 es van poder escoltar les campanades efectuades manualment per la Colla de Campaners d’Alcoi donant pas després a un volteig general que va anunciar a tota la ciutat l’inici d’eixe compte arrere per a rebre al 2024. Va haver-hi raïm però la majoria va optar per un producte típicament alcoià com les olives farcides per a digerir-les al compàs dels dotze sons de les campanes. Es van repartir 1.500 cotillons, que es van esgotar, i la festa va seguir després amb música en directe en una Bandeja repleta de gent en la qual també hi havia oferta gastronòmica de la mà de diversos Food Trucks.

El 31 de desembre va avançar, després del menjar i el corresponent tardeo, amb la clàssica Sant Silvestre que va començar passades les quatre i mitja de la vesprada en el que a les proves per als més xicotets es refereix. A les 18:00h va ser el torn de la competició general i en total van prendre part unes 900 persones en una de les activitats esportives més divertides de l’any perquè molts la solen fer disfressats. Joan Montes fou el primer a finalitzar la carrera en categoria masculina i en dones Natalia Marco va travessar la línia de meta en primer lloc.

I com ha sigut sempre tradicional, La Bandeja va tornar a omplir-se a mitjanit per a les dotze campanades amb les quals oficialment es va acomiadar a 2023 per a estrenar amb il·lusions el 2024. Va haver de nou ambientació musical per a acomiadar una intensa jornada que ha deixat molt bones sensacions entre els alcoians però també els professionals de l’hostaleria del Centre de la ciutat.

Karim és el primer bebé que naix en 2024 a Alcoi

A penes cinc hores després de l’entrada en el 2024 arribava al món Karim, el primer bebé de l’any nascut a l’Hospital Verge dels Lliris d’Alcoi.

Pes en nàixer 3.780 quilos i es troba en perfecte estat, segons han informat des de l’hospital. L’hora de naixement exacta va ser les 5 hores i 10 minuts de la matinada de l’1 de gener.

Creix la població

Alcoi torna a estar per damunt dels 59.000 habitants. Suma 533 habitants, segons la dada facilitada per l’Institut Nacional d’Estadística (INE) a 1 de gener de 2023. La ciutat té 59.493 habitants, la xifra més alta des de 2015.

Es revertix així esta tendència a la baixa que s’ha experimentat en els últims anys, des de la pandèmia i, sobretot, des de la crisi de 2008 (malgrat un repunt en els anys previs al coronavirus). I és que la ciutat va arribar a tindre, a 1 de gener de 2008, 61.698 habitants.

No obstant això, hi ha una dada que sí que preocupa i és la natalitat. Alcoi continua tenint un creixement vegetatiu negatiu, amb 386 naixements front 672 defuncions. Una tendència generalitzada pràcticament en tota Europa.

“Hem de destacar la tendència a l’alça que estem aconseguint. Esta xifres demostren que Alcoi és cada vegada una ciutat més atractiva per a viure. Cada vegada més persones establixen la seua residència a la nostra ciutat atretes per la qualitat de vida, les oportunitats de trobar una ocupació de qualitat, la mobilitat sostenible i el magnífic entorn que tenim”, ha assegurat Toni Francés, alcalde d’Alcoi.

Però, treballen realment a Alcoi les persones que ací residixen o la localitat s’està convertint en una ciutat dormitori? Des del Consistori neguen el segon. Asseguren que cada dia entren a la ciutat en les hores punta, quan la gent treballarà, un 122,63% més de vehicles dels quals salen.

L’autobús urbà és més barat a Alcoi este 2024

L’autobús urbà continuarà sent més barat este 2024. L’Ajuntament d’Alcoi continuarà aplicant un descompte del 50% en els bons multiviatges i en els mensuals.

Què costarà aleshores el viatge amb autobús? Es mantenen els preus reduïts de 2023. El bo multiviatge per a la població general passa a valdre 2’5 euros. Per als pensionistes, 1’9. Però també hi ha descomptes en bons mensuals per a escolars i estudiants, que valdran 1’5 i 2 euros -respectivament-, o per a pensionistes i aturats que, depenent dels ingressos mensuals, costaran 1’5 o 2 euros.

I, qui paga a l’empresa que presta el servici el 50% restant? Un 30% és aportat pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, que seguix amb eixa línia d’ajudes per a afrontar les conseqüències econòmiques i socials derivades dels conflictes a Ucraïna i Orient Pròxim, així com per a pal·liar els efectes de la sequera. I el 20% restant, ho aporta l’Ajuntament.

Més gent usa l’autobús

Cada vegada hi ha més gent que aposta per la mobilitat sostenible a la ciutat. L’autobús urbà gana adeptes a Alcoi i la xifra d’usuaris aconseguix este 2023 valors que no es donaven des de 2007.

Han sigut, en total, 1,9 milions de persones les que han utilitzat l’autobús urbà enguany. Es tracta de la millor xifra dels últims 15 anys. “Per a un Govern que aposta per una mobilitat sostenible, que l’autobús vaja guanyant viatgers és una satisfacció. La pandèmia va suposar un fre al creixement que s’estava registrant, però afortunadament hem eixit d’ella de manera molt positiva. Però hem anat creixent des de llavors i superem tots els registres dels últims quinze anys”, ha assegurat Jordi Martínez, regidor de Mobilitat Sostenible.

I sembla que, en este sentit, la pandèmia està ja totalment superada. Les xifres demostren que els usuaris s’han incrementat un 68’44% respecte a 2020. En concret, són 756.858 usuaris més els que s’han registrat este 2023 respecte a 2020.

Les religioses del Sant Sepulcre d’Alcoi tornen a plantar el seu singular Betlem

L’església del Monestir del Sant Sepulcre d’Alcoi és d’obligada visita si passes per la ciutat durant aquest Nadal. En ella es venera a la imatge del Jesuset del Miracle, a la qual els alcoians li professen una gran devoció, però també trobem un ric patrimoni artístic que sorprén a tots aquells que visiten aquest lloc. Les religioses que habiten en ell han tornat a plantar un senzill Belén en el qual destaca la Sagrada Família dins d’un portal decorat amb elements nadalencs.

Aquesta representació, que molts visiten per Nadal, s’uneix a les propostes que ha preparat enguany l’Associació Belenista de Santa Rosa. El primer dels conjunts fou beneït divendres 1 de desembre a l’església de Santa María per part de Don Jesús Fuentes, el nou titular de les parròquies del Centre. Es tracta de dos grans Pesebres en els quals trobem escenes habituals com l’Anunciació, la Fugida a Egipte, el Naixement de Jesús o la Vinguda dels Reis Mags “i en aquest últim aspecte trobem alguna cosa que ens fa molta il·lusió i que, per la qual cosa ens diuen, està agradant molt. Hem representat l’Adoració dels Mags portada al terreny d’Alcoi amb una recreació fidedigna de la Plaça d’Espanya en l’instant en el qual es produeix aquest moment durant la Cavalcada del cinc de gener”, detallaven en COPE ALCOI José Miguel Bou i Paco Guillem; representants de la mateixa Associació Betlemista de Santa Rosa.

A això se li sumen el Betlem que han muntat en les oficines de Mútua de Levante de la Zona Nord i que va ser inaugurat abans del pont festiu de La Constitució. A més, ha obert les seues portes el Betlem del Círculo Industrial i el migdia del Dia de La Immaculada Concepció va estar reservat per a beneir el Betlem de Santa Rosa que se situa en les vitrines de l’oficina que Caixa Ontinyent té en aquesta barriada.

‘Mediodía Cope’ Alcoi dilluns 2 de gener 2024 (14:20h)

Els reptes a què s’enfronta la ciutat aquest 2024 i la reducció del preu de l’autobús urbà a Alcoi són algunes de les notícies destacades d’aquest 2 de gener del 2024.

L’autobús urbà continuarà sent més barat este 2024. L’Ajuntament d’Alcoi continuarà aplicant un descompte del 50% en els bons multiviatges i en els mensuals.

Què costarà aleshores el viatge amb autobús? Es mantenen els preus reduïts de 2023. El bo multiviatge per a la població general passa a valdre 2’5 euros. Per als pensionistes, 1’9. Però també hi ha descomptes en bons mensuals per a escolars i estudiants, que valdran 1’5 i 2 euros -respectivament-, o per a pensionistes i aturats que, depenent dels ingressos mensuals, costaran 1’5 o 2 euros.

I, qui paga a l’empresa que presta el servici el 50% restant? Un 30% és aportat pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, que seguix amb eixa línia d’ajudes per a afrontar les conseqüències econòmiques i socials derivades dels conflictes a Ucraïna i Orient Pròxim, així com per a pal·liar els efectes de la sequera. I el 20% restant, ho aporta l’Ajuntament.

Més gent usa l’autobús

Cada vegada hi ha més gent que aposta per la mobilitat sostenible a la ciutat. L’autobús urbà gana adeptes a Alcoi i la xifra d’usuaris aconseguix este 2023 valors que no es donaven des de 2007.

Han sigut, en total, 1,9 milions de persones les que han utilitzat l’autobús urbà enguany. Es tracta de la millor xifra dels últims 15 anys. “Per a un Govern que aposta per una mobilitat sostenible, que l’autobús vaja guanyant viatgers és una satisfacció. La pandèmia va suposar un fre al creixement que s’estava registrant, però afortunadament hem eixit d’ella de manera molt positiva. Però hem anat creixent des de llavors i superem tots els registres dels últims quinze anys”, ha assegurat Jordi Martínez, regidor de Mobilitat Sostenible.

I sembla que, en este sentit, la pandèmia està ja totalment superada. Les xifres demostren que els usuaris s’han incrementat un 68’44% respecte a 2020. En concret, són 756.858 usuaris més els que s’han registrat este 2023 respecte a 2020.

Informatiu matinal dimarts 2 de gener 2024 (07:20h)

La rebaixa en els preus de l’autobús urbà d’Alcoi i l’ocupació turística de cara a Cap d’any són algunes de les notícies destacades d’este 2 de gener de 2023.

Els professionals del sector turístic de les nostres comarques han afrontat amb gran optimisme el pont festiu de Cap d’Any. El calendari fa coincidir enguany l’1 de Gener en dilluns i això porta al fet que molts es decidisquen a viatjar o a fer una xicoteta escapada per a acomiadar com es mereix al 2023 i donar una bona benvinguda al 2024.

Hui dia l’ocupació turística supera el 80% en la zona, especialment a les cases rurals existents en el conjunt de les comarques del Comtat i de l’Alcoià. Respecte a la restauració, la major part dels grans restaurants pengen el cartell de complet tant per a la Nit de Cap d’Any com també per a menjar al migdia del 31 de desembre “des de la pandèmia s’ha implantat molt el costum d’acomiadar l’any amb la Tardevieja i això fa que cada vegada hi haja més reserves per al dinar. A això se li uneix enguany que ací a Alcoi hi haurà festa en La Bandeja des de mitjana demà i això també afavoreix que tots els establiments hostalers estiguen amb boníssimes dades“, comptava en COPE ALCOI Ramón Reche; vicepresident de l’Associació de Turisme Alacant Interior.

Des de la institució assenyalen també que parelles, grups d’amics formats per gent jove o famílies són els que més opten per vindre fins a una Casa Rural d’Alcoi o de la comarca en Cap d’Any. Ho fan motivats per l’entorn mediambiental dels Parcs Naturals de Font Roja o Mariolala gastronomia dels nostres pobles i la possibilitat que ofereix la zona per a descansar un poc davant tot el que suposen les Festes Nadalenques. En canvi, al nucli urbà, venen molts de fora per a conéixer l’oferta d”Alcoi Ciutat del Nadal’ o gaudir d’actes com la Festa de Cap d’Any i fins i tot la desfilada Les Pastoretes que tindrà lloc enguany el dissabte 30 de desembre a la vesprada. Amb aquests bons índexs per a Any Nou, el sector turístic d’Alcoi i comarca culmina un any de plena recuperació després de la pandèmia que ha deixat espectaculars resultats en èpoques com la Setmana Santa, ponts festius, Festes de Moros i Cristians, Nadal i fins i tot estiu.