Les ajudes a l’habitatge a Alcoi arriben als 88 beneficiaris de col·lectius vulnerables

Tindre un habitatge digne és essencial per a poder garantir la inclusió dels col·lectius més vulnerables en la societat. A més, es tracta d’un dret reconegut en la Constitució Espanyola. A Alcoi s’han concedit 88 ajudes amb esta finalitat.

Es tracta d’un total de 147.543,28 euros que aniran destinats a col·lectius especialment vulnerables, com a víctimes de violència de gènere, persones sense llar o persones que han patit un denonament al el seu habitatge habitual.

Una part d’estes ajudes, el 1,29% (1.910 euros) concretament, es dedicarà a donar una solució residencial immediata a les persones víctimes de violència de gènere, víctimes de tràfic amb finalitats d’explotació sexual, víctimes de violència sexual, a persones que han patit un desnonament, persones sense llar i a altres persones especialment vulnerables.

El 98,71% restant, 145.633,28 euros, es destinen a la concessió d’ajudes directes per al pagament del lloguer o cessió d’ús en habitatges de titularitat pública o privada.

Per a estes ajudes s’havien registrat 93 sol·licituds. No obstant això, cinc d’elles no complien amb els requisits sol·licitats. “Gràcies a estes ajudes reforcem el treball que duu a terme l’Ajuntament d’Alcoi, a través de diferents iniciatives i línies de treball, per a garantir l’accés a un habitatge digne a la ciutadania en general i especialment a qualsevol persona en situació de vulnerabilitat”, ha explicat Tere Sanjuán, edil d’Habitatge.

El pressupost procedeix íntegrament de la subvenció concedida per la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, dins del programa TECE d’ajudes per a facilitar solucions residencials a persones en situació d’especial vulnerabilitat a través de les Entitats Locals.

Augment del pressupost

La quantitat destinada a estes ajudes ha registrat un augment respecte anteriors convocatòries. Si en 2022 el pressupost per a este programa era d’uns 100.000 euros, enguany s’ha incrementat en 40.000 euros, aproximadament.

Una nova campanya del ‘Bo Consum’ a Alcoi busca que les compres nadalenques no se’t facen costa amunt

L’Ajuntament d’Alcoi ha llançat una nova campanya del ‘Bo Consum’ per a facilitar les compres en el comerç local de cara a les festes de Nadal que s’acosten. És la quarta edició d’una iniciativa que compta amb aportació econòmica municipal i que també ha rebut una ajuda de la Diputació Provincial d’Alacant.

En aquesta ocasió es poden comprar fins a 140 bons per a gastar en els comerços alcoians adherits a la campanya des del 28 de novembre i fins a l’11 de desembre. Es poden comprar bons per valor de 20, 50 i 100 euros de manera en línia, tant des de l’aplicació mòbil creada per a tal efecte, com a través de la web habilitada per a la campanya del ‘Bo Consum’. La venda arranca aquest dimarts i el dia trenta de novembre també es podran adquirir vals de manera presencial en l’oficia de comerç del carrer Sant Francesc en horari de deu del matí a dos del migdia «l’objectiu és fomentar el consum de proximitat i, durant els quinze dies que dura la campanya dels bons, es generarà un volum de negoci a les botigues de la ciutat d’almenys mig milió d’euros«, afirma l’edil de Promoció Econòmica en el consistori alcoià; Álex Cerradelo. També la Federació de Comerç anima a participar en aquesta nova edició del ‘Bo Consum’ i qualifiquen la de la campanya de «una bona oportunitat per a avançar-nos a les compres nadalenques i perquè aquestes no se’ns facen costa amunt«, indica el president d’aquest organisme; Álex Cerro. Finalment la Caámara de Comerç aplaudeix també la convocatòria «en uns moments en els quals la situació econòmica és una miqueta complicada i campanyes com aquestes ajuden al comerç però també són un baló d’oxigen per als clients«, conclou la secretària de la institució; Júlia Company.

En l’última campña del ‘Bo Consum’ hi ha vals per valor de 478.000 euros. La meitat d’aquesta quantitat ve subvencionada per l’Ajuntament i la Diputació d’Alacant, i l’altra meitat és la que aporten els consumidors.

El cap de setmana deixa un rescat i un incendi a Confrides

Atrafegat cap de setmana el que han viscut a Confrides. Dos successos va deixar la jornada del dissabte en la localitat. Un d’ells, el rescat d’un escalador en La Serrella.

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant rebia prop de les cinc i mitja de la vesprada del dissabte l’avís que un escalador havia resultat ferit. La víctima, un home de 35 anys, va patir una lleu lesió en el genoll.

Fins allí es van desplaçar els bombers, que van ajudar  el ferit a arribar fins a la zona dels cotxes, ja que s’havia fet de nit. Afortunadament, no va haver de ser atés pels serveis sanitaris en el mateix lloc dels fets.

Però este no ha sigut l’únic incident este cap de setmana a Confrides. El dissabte a la nit, prop de les deu i mitja, es donava l’avís d’un incendi en una casa de camp en saltar l’alarma antiincendis. El foc es localitzava en l’aïllant i sostre de fusta. Tres hores després, els bombers van aconseguir extingir les flames.

Incendi en un habitatge d’Alcoi

La setmana passada també va estar protagonitzada per diversos successos en la zona. A Alcoi es va decretar un incendi en la matinada del dijous en un habitatge.

En concret, al carrer Azorín, prop de les dues menys quart de la matinada.

Segons han contat alguns testimonis a Cope Alcoi, l’incendi va poder ser provocat per una estufa elèctrica en un segon pis de l’edifici. Fins allí es van traslladar efectius del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant per a apagar les flames. Part del veïnat va haver de ser desallotjat pels bombers, ajudats de la Policia Local d’Alcoi.  El foc no es va propagar a altres habitatges.

Després d’extingir-se el foc i airejar-se l’edifici, els veïns van poder tornar a les seues cases. “Els bombers van tardar sobre una mitja hora a apagar el foc i airejar l’edifici. Va quedar en un esglai sense cap ferit, però un esglai bastant gros“, conta la testimoni.

L’última setmana de novembre arranca a Alcoi amb risc elevat d’incendis

El mes de novembre acaba a Alcoi amb elevades temperatures i risc màxim d’incendis forestals per avui segons ha decretat la Generalitat Valenciana. La situació afecta tot l’interior de la província d’Alacant, per això aquest màxim risc de focs s’estén a tots els municipis de les comarques de l’Alcoià i el Comtat.

Els darrers dies del mes estaran marcats per màximes un tant elevades durant les hores centrals del dia i augmentarà l’amplitud tèrmica ja que les matinades seran fredes amb mínimes que estaran per sota dels deu graus. Hui dilluns, segons l’AEMET, tindrem alternança de núvols i clarianes durant tota la jornada arribant les temperatures màximes als vint graus mentre que les mínimes seran de nou. Ja dimarts els cels quedaran coberts al matí, amb alternança de núvols i clarianes de cara a la tarda, i les temperatures es mantindran gairebé sense canvis amb màximes de 18 i mínimes de 9. Per al dimecres 29 de novembre s’esperen cels clars amb predomini del col durant bona part de la jornada i els índexs de temperatura gairebé no patiran canvis ja que tant màximes com mínimes es mantindran com a l’inici d’aquesta setmana. Dijous sí que notarem un lleuger augment de les temperatures en una jornada en què novament lluirà el sol i en què tindrem màximes de 22 graus i mínimes de 13.

Així acabarà el novembre, i divendres la previsió de l’Agència Estatal de Meteorologia ens adverteix d’un inici de desembre marcat a Alcoi per una acusada baixada de les temperatures mínimes. Divendres, dissabte i diumenge arribaran les temperatures als tres graus per la matinada i les mínimes oscil·laran entre els 18 així com els 14 graus. Els primers dies del cap de setmana destacaran per l’alternança de núvols i clarianes mentre que diumenge els cels quedaran coberts encara que per ara sense risc de precipitacions.

‘Mediodía Cope’ Alcoi dilluns 27 de novembre 2023 (14:20h)

Hui dilluns hem destacat qüestions referides a les ajudes en matèria d’habitatge que atorga l’Ajuntament d’Alcoi als col·lectius més vulnerables. També hem parlat de la nova campanya del ‘Bo Consum’ que es posa en marxa a la nostra ciutat.

L’Ajuntament d’Alcoi ha llançat una nova campanya del ‘Bo Consum’ per a facilitar les compres en el comerç local de cara a les festes de Nadal que s’acosten. És la quarta edició d’una iniciativa que compta amb aportació econòmica municipal i que també ha rebut una ajuda de la Diputació Provincial d’Alacant.

En aquesta ocasió es poden comprar fins a 140 bons per a gastar en els comerços alcoians adherits a la campanya des del 28 de novembre i fins a l’11 de desembre. Es poden comprar bons per valor de 20, 50 i 100 euros de manera en línia, tant des de l’aplicació mòbil creada per a tal efecte, com a través de la web habilitada per a la campanya del ‘Bo Consum’. La venda arranca aquest dimarts i el dia trenta de novembre també es podran adquirir vals de manera presencial en l’oficia de comerç del carrer Sant Francesc en horari de deu del matí a dos del migdia «l’objectiu és fomentar el consum de proximitat i, durant els quinze dies que dura la campanya dels bons, es generarà un volum de negoci a les botigues de la ciutat d’almenys mig milió d’euros«, afirma l’edil de Promoció Econòmica en el consistori alcoià; Álex Cerradelo. També la Federació de Comerç anima a participar en aquesta nova edició del ‘Bo Consum’ i qualifiquen la de la campanya de «una bona oportunitat per a avançar-nos a les compres nadalenques i perquè aquestes no se’ns facen costa amunt«, indica el president d’aquest organisme; Álex Cerro. Finalment la Caámara de Comerç aplaudeix també la convocatòria «en uns moments en els quals la situació econòmica és una miqueta complicada i campanyes com aquestes ajuden al comerç però també són un baló d’oxigen per als clients«, conclou la secretària de la institució; Júlia Company.

En l’última campña del ‘Bo Consum’ hi ha vals per valor de 478.000 euros. La meitat d’aquesta quantitat ve subvencionada per l’Ajuntament i la Diputació d’Alacant, i l’altra meitat és la que aporten els consumidors.

Informatiu matinal dilluns 25 de novembre 2023 (07:20h)

L’arribada d’una nova edició del Bo Consum a Alcoi i els projectes que ha dut a terme el programa EDUSI-Alcoidemà són algunes de les notícies destacades d’este 27 de novembre de 2023.

L’Àgora d’Alcoi ha acollit aquest divendres l’acte de clausura de la primera edició del programa EDUSI-Alcoidemà, una iniciativa que ha permés executar importants projectes a la ciutat durant els últims anys. En concret s’han invertit més de 16 milions, dels quals Europa ha aportat 8, en una convocatòria que espera tindre continuïtat perquè l’Ajuntament vol renovar aquesta col·laboració a partir de l’any 2024 amb una nova entrega.

Durant aquest acte de clausura l’alcalde d’Alcoi ha recordat que l’EDUSI-Alcoidemà ha facilitat l’execució de propostes relacionades amb l’urbanismeel patrimoni o les noves tecnologies. El primer edil ha remarcat els beneficis que ha aportat per a la ciutat aquesta estratègia, cofinançada amb fons FEDER, i ha enumerat algunes de les actuacions realitzades “s’ha fet possible la rehabilitació del Centre Cervantes Jove, la reforma integral del carrer Entença, la millora de l’accessibilitat als nostres carrers o l’adequació de zones com la Placeta de la Creu Roja o el carrer Sant Francesc. També s’ha recuperat el patrimoni, amb la consolidació de la torre-portal de Cocentaina, i s’han fet passos importants en el projecte de Rodes que està avançant per a ser prompte una realitat. I en matèria de noves tecnologies, s’ha implantat l’administració a l’Ajuntament d’Alcoi o s’ha creat la plataforma de ciutat“, ha dit Toni Francés.

La cerimònia ha inclòs una taula redona en la qual s’han analitzat les principals línies d’actuació que contemplava la EDUSI-Alcoidemà i fins i tot els reptes que s’han superat amb l’execució de la mateixa des de l’any 2017 fins a l’actualitat. Finalment s’ha parlat d’eixa possibilitat de renovar l’estratègia a partir de 2024, amb un finançament europeu que puja al 60%, i amb la qual es volen desenvolupar projectes com el Via Parc; entre molts altres.