‘Mediodía Cope’ Alcoi dimecres 10 de desembre 2025 (14:20h)

Aquest dimecres hem destacat que el Partit Popular d’Alcoi ha denunciat l’acumulació de brossa i residus en diversos punts de la ciutat. També hem comentat que ja està en marxa la campanya de votació dels Pressupostos Participatius d’Alcoi.

L’Ajuntament d’Alcoi ha obert el període de votació dels Pressupostos Participatius 2025, un procés que es mantindrà actiu durant aquesta setmana. La iniciativa, com en els últims anys, compta amb una dotació de 400.000 euros, repartits en dues línies: 320.000 euros per a propostes d’inversió i 80.000 euros per a despesa corrent.

El sistema de votació manté el seu format habitual i permet participar a tots els majors de 16 anys mitjançant dues vies: telemàticament, a través de la plataforma web oficial de l’Ajuntament, o de forma presencial, dipositant el vot en les urnes instal·lades en diferents punts de la ciutat. Les propostes finalistes provenen principalment dels tallers participatius desenvolupats en els últims mesos i abasten iniciatives centrades a millorar la qualitat de vida dels diferents barris alcoians. Les idees d’inversió inclouen actuacions sobre infraestructures, adequació d’espais naturals o instal·lació de zones cobertes en parcs. Per la seua banda, les propostes de despesa corrent s’orienten a projectes de caràcter social i cultural. “comencem la fase final d’un dels instruments més importants de democràcia directa, on la veu d’Alcoi decideix sobre quatre-cents mil euros. És crucial recordar que la votació no és només en línia. Volem que ningú es quede sense votar, per això mantenim les urnes presencials, que han demostrat ser un punt de trobada i d’ajuda per a sectors de la població que no tenen accés fàcil a la tecnologia. Anime a tots els alcoians i alcoianes a participar per fer d’aquest pressupost el més representatiu possible”, comenta la regidora de Participació Ciutadana, Aroa Mira.

El procés de votació estarà en marxa fins al dilluns 15 de desembre a les 23:59 hores. Posteriorment es farà el recompte de vots i abans del 31 de desembre es coneixeran les actuacions que seran incloses, per a la seua execució, en els Pressupostos Municipals de 2026.

Comparte