Guanyar Alcoi es pronuncia sobre els Pressupostos: “no hi ha possibilitat de negociar”

Guanyar Alcoi ha deixat clar que no s’asseurà a negociar els Pressupostos Municipals de 2026 mentre el govern municipal, format per PSPV i Compromís, no renuncie al projecte Alcoi Sud. Així ho ha expressat la plataforma este dimarts, a través del seu portaveu Sergi Rodríguez i la regidora Mari Carmen Paredes, al mateix temps que han reiterat que només podrà haver-hi un acord amb la formació d’esquerres quan es rescindisca el protocol per a impulsar el citat polígon Sud, signat l’any passat per l’Ajuntament, la Cambra de Comerç i la Generalitat Valenciana.

Rodríguez ha recordat que la construcció d’Alcoi Sud és inviable pels riscos que este parc empresarial, segons assegura, suposa per a l’aqüífer del Molinar, principal font de subministrament de la ciutat. A més, ha afegit que l’executiu municipal es troba en una situació d’ambigüitat” en no desmarcar-se clarament del projecte i permetre avanços al seu voltant hi ha alternatives, com consolidar els espais industrials que tenim o la Zona de Pagos que contempla el Pla General d’Ordenació Urbana per al desenvolupament de sòl, i també és moment d’estudiar opcions d’un polígon mancomunat en l’eix que formen Alcoi-Cocentaina i Muro”, va expressar el portaveu de Guanyar.

Si l’executiu fa un pas enrere respecte a Alcoi Sud, Guanyar ha anunciat que posarà sobre la taula una sèrie de propostes perquè puguen ser contemplades en els comptes. Entre elles, que passen a ser de gestió pública el Teatre Calderón, la instal·lació de l’enramada i el castell de festes, el manteniment de parcs i jardins i l’aparcament de La Rosaleda. També insten a reforçar la brigada municipal d’obres amb més personal i a equipar les dependències del nou consultori mèdic de la Zona Alta. A tot això se suma una altra proposta: hem previst incrementar les ajudes als col·lectius més vulnerables, amb els més de dos milions d’euros procedents de l’aportació de l’Estat, en matèria de serveis socials i d’habitatge”, va concloure Rodríguez.

Cal recordar que Guanyar Alcoi va facilitar amb la seua abstenció l’aprovació dels Pressupostos Municipals en 2024 i 2025. La formació, en l’oposició, ha assegurat que algunes de les seues propostes han marcat la gestió dels dos primers anys de legislatura, encara que lamenten que algunes no s’han executat.

Comparte