Informatiu matinal divendres 5 de desembre 2025 (07:50h)

Hui divendres us hem contat que Alcoi contempla la plantació de més de 30.000 arbres i plantes autòctones en el marc del projecte AlcoiBioUp!. També hem destacat que la nostra ciutat comptarà amb una nova campana dedicada als Reis de l’Orient que se situarà en el campanar de l’església de Santa Maria.

Alcoi es convertirà a partir d’aquest Nadal en la primera ciutat d’Espanya a comptar amb una campana dedicada als Reis Mags d’Orient. Aquesta serà beneïda el dissabte 6 de desembre, a partir de les 10.30 hores, durant la missa que se celebrarà a l’església de Sant Jordi per commemorar la festivitat de Santa Bàrbara, patrona del gremi de campaners.

La nova campana ha sigut impulsada per la Colla de Campaners d’Alcoi i ha sigut possible gràcies a la recaptació obtinguda amb la venda del llibre editat l’any passat per l’entitat, que arreplega el patrimoni campaner de la ciutat. El seu cost també s’ha sufragat amb els donatius de les visites guiades al campanar de Santa Maria, que organitza periòdicament la Colla, i amb la venda de loteria“Serà el seté bronze de volteig amb què comptarà Santa Maria, encara que aquest no s’electrificarà i tan sols es tocarà manualment. Seran els xiquets els qui s’encarreguen de fer-la sonar, especialment en moments com l’avís que Ses Majestats venen de camí cap a la ciutat”, explicava el president de la CollaJavier Monllor.

La peça té un pes de 46 quilos sense comptar el jou, ha sigut elaborada a la Foneria d’Abel Portillo de Cantàbria i ha sigut dissenyada per Juan Climent“Compta amb dos relleus en què estan representats la Sagrada Família, els patges pujant per les escales amb paquets, el Barranc del Cint i els Reis de l’Orient en camí guiats per l’estrela”, indica el creador. Una vegada beneïda, la campana serà exposada a la Sala Àgora junt amb la mostra de betlems que ha posat en marxa l’Associació Betlemista de Santa Rosa. Posteriorment, els dies 3 i 4 de gener, es traurà a la plaça de Ramón y Cajal perquè puga ser vista per alcoians i visitants, al mateix temps que es realitzaran tallers on s’explicarà el seu funcionament. A més, els més menuts la podran tocar per advertir que Melcior, Gaspar i Baltasar estan a punt d’arribar a Alcoi. “La Colla de Campaners d’Alcoi està fent un gran treball per a recuperar els tocs manuals de campanes i protegir el nostre patrimoni campaner, i els estem molt agraïts. Totes les activitats que realitzen, i especialment les propostes pensades per a Nadal, constitueixen un important recurs turístic, conclouen les regidores Elisa Guillem (Cultura) i Lorena Zamorano (Turisme).

Aquesta nova campana està dedicada a tota la ciutat d’Alcoi i s’ubicarà a la torre de Santa Maria a mitjan gener, perquè a partir d’ara siguen els xiquets els qui la toquen de manera manual, especialment en els dies previs a l’arribada dels Reis Mags. Els actes previstos amb motiu de la festivitat de Santa Bàrbara inclouen el diumenge 7 i el dilluns 8 visites guiades nadalenques al campanar de Santa Maria, amb mostra de tocs tradicionals i sessió fotogràfica de la il·luminació especial. Per a participar cal formalitzar la inscripció via WhatsApp (659 22 84 38) i l’activitat té un cost de 5 euros per als adults i de 2 euros per als xiquets.

Comparte