Alcoi tanca la Setmana Santa amb més del 80% d’ocupació turística
La Setmana Santa d’aquest 2026 ha deixat bons índexs a Alcoi pel que fa a ocupació turística, especialment en la recta final i en els dies de Pasqua. Així es desprén de les dades que maneja l’Associació de Turisme Alacant Interior, i que pràcticament coincideixen amb les previsions que es tenien el passat Dijous Sant abans de l’inici dels dies festius.
Pel que fa als establiments hotelers del nucli urbà, cal destacar que l’ocupació ha estat d’uns 60% entre el mateix Dijous i Divendres Sant, mentre que de Dissabte Sant a Dilluns de Pasqua va arribar a superar el 70%, unes xifres pràcticament habituals en unes dates en què molts aprofiten per escollir destinacions de costa, sortir a l’estranger o visitar altres punts d’Espanya on les processons de Setmana Santa tenen renom. En els allotjaments rurals, la situació ha sigut totalment diferent, ja que per Dijous i Divendres Sant l’ocupació va superar l’80%, disparant-se fins al 100% des del Dissabte Sant fins a ahir, que era Dilluns de Pasqua “això es deu a que molts aposten per vindre a Alcoi i gaudir del nostre meravellós entorn natural a l’inici de la Primavera. A això se li uneix que aprofiten l’estada per conèixer els nostres atractius turístics i gaudir també dels actes previs a les Festes de Moros i Cristians com La Gloria”, explicava en COPE ALCOI Ramón Reche, president d’Alacant Interior.
Els bons dades d’ocupació s’han repetit en la hostaleria, especialment Divendres i Dissabte Sant, però sobretot el Diumenge de Pasqua. La celebració de La Gloria va propiciar que bars i restaurants del Centre, però també d’altres punts, estigueren el diumenge al complet en l’arranc d’un mes festiu que de nou serà positiu per al sector.





