Informativo matinal divendres 25 d’abril 2025 (07:50h)

Hui divendres hem recordat que Muro anunciarà les seues Festes diumenge que ve amb el tradicional acte de La Publicà. També hem comentat que Alcoi reforça els controls en carrosses i caps batedors de cara a les pròximes Festes de Moros i Cristians.

L’Ajuntament d’Alcoi, en col·laboració amb l’Associació de Sant Jordi, ha anunciat que enguany es continuaran aplicant els controls d’alcoholèmia i drogues dirigits tant als caps batedors com als conductors de les carrosses que prenguen part en els actes de les Festes de Moros i Cristians en honor a Sant Jordi. Aquestes mesures, que van començar en 2018 per als conductors i en 2019 per als caps batedors, tenen com a objectiu principal garantir la seguretat de tots els participants en les desfilades, animals i també públic assistent.

Els controls seran duts a terme per la Policia Local en les Entrades i Entradetes, reforçant a més la vigilància sobre els caps batedors, els qui són genets encarregats d’obrir passe a les esquadres especials o Filaes de càrrec. La intenció és assegurar que aquests genets es troben en condicions òptimes per a exercir el seu paper durant la desfilada. A més dels controls d’alcoholèmia, totes les carrosses que participen en les desfilades han de presentar un informe tècnic elaborat per un enginyer, que estableix el nombre màxim de participants i garanteix la seguretat estructural del vehicle. L’Associació de Sant Jordi no autoritza la participació sense la presentació prèvia d’aquesta documentació i del segur corresponent, assegurant així que cada carrossa compleix amb les normatives de seguretat establides “les Festes de Moros i Cristians són un patrimoni de tots, i consegüentment, hem d’assegurar que es desenvolupen amb la màxima seguretat. Aquesta mesura no sols protegeix els participants, sinó també al públic que gaudeix de l’espectacle“, afirma el regidor de Festes de l’Ajuntament de la nostra ciutat; Jordi Martínez.

La Policia Local també realitza revisions exhaustives del sistema de fre i bloqueig de les carrosses per a previndre possibles incidents durant el recorregut. Així mateix, col·labora estretament amb la Guàrdia Civil en el dispositiu d’accés i regulació del trànsit en les entrades a la ciutat, així com en la coordinació per a facilitar l’arribada al partidor.

Comparte