Dia de la Salut Mental: els recursos i serveis amb els quals compta Alcoi

Aquest divendres 10 d’octubre se celebra el Dia Mundial de la Salut Mental, una jornada destinada a visibilitzar i sensibilitzar sobre la importància del benestar psicològic a la societat. A Alcoi, la commemoració s’amplia a una setmana completa d’activitats, que tindrà lloc del 13 al 17 d’octubre sota el lema “Som igual de diferents”.

La regidora de Polítiques Inclusives, Aroa Mira, ha destacat en declaracions a COPE ALCOI que aquesta iniciativa posa de manifest el compromís de l’Ajuntament amb la coordinació dels recursos de salut mental i amb la promoció de l’autonomia de les persones que presenten algun trastorn. “Des de 2018 treballem per oferir un suport real a la ciutadania, i el SASEM, que ja compleix cinc anys, és un recurs fonamental per evitar la institucionalització de les persones i fomentar la seva integració a l’entorn”, ha subratllat.

La programació començarà aquest mateix divendres amb una xarrada sobre dones i salut mental, adreçada als usuaris del SASEM i organitzada conjuntament amb el departament d’Igualtat. A més, el Pont de Sant Jordi s’il·luminarà com a símbol de conscienciació. Per al públic general, les activitats s’iniciaran el dilluns 13 d’octubre a les 18:00 hores a l’Àgora, amb la xarrada-presentació “La Concupis-ciencia! La salut mental no és cosa de bojos, és cosa de totes i tots”, a càrrec del psicòleg de la Unitat de Salut Mental d’Alcoi, Ferran Rodes. Durant la setmana també es podran visitar exposicions d’art realitzades per alumnat local, participar en tallers d’il·lustració aplicada a processos terapèutics i gaudir d’activitats de sensibilització a la Plaça d’Espanya i al Passeig de Cervantes, culminant el divendres 17 amb la lectura d’un manifest i diverses activitats a càrrec dels recursos de salut mental i l’associació REALMENT.

Aquestes iniciatives se sumen als recursos amb què compta Alcoi per a prestar especial atenció a la salut mental, especialment el Servei d’Atenció i Seguiment per a persones amb problemes de salut mental greus (SASEM). Segons dades municipals, el 2024 aquest servei va atendre 150 persones, amb un 43% d’homes i un 57% de dones.

Comparte