Últimas Noticias

Cocentaina vivirá este sábado un hecho significativo en su política local, el relevo en la alcaldía entre dos partidos políticos...

A pesar de estar un momento en el que la despoblación supone una amenaza para los municipios pequeños de todo...

Hoy viernes os hemos contado que el Convento de los Padres Franciscanos de Cocentaina celebra en esta jornada la festividad...

Hoy viernes hemos destacado que arranca en Alcoy la temporada de las piscinas municipales. También hemos comentado que nuestra ciudad...

Alcoy, ES
scattered clouds
Weather in Alcoy, ES
21°C 21°C

Fins 10.000 euros anuals per als metges que ocupen places de difícil cobertura a hospitals com el d’Alcoi

Com ocorre en moltes ocupacions públiques, en Sanitat hi ha places de difícil cobertura. Parlem de vacants que, després d’esgotar-se tots els processos de selecció, romanen més de dotze mesos sense ser cobertes.

Que falte personal sanitari és un risc i es tracta d’una situació que, lamentablement, ocorre a molts hospitals de la Comunitat Valenciana. I entre ells es troba l’Hospital Verge dels Lliris d’Alcoi. Encara que la situació ha millorat en els últims mesos, continua havent-hi places de difícil cobertura.

Ara, per fer front a aquesta problemàtica, el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, ha anunciat un incentiu de fins 10.000 euros anuals més per als metges que ocupen una d’aquestes places. I no només hi haurà retribució extra per a aquest tipus de facultatius. També els infermers i altres sanitaris tindran la possibilitat de cobrar per serveis puntuals.

En aquest sentit, els professionals que reforcen l’atenció sanitària en un altre departament de salut -en jornada ordinària- rebran una retribució addicional del 50% del cost per hora. Si en canvi, ho fan en jornada complementària la retribució addicional serà del 100%, és a dir, el doble del que es percep en condicions normals.

A aquests incentius es suma la possibilitat que les categories de personal mèdic i d’infermeria realitzen guàrdies o atenció continuada, de manera voluntària, en un altre departament de salut.

Amb aquesta mesura l’objectiu de la conselleria és reforçar els centres de salut i consultoris dels municipis de l’interior, com és el cas de l’Hospital Verge dels Lliris, a més de determinats serveis assistencials dels hospitals allunyats dels principals nuclis urbans -els quals sofreixen una manca de determinats professionals.

Millores a l’Hospital Verge dels Lliris

Aquests nous incentius es sumen a altres projectes que, recentment, s’han anunciant i pretenen millorar la qualitat del servei que s’ofereix. És el cas de la incorporació d’una cinquena dotació en la Unitat d’Hospitalització a domicili i la posada en marxa d’una Unitat d’Arrítmies.

La necessitat de solucions per a la indústria marca els Premis Cambra Alcoi

La indústria no deixa de ser notícia a la nostra ciutat. Com et contàvem aquesta setmana en Cope Alcoi, els empresaris no poden esperar més. Demanen solucions, amb urgència, a una situació que s’allarga cada vegada més en el temps i que pot posar en risc la principal via econòmica de la nostra ciutat.

“Hem de fer l’esforç per a liderar un projecte, més que necessari, urgent per al futur industrial de la nostra ciutat. Em referisc al desenvolupament del parc tecnològic i industrial que limita amb Ibi”, va demanar Pablo de Gracia, president de la Cambra de Comerç d’Alcoi, en la seua intervenció durant el lliurament dels Premis Cambra Alcoi.

I és que aquest acte, celebrat al Cercle Industrial de la ciutat, va servir de pretext per a posar sobre la taula un dels principals reptes que té Alcoi en aquests moments: crear sòl industrial de qualitat. Es referia el president de la Cambra, precisament, a eixa nova zona industrial que podria crear-se a la Canal Sud.

I, precisament seguint aquesta línia de desenvolupar nous projectes, Toni Francés, alcalde d’Alcoi, va anunciar la creació d’una oficina d’atracció d’inversions. “Nem a desenvolupar-la de la mà de la Cambra. Ajudarà a que tot eixe potencial que té la ciutat el puguem donar a conéixer fora de les nostres fronteres”.

A l’acte, a més de reconéixer als premiats en les quatre categories, es va concedir la Medalla d’Honor a Enrique Rico, anterior president de la Cambra. Un guardó que va ser entregat per José Luis Bonet, president de Cámara de Comercio de España.

Un lliurament que va reunir a membres del sector empresarial, de la política local i del teixit social de la ciutat. I també assistiren al lliurament representants de la política autonòmica com són Rafael Climent, conseller d’Economia Sostenible, i Carlos Mazón, president de la Diputació d’Alacant.

L’empresa pública de l’Ajuntament d’Alcoi serà prompte una realitat

L’Ajuntament d’Alcoi farà realitat d’ací a poc temps l’empresa pública, una iniciativa que pretén regular els serveis que es presten des de l’administració municipal de la nostra ciutat. El projecte serà ratificat la setmana que ve en sessió plenària segons han comunicat des del govern municipal del PSOE.

Amb l’esmentada empresa pública es busca optimitzar la gestió dels serveis públics, efectuar un major control i incrementar la qualitat prestacional. En un primer moment l’empresa pública gestionarà el Complex Esportiu Eduardo Latorre, actualment en mans de la regidoria d’Esports de l’Ajuntament, i amb aquest pas endavant es donarà una major flexibilitat i celeritat burocràtica en la gestió del mateix servei. L’executiu local del PSOE insisteix en el fet que aquest procés suposarà un benefici econòmic per al nostre Consistori que podrà estalviar l’IVA i el marge de benefici industrial que en l’actualitat obtenen tercers. Estem contents perquè finalment veurà la llum un projecte en el qual fa temps que estem treballant perquè amb això obrim la porta a la posada en marxa d’un instrument valuós per a millorar la gestió i eficiència de determinats serveis que presta l’Ajuntament a la ciutat. Recordem que ja ho vam intentar anys arrere, però la demonització de les empreses públiques per part del govern de la nació del Partit Popular va fer en el seu moment impossible poder dur a terme la seua posada en marxa i ara finalment, hem aconseguit reunir els requisits perquè puga començar a ser ja una realitat, indica la regidora d’Hisenda; Vanessa Moltó.

Està previst que l’empresa pública gestione en un futur altres serveis com la neteja d’edificis públics, el servei d’ajuda a domicili o la gestió de centres sociosanitaris. També es preveu que assumisca la promoció, gestió i rehabilitació d’habitatge públic o la producció i distribució d’energia verda, entre altres.

L’Ivace convoca les ajudes de 2023 per a la millora d’àrees industrials

L’Ivace ha convocat noves ajudes directes destinades a la millora i modernització d’àrees industrials de la Comunitat Valenciana en 2023 amb un pressupost de 40 milions d’euros.

Consten de tres línies d’actuació: una per a les localitats en risc de despoblació dotada amb dos milions d’euros, una altra per a la resta de municipis de la Comunitat Valenciana amb un pressupost de 28 milions d’euros i una nova línia específica de 10 milions d’euros dirigida a les àrees industrials que tinguen constituïda vàlidament mitjançant acord plenari una Entitat de Gestió i Modernització (EGM) a data 31 de desembre de 2022.

En aquest sentit, cal destacar que els parcs empresarials que compten amb una EGM podran optar a subvencions de fins a un milió d’euros en lloc dels 200.000 euros que establien les convocatòries anteriors.

Les ajudes de 2023 consistiran en una subvenció de fins al 100% i estan dirigides a tots els ajuntaments de la Comunitat Valenciana.

El conseller d’Economia Sostenible Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha subratllat la rellevància d’aquestes ajudes directes “per a continuar millorant la qualitat i infraestructures de les àrees industrials, modernitzar-les, renovar la seua imatge i fer-les més competitives i sostenibles”.

Climent ha destacat que la inversió per a 2023 és la major realitzada fins al momenti posa de manifest el nostre compromís real amb els parcs empresarials perquè continuen sent el motor econòmic de municipis i comarques i situant-los en el centre de la política industrial de la Generalitat”.

D’aquesta manera, ha recordat que “un any més contribuiran a fer front al fenomen del despoblament que afecta especialment les zones rurals del nostre territori a través d’una línia dirigida a la millora de les àrees industrials dels municipis en risc de despoblació”. Així mateix, ha ressaltat la nova línia per a polígons amb EGM i ha posat en valor aquesta fórmula jurídicaque està incrementant la competitivitat dels parcs empresarials i augmentant el valor de les empreses instal·lades alhora que permet millorar les seues infraestructures i serveis bàsics, així com l’atracció d’inversions”.

Tal com estableix la convocatòria, les ajudes estan dirigides a projectes i/o actuacions anuals, executables en l’exercici 2023, és a dir, els projectes podran haver-se iniciat abans de la presentació de la sol·licitud d’ajuda, però només seran subvencionables els treballs realitzats des de l’1 de gener de 2023 fins al 31 de desembre de 2023.

Els projectes hauran d’executar-se en una àrea industrial inclosa en el Mapa de Sòl Industrial de la Comunitat Valenciana de l’Ivace i es duran a terme en el marc d’un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient.

Actuacions subvencionables

Entre les actuacions subvencionables destaca l’obra civil per a la portada total o parcial al polígon de serveis i /o infraestructures com a energia elèctrica, gas, fibra òptica, telecomunicacions i aigua que permetrà donar un major subministrament a les empreses i la construcció de grans infraestructures que beneficien a l’àrea industrial com un baixador ferroviari, ponts o creació de vials d’accés al parc empresarial.

Se subvencionarà l’adquisició de terrenys confrontants a l’àrea industrial per a l’ampliació de viaris, zones verdes, aparcaments i accessos, així com la implantació en el polígon o en terrenys confrontants d’estació de servei, centre polivalent, servei de correus, oficines bancàries, instal·lacions per a la pràctica esportiva, centre d’educació infantil, hotel i servei de salut i restauració.

També s’inclou la millora en el subministrament elèctric, en el subministrament d’aigua i la dotació o millora del subministrament de gas, la generació d’energia renovable per a tot el polígon, la implantació d’algun sistema que permeta la identificació correcta dels codis LER (Llista Europea de Residus) dels residus generats, la creació d’eina web amb informació de l’àrea industrial o la creació d’un cens d’empreses del polígon.

De la mateixa manera, se subvencionarà també la millora de la senyalització dels carrers i les zones verdes, i la implantació de recorreguts bio saludables, la millora viària mitjançant l’habilitació de nous aparcaments, voreres més àmplies, nous accessos, passarel·les per als vianants, eixample dels vials i pàrquing de camions.

L’adequació de marquesines per a les parades d’autobús dins del polígon industrial o en un radi de 300 metres i la creació o millora de zona/punts de recàrrega de vehicles elèctrics dins del parc empresarial (incloses bicicletes elèctriques i patinets elèctrics) són també actuacions subvencionables.

Així mateix, queden comtemplades l’ampliació o creació de depuradora, l’obra civil que permeta la implantació de fibra òptica, la vigilància a través de circuit tancat de televisió, la creació de carril bici, la millora de l’enllumenat públic, de la xarxa contra incendis i del sanejament separatiu de les aigües residuals.

AITEX torna a llançar un nou cicle de Webinars

AITEX inicia l’any 2023 amb la posada en marxa dels Monday Aitex Webinars. Es tracta d’unes formacions en línia dirigides exclusivament a empreses i en les quals s’ofereix informació d’actualitat, especialitzada i de qualitat.

La primera de les cites tindrà lloc el dilluns 30 de gener amb Cosmética recargable. Refill en puntos de venta. Qué requisitos son necesarios para comercializarlos’ , impartit per Juan Sanjosé, Product Manager de Cosmètica.

El 6 de febrer Carolina Verdés parlarà de la ‘Nova legislació 2023. Impost als envasos de plàstic no reutilitzables’. El 13 de febrer Consuelo Carbonell, responsable del departament de OEKO-TEK, presentarà les ‘Nueva legislación 2023. Impuesto a los envases de plástico no reutilizables’. El 20 de febrer serà el torn de la actividad  ‘Nueva legislación 2023. Impuesto a los envases de plástico no reutilizables’ impartit per Paula García, tècnica de R+D i Sandra Carmona, tècnica de OEKO-TEK. El 27 de febrer Isabel Soriano, cap Àrea Laboratoris & Innovació, parlarà de la ‘Novedades 2023. Nuevas normas aplicadas para certificaciones OEKO-TEK.

El 6 de març es tractarà el tema del ‘Ecodiseño, herramienta clave en una economía circular’  impartit per Lucas Frochoso, director de projectes R+D. El 13 de març serà el torn dels ‘Requisitos de la Norma UNE-EN 15343 para la trazabilidad y evaluación de conformidad del reciclado de plásticos’  impartit per Alejandro Mira, tècnic del laboratori físic. El 20 de març, es parlarà de’Cómo mejorar las propiedades en textiles: suavidad, antibacteriana, antifúngica y durabilidad. Certificaciones emitidas por Aitex’. El 27 de març, es tractaran ‘Nuevas capacidades de reciclado: reciclado químico’. Ja el 17 d’abril, serà el torn dels ”Requisitos para la comercialización de materiales en contacto con alimentos. Food Contact”. Per la seua part el 15 de maig Carmen Jover, responsable del departament de Formació, Rosa Pilar López, International Project Manager i Laura Mesas de Kantar Worldpanel, parlaran de ”Textil-hogar. Resultados de estudio de mercado otoño-invierno’. Finalment el 26 de juny, acabarà el cicle de Webinars de Aitex amb ‘Textil-hogar. Tendencias y novedades en textil-hogar 23-24’ impartit per Carmen Jover.

Les insicripciones es poden realitzar en la mateixa web de AITEX. Els cursos són gratuïts i s’impartiran els dilluns a les 16h.

‘Mediodía Cope’ Alcoi divendres 27 de gener 2023 (14:20h)

Hui divendres hem recordat tot el que va donar de sí ahir l’Assemblea General de l’Associació de Sant Jordi del mes de gener. També hem parlat de les reivindicacions que es van llançar des del sector empresarial durant l’entrega dels premis de la Cambra de Comerç.

La indústria no deixa de ser notícia a la nostra ciutat. Com et contàvem aquesta setmana en Cope Alcoi, els empresaris no poden esperar més. Demanen solucions, amb urgència, a una situació que s’allarga cada vegada més en el temps i que pot posar en risc la principal via econòmica de la nostra ciutat.

«Hem de fer l’esforç per a liderar un projecte, més que necessari, urgent per al futur industrial de la nostra ciutat. Em referisc al desenvolupament del parc tecnològic i industrial que limita amb Ibi», va demanar Pablo de Gracia, president de la Cambra de Comerç d’Alcoi, en la seua intervenció durant el lliurament dels Premis Cambra Alcoi.

I és que aquest acte, celebrat al Cercle Industrial de la ciutat, va servir de pretext per a posar sobre la taula un dels principals reptes que té Alcoi en aquests moments: crear sòl industrial de qualitat. Es referia el president de la Cambra, precisament, a eixa nova zona industrial que podria crear-se a la Canal Sud.

I, precisament seguint aquesta línia de desenvolupar nous projectes, Toni Francés, alcalde d’Alcoi, va anunciar la creació d’una oficina d’atracció d’inversions. «Nem a desenvolupar-la de la mà de la Cambra. Ajudarà a que tot eixe potencial que té la ciutat el puguem donar a conéixer fora de les nostres fronteres».

A l’acte, a més de reconéixer als premiats en les quatre categories, es va concedir la Medalla d’Honor a Enrique Rico, anterior president de la Cambra. Un guardó que va ser entregat per José Luis Bonet, president de Cámara de Comercio de España.

Un lliurament que va reunir a membres del sector empresarial, de la política local i del teixit social de la ciutat. I també assistiren al lliurament representants de la política autonòmica com són Rafael Climent, conseller d’Economia Sostenible, i Carlos Mazón, president de la Diputació d’Alacant.

Informatiu matinal divendres 27 de gener (07:50h)

Les reivindicacions del sector dels empresaris per a que es busquen solucions ‘urgents’ a la situació industrial de la ciutat i les mesures que es demanen al Consell per a evitar nous incendis com el de la Vall d’Ebo són algunes de les notícies destacades d’aquest divendres 27 de gener.

Alcaldes i portaveus del Partit Popular de les comarques de l’Alcoià i El Comtat s’han unit per a exigir al Consell la creació en la zona de la muntanya de punts d’emergència. Aquesta iniciativa persegueix la posada en marxa de les eines necessàries per a lluitar d’una manera més eficaç contra incendis com el que va arrasar el passat estiu la zona de la Vall d’Ebo.

A la trobada van acudir també els alcaldes de Benifallim, José Carlos Barrachina; de Tollos, Félix Frau; de Planes, Javier Sendra; de Benimassot, Rafael Cano i de Famorca, Vicente Antonio Ruiz. A més van ser presents la tinenta alcaldessa d’Agres, María García; el diputat provincial José Ramón González de Zárate i el candidat a l’alcaldia d’Alcoi, Carlos Pastor.

El Diputat Autonòmic dels populars, Nando Pastor, ha insistit en la necessitat de desenvolupar un projecte d’aquestes característiques. A més assegura que “a conseqüència dels incendis d’aquest estiu els alcaldes i portaveus han detectat unes mancances quant a infraestructures mínimes, per això proposen que la Generalitat execute infraestructures, punts d’emergència com a eines útils per a combatre millor el foc”, ha indicat sobre aquest tema. En aquestes zones d’emergència, continua Pastor s’haurien d’incloure punts amb l’adequada pressió d’aigua perquè els vehicles d’emergència puguen omplir els depòsits en cas d’incendi. També s’han de contemplar depòsits perquè els helicòpters carreguen aigua sense desplaçar-se a altres llocs i no perdre més temps, així com altres mesures que resulten eficaces en cas d’incendi”, afirma. Finalment ha remarcat que aquestes peticions “es canalitzaran a través d’una proposició no de llei a les Corts Valencianes per a exigir al Consell una actuació urgent en aquest sentit”, conclou Nando Pastor.