Informatiu matinal dimecres 5 de novembre 2025 (07:50h)

Hui dimecres us hem contat que es durà a terme a Alcoi una reunió per a coordinar els diferents efectius policials de cara a reforçar la seguretat a les urbanitzacions del nostre terme municipal. També hem destacat que s’ha obert a la ciutat el període de cobrament voluntari per a les taxes d’escombraries i clavegueram.

L’Ajuntament d’Alcoi ha obert el període de cobrament voluntari de les taxes corresponents al servei de fem i clavegueram per a l’exercici 2025, que es podrà realitzar fins al 29 de desembre de l’any vinent. Els rebuts domiciliats es carregaran automàticament el 17 de novembre i gaudiran d’una bonificació del 3 %, mentre que els no domiciliats podran abonar-se en les entitats col·laboradores o a través de la seu electrònica municipal.

La taxa de recollida de residus incorpora una nova estructura adaptada a la Llei 7/2022 de residus i sòls contaminats, en línia amb les directrius europees que obliguen a ajustar les tarifes al cost real del servei i a fomentar pràctiques sostenibles. La nova tarifa està composta per una part fixa de 98,30 euros i una part variable de 18,84 euros, que només s’aplicarà als habitatges que no participen activament en la separació de la matèria orgànica.

Gràcies a aquest sistema, unes 5.000 persones inscrites en la recollida selectiva gaudiran d’una bonificació automàtica, cosa que permet mantindre un increment mínim respecte a l’any anterior. Segons la regidora d’Hisenda, Vanessa Moltó“la tasca realitzada amb la implantació de l’orgànica ha permés que l’augment siga poc significatiu en comparació amb altres municipis”.

Des de l’Ajuntament destaquen que l’ajust de la taxa a Alcoi se situa molt per davall del registrat en altres localitats com Elx, Benidorm, Oriola, Alacant o Torrevella, on les pujades arriben fins al 200 % en alguns casos. Moltó conclou que Alcoi compleix així amb la directiva europea que estableix que “qui més contamina, més paga”, alhora que es fomenta la sostenibilitat i el compromís mediambiental.

Comparte