‘Mediodía Cope’ Alcoi divendres 25 de juliol 2025 (14:20h)

Hui divendres us hem contat la baixada de temperatures que han experimentat les nostres comarques en les últimes hores. També hem fet balanç de l’activitat que ha tingut l’OMIC d’Alcoi durant els primers sis mesos d’aquest any 2025.

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha fet públiques aquesta setmana les dades sobre les reclamacions dels consumidors a Alcoi durant el primer semestre de 2025, des de l’1 de gener fins al 30 de juny. El vicealcalde i regidor de Consum, Àlex Cerradelo, destaca que s’han atés més de 200 consultes i s’han tramitat més 260 reclamacions, de les quals vora un centenar ja han sigut resoltes favorablement. A partir d’aquestes reclamacions, des de l’OMIC s’han aconseguit recuperar 12.000 euros per als consumidors afectats.

A la informació que l’oficina ha presentat, es confirma que els sectors amb més reclamacions són la telefonia (57 reclamacions), el gas (24 reclamacions), les vendes per internet (22 reclamacions), els automòbils (17 reclamacions) i l’electricitat (15 reclamacions). En general, aquests sectors són també aquells en què més diners s’han pogut recuperar, tot i que també cal incloure l’habitatge “és molt important defensar els drets dels consumidors mitjançant l’OMIC i gràcies a la feina de l’oficina molts consumidors han pogut solucionar els seus problemes. Animen a la ciutadania a fer ús d’aquest servei que l’Ajuntament posa a la seua disposició” ha destacat el mateix Àlex Cerradelo com a regidor de Consum.

Pel que fa als motius de les reclamacions, una gran part són degudes a incompliments del contracte (22%) i a la mala prestació del servei (18,6%). Altres motius importants són els incompliments de la garantia (7,6%), les deficiències a la qualitat dels productes (4,6%) i les clàusules i pràctiques abusives (2,3%).

Comparte