Èxit de participació en la II ‘Cursa Solidària Germana Terra’ de Cocentaina
Cocentaina va acollir el passat diumenge 15 de març la segona edició de la ‘Cursa Solidària Germana Terra’, una iniciativa impulsada pel Col·legi Sant Francesc d’Assís que va tornar a demostrar la seua capacitat de convocatòria en reunir més de 300 participants entre corredors i caminants. La jornada va estar marcada pel bon ambient i el caràcter solidari de la prova, la qual plantejava en aquesta ocasió un recorregut variat amb una pujada al Castell, una volta pel Passeig del Comtat i una cursa 5K consistent en quatre voltes per aquesta artèria principal del municipi. No obstant això, les condicions meteorològiques van obligar a introduir canvis d’última hora, ja que el dia va amanéixer assolellat però amb fort vent i amb alerta groga activa.
Davant aquesta situació, l’organització va optar per adaptar la marxa al Castell i substituir-la per un recorregut circular per diferents punts de la Serra de Mariola, garantint així la seguretat de tots els participants sense renunciar a l’atractiu de l’entorn natural. En l’àmbit esportiu, en categoria masculina el triomf va ser per a Hugo Ponsoda Vicent, seguit per Lucas García Sanjuan i Jaume Botella Alborch. En fèmines, la victòria va ser per a Adela María Gadea Vallalta, mentre que Elia Moya i Paula Soler van completar el podi en segona i tercera posició, respectivament.
L’activitat va concloure amb el lliurament de trofeus i el repartiment de diferents regals entre els participants. A més, tots els inscrits en la marxa van rebre una medalla commemorativa, posant el punt final a un matí d’esport i convivència.
Finalitzada la iniciativa, el director del centre, Fran Pérez, posava en valor la implicació de l’Ajuntament de Cocentaina, així com de les famílies i de tota la comunitat educativa, a l’hora de fer possible aquesta segona edició. Així mateix, aprofitava els micròfons de COPE ALCOI per a fer un balanç molt positiu del desenvolupament de la jornada i avançava que ja s’ha començat a treballar en una tercera edició, amb la intenció de consolidar una iniciativa que, segons va destacar, “ha vingut per a quedar-se”, va concloure. A continuació, ho pots escoltar:

