Pau Pinar, alcalde de L’Orxa: “continuarem reivindicant el canvi de nom del nostre poble”
L’Orxa té la intenció de continuar amb la reivindicació per aconseguir el canvi del seu nom oficial en valencià. Tot això després que el Consell haja desestimat la proposta que plantejava l’Ajuntament perquè el topònim L’Orxa, que és l’actualment vigent, passara a ser Lorxa o Lorcha, tal com, segons el consistori del municipi, defensa bona part de la localitat.Així ho assegurava aquesta setmana en COPE ALCOI l’alcalde d’aquesta població del Comtat, Pau Pinar, després de publicar-se dilluns la resolució de la Generalitat Valenciana al DOGV.
Pinar lamenta que l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) no haja tingut en compte els arguments que exposava el consistori per a modificar el citat topònim: “En les trobades que vam mantindre amb la institució, i amb un estudi a la mà de l’historiador Abel Soler, vam explicar que sempre el nostre poble ha estat conegut com a Lorxa fins que es va canviar per Sanchis Guarner quan va actualitzar els noms de les poblacions valencianes. Ens considerem lorxans i lorxanes, i això és el que continuarem defensant”, insistia el primer edil. Pinar també confiava en la Generalitat Valenciana i en un canvi no molt llunyà en la legislació: “Actualment és l’AVL qui té potestat per a aquestes qüestions de canvis de topònims, però si això es modifica, amb la reestructuració que es vol fer a l’organisme perquè realment assumisca les competències que li corresponen, ho tindrem més fàcil per aconseguir el que demanem. És només qüestió d’esperar”, conclou.
Cal destacar que la sol·licitud municipal per iniciar el procés de canvi de nom del poble va ser aprovada per majoria absoluta del plenari de l’Ajuntament, que se celebrà el 14 de juny de 2024.

