L’Enramada de Festes es renova pel 750 aniversari del patronatge de Sant Jordi
L’Ajuntament d’Alcoi ha completat els treballs de repintat integral de la Enramada de les Festes de Moros i Cristians, una actuació prevista per a garantir que tots els elements ornamentals lluïsquen en el millor estat possible de cara a les celebracions de 2026. Els festejos, com ha anat recordant COPE ALCOI, seran especialment significatius ja que arranca la commemoració del 750 aniversari del patronatge de Sant Jordi.
Aquesta intervenció se suma als treballs de manteniment de l’ornamentació festera que s’han anat realitzant en els últims anys de manera progressiva. L’any passat, l’Ajuntament va destinar 15.363,61 euros a la renovació de les 359 almenes de la Plaça d’Espanya, substituint les almenes de fusta de l’any 1984 per unes noves de polietilè, un material més resistent que ha reduït en gairebé 3.000 quilos la càrrega de l’estructura en aquest tram. També, temps enrere, es van renovar els escuts de la mateixa Plaça d’Espanya, col·locant-ne de nous més duradors “la celebració del 750 Aniversari del patronatge de Sant Jordi és un esdeveniment excepcional que mereix que la nostra escenografia festera presente la seua millor imatge. Amb el repintat complet de la Enramada i les millores estructurals realitzades recentment, no només garantim la conservació d’uns elements que són símbol de la nostra identitat, sinó que també assegurem que la ciutadania i els visitants disfruten d’una Festa més segura i estèticament impecable. El manteniment constant d’aquest patrimoni és una mostra del respecte i l’afecte que Alcoy té per les seues tradicions”, ha afirmat al respecte el regidor de Festes, Jordi Martínez.
A més de l’adequació de la Enramada, també destaca la intervenció realitzada en el Castell de Festes el 2024 amb el repintat de tots els seus elements exteriors. Gràcies a això, i en coordinació amb l’Associació de Sant Jordi, es va recuperar el color original que tenia la fortalesa fa 125 anys.

