Muro optimitza i reorganitza part del seu arxiu municipal

L’Ajuntament de Muro ha dut a terme diverses accions per a posar en valor el seu arxiu municipal. El consistori ha invertit en l’optimització del mateix fent tasques com l’adquisició de noves prestatgeries, l’ordenació i unificació de materials, la seua catalogació i la revisió de l’estat físic dels documents.

Aquestes accions formen part d’una estratègia iniciada en 2023, coincidint amb el començament de la legislatura, que busca reorganitzar i enfortir aquest recurs clau per a l’administració pública “la millora de l’arxiu administratiu és imprescindible per a garantir una gestió àgil, correcta i transparent“. Durant any i mig, s’ha treballat intensament a classificar, ordenar i unificar documentació administrativa menor de 25 anys, situada en arxius intermedis i oficines. Aquest treball ha permés reagrupar documentació dispersa entre departaments, optimitzar espais i facilitar l’accés a expedients.

Una part important del projecte ha sigut la millora de l’arxiu situat en el segon pis de l’edifici del Arxiu l’Arpella, on s’han unificat les condicions de conservació i accessibilitat. A més, s’ha convocat per primera vegada una plaça d’arxiver/a municipal per a dotar al servei d’una figura professional estable que puga consolidar aquests avanços “tot el que fa l’administració ha de deixar rastre, ser traçable i consultable tant per les persones afectades com per futures investigadores i investigadors“, conclou Silvestre.

L’impuls a aquest projecte també va comptar amb la col·laboració activa de dos alumnes del Taller d’Ocupació de Muro, Georgeta Mijoiu i Izan Núñez. Tots dos van participar durant quatre mesos en tasques com a trasllat, neteja, classificació i anàlisi d’expedients, especialment en urbanisme, i van valorar molt positivament l’experiència.

Comparte