Compte arrere per a la tornada al col·le. Així serà el calendari escolar en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, de la Generalitat Valenciana, a través de la direcció general de Centres Docents, establia abans de l’estiu que el curs escolar 2025/2026 en la Comunitat Valenciana comence el 8 de setembre de 2025 en les etapes d’Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional, tant en FP Grau Bàsic (FPB) com en les titulacions de Grau Mitjà i Superior. Així mateix, l’últim dia lectiu del curs serà el 19 de juny de 2026 en Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat i FP Grau Bàsic i titulacions de grau Mitjà i Superior.

Per part seua, els programes formatius de qualificació bàsica i FP de segona oportunitat començaran el curs el 10 de setembre i finalitzaran el 19 de juny. Quant a la Formació de Persones Adultes, les classes començaran el 15 de setembre de 2025 i finalitzaran el 12 de juny de 2026. En un altre ordre de coses, en Ensenyaments Artístics de Música i Dansa, elementals i professionals, Ensenyaments Professionals d’Arts Plàstiques i Disseny començaran el 15 de setembre de 2025 i finalitzaran el 12 de juny de 2026.

Els alumnes d’Ensenyaments Esportius de Règim Especial començaran el curs el 22 de setembre i finalitzaran el 19 de juny. Les Escoles Oficials d’Idiomes començarà el curs el 25 de setembre de 2025 i finalitzarà el 19 de juny de 2026. D’aquesta manera, el pròxim curs els centres educatius d’Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat de la Comunitat Valenciana tindran 181 dies lectius enfront dels 179 del curs actual.

Períodes de vacances

Els períodes no lectius durant el curs 2025/2026 comprenen les vacances de Nadal, que seran des del 23 de desembre de 2025 al 6 de gener de 2026, tots dos inclusivament; i les vacances de Pasqua, que engloben des del 2 al 13 d’abril de 2026, tots dos inclusivament. A més, durant aquest curs escolar no seran lectius els dies festius 9 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana; 8 de desembre, Dia de la Immaculada Concepció; 19 de març, Dia de Sant Josep; i 1 de maig, Dia Internacional dels Treballadors.

A això se li uneixen els dies contemplats com a festius amb caràcter local. També destaquen en aquest sentit les jornades no lectives aprovades en cada població a través dels seus Consells Escolars Municipals.

Comparte