Arranca la Fira del Tèxtil a València amb una important presència d’AITEX

Aquest dimarts ha arrancat a València l’edició 2023 de la Fira Home Tèxtils Premium by TextilHogar, l’esdeveniment en el qual es presenten les principals tendències del sector del tèxtil per a l’any vinent. La Fira estarà en marxa fins al 22 de setembre i a ella acudeixen un bon nombre d’empreses valencianes sent el 40% de les nostres comarques de l’Alcoià i el Comtat.

AITEX no ha faltat a aquesta gran cita amb un dels majors aparadors del sector i ho fa amb la intenció de presentar les seues línies d’investigació i projectes enfocats a la tèxtil llar. A més donarà a conéixer un estudi de Mercat de tèxtil llar i Hàbitat sobre el comportament del consumidor tèxtil llar a Espanya. Tot això anirà acompanyat de la presentació dels  certificats per a tèxtil llar: Standard 100 by OEKO-TEX®, suavitat, confort per a moquetes i catifes, teixits durables, certificat IMO per a embarcacions, biodegradabilitat i compostabilidad i antimicrobià (antibacterià i antifúngica). Un altre dels aspectes clau de la presència de AITEX passa per donar a conéixer la seua oferta formativa, posant especial èmfasi en els màsters que s’impartiran a Alcoi de la mà d’ESIC, al mateix temps que es presenta un estudi de les sis tendències que seran protagonistes en la tèxtil llar al llarg del pròxim anyla base ecològica i la base tècnica és el que prima sobre aquestes sis, és com la tendència més transversal de totes“, explicava en COPE ALCOI Carmen Jover; responsable de formació en AITEX. Aquesta última fa referència també a la recuperació del tèxtil després d’uns anys complicatssom un sector lluitador i aconseguim donar un gir a l’adversitat en la pandèmia per a reinventar-nos i adaptar-nos al que exigia el mercat en aqueixos moments. Després de tot, aquesta Fira s’afronta amb molt d’optimisme“; remarca.

La principal Fira tèxtil es desenvolupa en el recinte firal de la capital del Túria al llarg de huit pavellons repartits en 90.000 metres quadrats de superfície expositiva. De la comarca són en concret 13 les firmes presents en la convocatòria del 2023.

Ací pots escoltar l’entrevista amb Carmen Jover:

El PP manté que la conversió en zona de vianants d’Alcoi és il·legal i demana explicacions sobre les multes pagades

La polèmica sobre la conversió en zona de vianants del Centre d’Alcoi continua viva. El Partit Popular carrega de nou contra l’Ajuntament després de la roda de premsa de Jordi Martínez, regidor de Mobilitat Sostenible, del passat divendres i l’incident que es va desencadenar. Acusa el Govern local d’haver ‘ocultat informació’ als veïns i a la ciutadania durant l’elaboració de l’ordenança.

Va ocultar dades a la ciutadania. La sentència ho diu ben clar. En el procés d’audiència prèvia l’Ajuntament no va posar a disposició ni dels ciutadans ni dels grups de l’oposició una sèrie d’informes tècnics i de memòries que estaven en la seua possessió”, ha afirmat Carlos Pastor, portaveu popular.

A més, continua assegurant que la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) dicta que l’ordenança de conversió en zona de vianants és il·legal, després que el PSOE els acusara de mentir a través de les seues xarxes socials. “La sentència diu clarament que l’ordenança és nul·la de ple dret per anar en contra de la Llei de Procés Administratiu. Una norma que va en contra d’una llei superior és una norma il·legal”.

Martínez va anunciar que l’Ajuntament recorrerà la sentència i que, mentre es resol el procés, tramitaran les sancions que s’imposen però no les cobraran. No obstant això, el PP va més enllà i demana explicacions sobre les multes que ja han sigut cobrades en aquests dos anys. “Com l’ordenança és nul·la íntegrament això vol dir que el procés sancionador també ho és. Les multes que s’han estat imposant durant aquests anys són nul·les. Retornarà el Govern els diners als ciutadans? Estaria bé que ens ho aclarira”, sentència el portaveu popular.

Asseure’s a consensuar

La formació popular denuncia que el Govern no ha atés ni als veïns ni a l’oposició i creuen que ha de rectificar. “El que hauria de fer el Govern és el que no ha fet en aquests anys, que és asseure’s de veritat amb veïns, comerciants i grups de l’oposició i tractar de trobar una solució consensuada amb tots”, afig Pastor.

I llança també un missatge a Compromís: que es pronuncie sobre la sentència..

Terratrémol del Marroc: com ajudar des d’Alcoi a través de Creu Roja

Més de 2.800 persones que han perdut la vida, més de 2.500 ferits, milers d’habitatges i edificis públics totalment destruïts i altres estructures danyades. Eixa és la realitat onze dies després del terratrémol que va assotar el Marroc.

“És una situació complexa tant en aquest moment com a llarg termini”, ha explicat Lidia Ramos, responsable de Cooperació Internacional de Creu Roja a la província d’Alacant, en declaracions a Cope Alcoi. I és que l’organització ultima ja els preparatius per a fer efectiva la seua ajuda al país veí.

Des del primers minuts la Mitja Lluna Roja marroquina va mobilitzar al seu voluntariat i el seu equip d’emergència. I des de Creu Roja Espanya es va fer una crida per a captar fons amb els quals poder ajudar.

Però, quina serà l’ajuda que preste Creu Roja Espanyola? I el més rellevant, com podem ajudar des d’ací? La captació de fons, explica Ramos, és el que més es necessita en aquests moments per a atendre totes les necessitats.

“Es pot col·laborar a través de Bizum, SMS i la nostra web. En ella està tota la informació sobre el terratrémol i el treball que s’està realitzant. També es pot contactar a través del telèfon 900 104 900 71“.

No obstant això, des de l’organització recorden que no es recullen estris personals. “Tenim materials estandarditzats i homologats que sabem que són útils en aquesta mena de situacions, com a lones de plàstic, mantes, pastilles potabilitzadores, sets de cuina…. La resta de material i articles alimentaris es compren directament al país, com una manera de fer costat també a la població marroquina des del seu propi comerç per a enfortir les seues capacitats“, assegura la responsable.

Ajuda a llarg termini

Catàstrofes com aquesta, no obstant, no són situacions amb solució a curt termini. En això incideix Ramos. “Cal atendre les necessitats urgents ara, però després cal fer tasques de reconstrucció i de recuperació dels mitjans de vida de tota aquesta població. No sols han perdut els seus habitatges, sinó també han perdut la forma en la qual es guanyaven la vida“.

Imatge: Cope

El descobriment del Cartell obri la Setmana Modernista d’Alcoi

Alcoi ha iniciat la Setmana Modernista que culminarà amb un intens cap de setmana en el qual la ciutat recordarà una de les èpoques més brillants del seu passat. El descobriment del cartell anunciador va marcar ahir el començament d’un intens programa d’actes que tant l’Ajuntament, com les entitats que participen en la cita, han preparat amb motiu de la sisena edició del certamen.

L’obra ja llueix en la Plaça d’Espanya, davant el Consistori, i la mateixa ha sigut creada per Michel Abiétar. En la mateixa es ret homenatge a Virginia Soler, la primera mèdic alcoiana col·legiada de la província d’Alacant a qui va dedicada la Fira Modernista d’enguany, i per a crear la peça l’autor ha emprat la tècnica de l’acrílic sobre un bastidor de fusta. El propi Michel Abiétar explicava en COPE ALCOI que era un cartell que també reflecteix la lluita de la dona per a arribar a ocupar llocs de responsabilitat en professions a les quals només arribaven els homes:

 

Des de l’Ajuntament d’Alcoi avançaven que hi ha molt bones previsions davant els dies grans de la Fira Modernista que se celebren el cap de setmana. Toni Francés (alcalde d’Alcoi) i Lorena Zamorano (regidora de Turisme) conviden també a tots a gaudir del certamen així com de l’àmplia oferta d’activitats que presenta per a enguany:

 

La Setmana prèvia a la Fira, repleta d’actes

Després de descobrir-se el cartell, els actes van succeint-se al llarg de tota la setmana. D’una banda els aparadors dels comerços del Centre ja estan ambientats amb temàtica modernista mentre que dilluns a la vesprada es va inaugurar una exposició centrada en la figura de Virgínia Soler que podem visitar en l’edifici de l’Antiga Escola Industrial. A tot això se li sumen visites guiades a aquesta última mostra cultural o una conferència que s’oferirà en la mateixa Escola Industrial aquest dimarts a les 19:30h titulada ‘Les ciències mèdiques al període modernista’. El dimecres destaca un taller solidari de barrets i tocats modernistes en l’Àgora, a partir de les 17:30h, o una gala organitzada pel Conservatori Elemental de Dansa d’Alcoi que podrem veure en el Teatre Calderón a les 19:30h. A la mateixa hora Keren Juan Alcolea impartirà en el CADA una ponència sobre ‘La publicidad y su influencia en las mujeres durante la etapa modernista’ i a les 19:45h donarà inici el Cineclub Modernista en la sala cultural de la Fundación Mútua de Levante. Finalment, dijous hi haurà dues sessions per a la representació ‘Titot Titot’ en el Centre Cultural Mario Silvestre, tant a les 17:30h com a les 19.30.

Aquestes iniciatives serviran per a obrir boca a la fi de setmana. Tots els actes previstos des del divendres els pots consultar ací.

Ximo Gadea i Moisés Gil, dos noms propis de la pròxima Fira de Cocentaina

Cocentaina ja està immersa en els preparatius per a la pròxima convocatòria de la Fira de Tots Sants i des de l’organització han donat ja a conéixer dues dels noms pròxims de la 677 edició. Es tracta de l’autor del cartell anunciador i de la persona que llegirà el Privilegi del Rei Pere IV durant la inauguració oficial del Certamen prevista per al matí de l’1 de novembre.

El primer, que destaca per una dilatada trajectòria com a escultor, crearà l’esmentat cartell l’any en el qual es compleix el cinquanta aniversari del logotip que tant identifica a la Fira contestana. Aquest fet ha motivat a l’Ajuntament contestà a prendre la decisió d’encarregar a Moisés Gil la seua creació, qui afirma que la seua intenció ha sigut transmetre una visió actualitzada del clàssic cavall sobre la roda “aquesta vegada interpretada des del punt de vista de l’escultor, no sols mitjançant la utilització del volum, la tridimensionalitat i l’espai, sinó també amb els materials. Totes elles qualitats imprescindibles i úniques de l’obra escultòrica“, afirma el creador.

Per la seua part l’encarregat de llegir el Privilegi, nascut en la Vila Comtal en 1981, és un magistrat en actiu en l’Audiència Nacional des de 2020. Destaca per la seua excel·lència judicial i ha ocupat  càrrecs rellevants a Tarragona i Barcelona. És membre actiu de la ‘Xarxa Judicial’ espanyola i del Grup de Treball de l’OCDE (Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics) contra el suborn internacional. Amb una extensa trajectòria docent i participació en investigacions de renom en l’Audiència Nacional, Gadea és una figura destacada en el camp de la justícia. En els últims anys en l’Audiència Nacional, ha participat en la investigació d’alguns dels casos més sonats de l’actualitat social, relacionats amb corrupció, terrorisme o tràfic de drogues “amb aquest reconeixement aprofitem un esdeveniment internacional per a posar de rellevància el talent local i mostrar-los el nostre orgull i agraïment per la labor que realitzen. Esperem que gaudisquen molt d’aquesta Fira i dels moments tan especials que els té preparat“, afirma la regidora de Fira; Marcela Richart.

Tots dos, Ximo Gadea i Moisés Gil, seran els grans protagonistes de l’acte de presentació oficial de la Fira de Tots Sants que se celebrarà divendres que ve 29 de setembre al Pati d’Armes del Palau Comtal. Durant l’acte, es descobrirà el cartell de la Fira d’enguany i el lector del Privilegi es dirigirà per primera vegada al poble de Cocentaina abans del gran dia de la inauguració.

‘Mediodía Cope’ Alcoi dimarts 19 de setembre 2023 (14:20h)

Hui dimarts hem recordat que arranca la Setmana i Fira Modernista d’Alcoi amb el descobriment del cartell anunciador del certamen. També hem continuat parlant de la polèmica al voltant de la conversió en zona de vianants del Centre.

La polèmica sobre la conversió en zona de vianants del Centre d’Alcoi continua viva. El Partit Popular carrega de nou contra l’Ajuntament després de la roda de premsa de Jordi Martínez, regidor de Mobilitat Sostenible, del passat divendres i l’incident que es va desencadenarAcusa el Govern local d’haver ‘ocultat informació’ als veïns i a la ciutadania durant l’elaboració de l’ordenança.

Va ocultar dades a la ciutadania. La sentència ho diu ben clar. En el procés d’audiència prèvia l’Ajuntament no va posar a disposició ni dels ciutadans ni dels grups de l’oposició una sèrie d’informes tècnics i de memòries que estaven en la seua possessió”, ha afirmat Carlos Pastor, portaveu popular.

A més, continua assegurant que la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) dicta que l’ordenança de conversió en zona de vianants és il·legal, després que el PSOE els acusara de mentir a través de les seues xarxes socials. “La sentència diu clarament que l’ordenança és nul·la de ple dret per anar en contra de la Llei de Procés Administratiu. Una norma que va en contra d’una llei superior és una norma il·legal”.

Martínez va anunciar que l’Ajuntament recorrerà la sentència i que, mentre es resol el procés, tramitaran les sancions que s’imposen però no les cobraran. No obstant això, el PP va més enllà i demana explicacions sobre les multes que ja han sigut cobrades en aquests dos anys. “Com l’ordenança és nul·la íntegrament això vol dir que el procés sancionador també ho és. Les multes que s’han estat imposant durant aquests anys són nul·les. Retornarà el Govern els diners als ciutadans? Estaria bé que ens ho aclarira”, sentència el portaveu popular.

Asseure’s a consensuar

La formació popular denuncia que el Govern no ha atés ni als veïns ni a l’oposició i creuen que ha de rectificar. “El que hauria de fer el Govern és el que no ha fet en aquests anys, que és asseure’s de veritat amb veïns, comerciants i grups de l’oposició i tractar de trobar una solució consensuada amb tots”, afig Pastor.

I llança també un missatge a Compromís: que es pronuncie sobre la sentència..

Informatiu matinal dimarts 19 de setembre 2023 (07:20h)

L’ajuda que es pot prestar des d’Alcoi, a través de Creu Roja, pel terratrémol del Marroc i el descobriment del cartell de la Setmana Modernista 2023 són algunes de les notícies destacades d’aquest 19 de setembre de 2023.

Més de 2.800 persones que han perdut la vidamés de 2.500 ferits, milers d’habitatges i edificis públics totalment destruïts i altres estructures danyades. Eixa és la realitat onze dies després del terratrémol que va assotar el Marroc.

“És una situació complexa tant en aquest moment com a llarg termini”, ha explicat Lidia Ramos, responsable de Cooperació Internacional de Creu Roja a la província d’Alacant, en declaracions a Cope Alcoi. I és que l’organització ultima ja els preparatius per a fer efectiva la seua ajuda al país veí.

Des del primers minuts la Mitja Lluna Roja marroquina va mobilitzar al seu voluntariat i el seu equip d’emergència. I des de Creu Roja Espanya es va fer una crida per a captar fons amb els quals poder ajudar.

Però, quina serà l’ajuda que preste Creu Roja Espanyola? I el més rellevant, com podem ajudar des d’ací? La captació de fons, explica Ramos, és el que més es necessita en aquests moments per a atendre totes les necessitats.

“Es pot col·laborar a través de Bizum, SMS i la nostra web. En ella està tota la informació sobre el terratrémol i el treball que s’està realitzant. També es pot contactar a través del telèfon 900 104 900 71“.

No obstant això, des de l’organització recorden que no es recullen estris personals. “Tenim materials estandarditzats i homologats que sabem que són útils en aquesta mena de situacions, com a lones de plàstic, mantes, pastilles potabilitzadores, sets de cuina…. La resta de material i articles alimentaris es compren directament al país, com una manera de fer costat també a la població marroquina des del seu propi comerç per a enfortir les seues capacitats“, assegura la responsable.

Ajuda a llarg termini

Catàstrofes com aquesta, no obstant, no són situacions amb solució a curt termini. En això incideix Ramos. “Cal atendre les necessitats urgents ara, però després cal fer tasques de reconstrucció i de recuperació dels mitjans de vida de tota aquesta població. No sols han perdut els seus habitatges, sinó també han perdut la forma en la qual es guanyaven la vida“.