Compromís perquè el renovat Andreu Sempere d’Alcoi siga una realitat el pròxim curs

Tal com contàvem la passada setmana, l’Ajuntament d’Alcoi va realitzar una nova visita a les obres de remodelació i ampliació de l’IES Andreu Sempere, una actuació que s’executa en el marc del Pla Edificant de la Generalitat Valenciana. Durant el recorregut pels treballs, es va poder comprovar l’estat d’execució de les noves aules i dels espais reformats, així com l’avanç general d’una intervenció clau per a la millora de les infraestructures educatives del municipi.

A la visita van assistir l’alcalde d’Alcoi, Toni Francés; el vicealcalde, Àlex Cerradelo; la regidora d’Urbanisme, Vanessa Moltó; i el regidor d’Educació, Alberto Belda. També van estar presents membres de l’equip directiu del centre, representants de l’AMPA, personal tècnic municipal, la direcció d’obra i representants de les empreses constructores “és fonamental que la part corresponent a les aules estiga finalitzada al voltant del mes de juny, de manera que durant l’estiu es puga dur a terme el trasllat d’equips i mobiliari i que el centre estiga plenament operatiu al setembre. Un calendari que l’empresa ha considerat viable segons el ritme actual de les obres”, va afirmar l’alcalde d’Alcoi, Toni Francés.

En la visita es va reiterar el compromís de l’empresa adjudicatària, adquirit en l’última inspecció, de treballar perquè tot l’alumnat puga iniciar el pròxim curs escolar en aquestes instal·lacions. No obstant això, es va assenyalar que alguns espais específics, com els laboratoris o el nou gimnàs, podrien requerir actuacions addicionals una vegada iniciat el curs.

Finalment, l’alcalde va assegurar que la Conselleria d’Educació està acumulant retards en els pagaments, amb certificacions d’obra pendents d’abonar des de fa sis mesos, una situació que compromet seriosament el ritme d’execució i posa en risc “la continuïtat dels treballs”. En aquest sentit, l’Ajuntament ha exigit a la Generalitat que regularitze de manera immediata aquests pagaments i complisca els terminis legalment establerts, molt inferiors als que s’estan registrant, ja que l’incompliment actual suposa una vulneració de la normativa vigent.

Tot llest per a la Sant Silvestre, l’última cita esportiva de l’any a Alcoi

Alcoi ja està preparada per a acollir aquest dimecres, 31 de desembre, l’última gran cita del calendari esportiu local: la XIX Sant Silvestre. L’esdeveniment, que acomiadarà l’any 2025, reunirà prop d’un miler de participants entre les proves infantils i la cursa absoluta, consolidant-se com una autèntica festa de l’esport amb un marcat caràcter familiar, lúdic i festiu. Des de l’Ajuntament de la ciutat i el Centre d’Esports s’han ultimat els detalls d’una edició que manté el format i el recorregut de l’any anterior, amb la plaça Ramón i Cajal, davant de l’Àgora, com a punt neuràlgic d’eixida i arribada.

La jornada arrancarà pel matí, a partir de les 10.00 hores, amb les curses infantils, en què participaran les categories d’infantils, alevins, benjamins, prebenjamins i querubins. Els circuits, amb distàncies adaptades a cada edat, recorreran alguns dels carrers més cèntrics de la ciutat, com Santa Rita, el Tap, Sant Francesc i Sant Nicolau. Com a principal novetat, tots els xiquets i xiquetes rebran una medalla “finisher”, a més de poder gaudir de xocolate amb xurros i participar en el sorteig de material esportiu, fomentant així la pràctica esportiva des d’edats primerenques en un ambient de celebració.

La prova adulta començarà a la vesprada, a les 18.00 hores, des de la mateixa plaça Ramón i Cajal. Els corredors afrontaran un recorregut de 6 quilòmetres que discorrerà per alguns dels enclavaments més emblemàtics d’Alcoi. El traçat passarà per Sant Nicolau, Sant Llorenç, País Valencià, Cervantes i els Alçamora, creuarà el pont de Sant Jordi fins a la plaça d’Espanya i tornarà a enfilar Sant Nicolau en un primer pas per meta. Posteriorment, la cursa continuarà per la Glorieta, Sant Mateu i Sant Josep, baixarà al riu pel edifici de Correus fins al Museu dels Bombers, per a finalment tornar a meta per Sant Llorenç i Sant Nicolau “La Sant Silvestre és molt més que una cursa; és una oportunitat magnífica per a gaudir dels nostres carrers i fer salut en companyia d’amics i familiars. Ens satisfà veure com la ciutadania respon any rere any a aquesta proposta que tanca el calendari esportiu amb somriures i bon ambient”, explica el regidor d’Esports, Alberto Belda.

Cal destacar que, tot i que la Sant Silvestre no és competitiva, sí que puntua com a última prova del circuit Cursalcoi 2025. No obstant això, l’esperit de l’esdeveniment és eminentment festiu. L’organització ha previst més sortejos previs a l’eixida, amb lots de productes nadalencs, i es manté el tradicional premi d’un pernil al millor disfressa, animant els participants a aportar color i humor a la cursa. La música i l’animació estaran presents durant tot l’esdeveniment.

La recollida de dorsals es realitzarà a l’Àgora el dimarts 30 de desembre, de 17.30 a 19.30 hores, i el dimecres 31 durant les curses infantils i, per a la prova adulta, des de les 17.00 hores fins a quinze minuts abans de l’eixida. L’esdeveniment compta amb la col·laboració de la Fundació Mutua Levante i el Club Atletisme Alcoi, així com amb el suport de la Policia Local, Protecció Civil, Creu Roja i les brigades municipals, que garantiran el correcte desenvolupament de la prova i gestionaran els talls puntuals de trànsit.

L’actuació del Col·legi Carmelites va tancar el Certamen Escolar de Nadales de COPE ALCOI

El Col·legi Carmelites d’Alcoi va tancar el cicle d’actuacions de l’edició 2025 del nostre Certamen Escolar de Nadales, una cita que va reunir nombroses persones al Teatre Calderón de la nostra ciutat a les portes del Nadal. En aquesta ocasió, el centre educatiu va interpretar dos temes musicals: Nadala Vedruna i Golden Christmas. Ho pots veure a continuació:

El dijous 18 de desembreCOPE ALCOI va celebrar una nova edició del seu tradicional Certamen Escolar de Nadales, una cita que enguany va tindre un caràcter especialment significatiu en coincidir amb el 20 aniversari de l’emissora. L’esdeveniment va registrar una gran participació i el Teatre Calderón va tornar a omplir-se per complet d’un públic disposat a gaudir d’una vesprada marcada per la música i l’ambient nadalenc.

En el certamen van participar enguany els col·legis José Arnauda, Miguel Hernández, Salesians Juan XXIII, Esclaves, Salesians Sant Vicent Ferrer, Carmelites i Sant Vicent de Paül. Tots ells van oferir dos nadales en la seua actuació i el Certamen, com és habitual, va tindre un marcat caràcter solidari, ja que tota la recaptació es va destinar a Càritas Alcoi. “Per a nosaltres sempre és gratificant que COPE ALCOI tinga en compte la labor que desenvolupem a la ciutat i estem molt agraïts, una vegada més, per aquest gest”, assenyalava a aquesta casa la nova delegada de Càritas a Alcoi, María José García.

Després de les actuacions, es va celebrar un sorteig, que va ser efectuat per Marc Ferrándiz Baudín i Enzo Cañadas LlopisSargents Infantils de les Festes d’Alcoi, que van actuar com a mans innocents. La sort va voler, una vegada més, que el col·legi agraciat amb el premi únic del Certamen, consistent en un viatge al parc temàtic Terra Natura de Benidorm, amb la col·laboració de Vectalia, fora el Col·legi Carmelites. “Tots guanyem quan els xiquets ixen a l’escenari i gaudeixen cantant. Per a nosaltres ha sigut una alegria rebre el premi en un any que també és especial, ja que estem celebrant el nostre Bicentenari”, explicava als micròfons de COPE ALCOI Borja Molina, professor del centre educatiu.

El Certamen va comptar amb l’impuls de Milar Electrodomèstics i va tornar a obrir de bat a bat les portes de ‘Nadal Alcoià’. També el van fer possible l’Ajuntament d’AlcoiMUBOMA, Seguros Ponsoda – Espabrok, Aqualia, Caixa Ontinyent, Vectalia, Cómeme, Aurestic i Terra Natura.

El Cercle Industrial d’Alcoi llueix també un espectacular Betlem en aquest Nadal

El Cercle Industrial d’Alcoi, lloc molt freqüentat en Nadal, torna a presentar-nos un original Betlem que ha fet possible l’Associació Betlemista de Santa Rosa. En ell trobem escenes que representen moments destacats com l’Anunciació, el Naixement de Jesús, l’Arribada dels Reis Mags o moments de la Infància del Senyor junt a la Verge Maria i Sant Josep. Este Betlem romandrà obert fins al 6 de gener tots els dies de 09:00 a 21:00 hores.

Al costat d’este muntatge, l’Associació Belenista de Santa Rosa ha muntat també el Betlem Monumental, de 20 metres quadrats, instal·lat a l’espai Àgora. Este es podrà visitar durant tot el Nadal en horari de 08:00 a 20:00 hores els dies laborables, de 10:00 a 14:00 els caps de setmana, i els dies 24, 25, 31 de desembre i 1 de gener de 10:00 a 13:00 hores. També torna el XXXIX Betlem Parroquial de Santa Rosa, que es pot visitar a les vitrines exteriors de l’oficina de Caixa Ontinyent al carrer d’Ibi número 20.

La programació inclou a més el Betlem de la Fundació de Mútua de Llevant, instal·lat a les noves oficines de l’asseguradora a l’Avinguda de la Hispanitat 55, obert en horari d’oficina fins al 5 de gener. Finalment destaca un Betlem a Caixa Popular, a l’oficina de l’Avinguda Hispanitat.

‘Mediodía Cope’ Alcoi dimarts 30 de desembre 2025 (14:20h)

Hui dimarts hem destacat que Alcoi es prepara per a una jornada que estarà plena d’activitat festiva demà, amb motiu del Cap d’Any, i en la qual destaquen iniciatives com la tradicional San Silvestre. També hem assenyalat en este sentit que la ciutat registra bons índexs d’ocupació, especialment en el turisme rural.

Alcoi ja està preparada per a acollir aquest dimecres, 31 de desembre, l’última gran cita del calendari esportiu local: la XIX Sant Silvestre. L’esdeveniment, que acomiadarà l’any 2025, reunirà prop d’un miler de participants entre les proves infantils i la cursa absoluta, consolidant-se com una autèntica festa de l’esport amb un marcat caràcter familiar, lúdic i festiu. Des de l’Ajuntament de la ciutat i el Centre d’Esports s’han ultimat els detalls d’una edició que manté el format i el recorregut de l’any anterior, amb la plaça Ramón i Cajal, davant de l’Àgora, com a punt neuràlgic d’eixida i arribada.

La jornada arrancarà pel matí, a partir de les 10.00 hores, amb les curses infantils, en què participaran les categories d’infantils, alevins, benjamins, prebenjamins i querubins. Els circuits, amb distàncies adaptades a cada edat, recorreran alguns dels carrers més cèntrics de la ciutat, com Santa Rita, el Tap, Sant Francesc i Sant Nicolau. Com a principal novetat, tots els xiquets i xiquetes rebran una medalla “finisher”, a més de poder gaudir de xocolate amb xurros i participar en el sorteig de material esportiu, fomentant així la pràctica esportiva des d’edats primerenques en un ambient de celebració.

La prova adulta començarà a la vesprada, a les 18.00 hores, des de la mateixa plaça Ramón i Cajal. Els corredors afrontaran un recorregut de 6 quilòmetres que discorrerà per alguns dels enclavaments més emblemàtics d’Alcoi. El traçat passarà per Sant Nicolau, Sant Llorenç, País Valencià, Cervantes i els Alçamora, creuarà el pont de Sant Jordi fins a la plaça d’Espanya i tornarà a enfilar Sant Nicolau en un primer pas per meta. Posteriorment, la cursa continuarà per la Glorieta, Sant Mateu i Sant Josep, baixarà al riu pel edifici de Correus fins al Museu dels Bombers, per a finalment tornar a meta per Sant Llorenç i Sant Nicolau “La Sant Silvestre és molt més que una cursa; és una oportunitat magnífica per a gaudir dels nostres carrers i fer salut en companyia d’amics i familiars. Ens satisfà veure com la ciutadania respon any rere any a aquesta proposta que tanca el calendari esportiu amb somriures i bon ambient”, explica el regidor d’Esports, Alberto Belda.

Cal destacar que, tot i que la Sant Silvestre no és competitiva, sí que puntua com a última prova del circuit Cursalcoi 2025. No obstant això, l’esperit de l’esdeveniment és eminentment festiu. L’organització ha previst més sortejos previs a l’eixida, amb lots de productes nadalencs, i es manté el tradicional premi d’un pernil al millor disfressa, animant els participants a aportar color i humor a la cursa. La música i l’animació estaran presents durant tot l’esdeveniment.

La recollida de dorsals es realitzarà a l’Àgora el dimarts 30 de desembre, de 17.30 a 19.30 hores, i el dimecres 31 durant les curses infantils i, per a la prova adulta, des de les 17.00 hores fins a quinze minuts abans de l’eixida. L’esdeveniment compta amb la col·laboració de la Fundació Mutua Levante i el Club Atletisme Alcoi, així com amb el suport de la Policia Local, Protecció Civil, Creu Roja i les brigades municipals, que garantiran el correcte desenvolupament de la prova i gestionaran els talls puntuals de trànsit.

‘Herrera y Mediodía Cope’ Alcoi dimarts 30 de desembre 2025

Hui dimarts hem entrevistat a Sergio Oltra, president de l’Associació Tirorí-Tirorí de Cocentaina, i ens ha contat tots els detalls de la visita dels Reis Mags a la Vila Comtal. També hem parlat amb la periodista alcoiana Abril Peidro, la persona a qui Ses Majestats d’Orient han encarregat la tasca d’ajudar l’Ambaixador Reial a redactar el Ban que escoltarem pels carrers del Centre de la ciutat el pròxim diumenge 4 de gener.

Informatiu matinal dimarts 30 de desembre 2025 (07:50h)

Hui dimarts hem destacat les dades d’ocupació turística a Alcoi per a Cap d’Any. La ciutat es prepara per a una jornada que estarà repleta d’activitat festiva demà i en la qual destaquen iniciatives com la tradicional Sant Silvestre.

Alcoi ja està preparada per a acollir aquest dimecres, 31 de desembre, l’última gran cita del calendari esportiu local: la XIX Sant Silvestre. L’esdeveniment, que acomiadarà l’any 2025, reunirà prop d’un miler de participants entre les proves infantils i la cursa absoluta, consolidant-se com una autèntica festa de l’esport amb un marcat caràcter familiar, lúdic i festiu. Des de l’Ajuntament de la ciutat i el Centre d’Esports s’han ultimat els detalls d’una edició que manté el format i el recorregut de l’any anterior, amb la plaça Ramón i Cajal, davant de l’Àgora, com a punt neuràlgic d’eixida i arribada.

La jornada arrancarà pel matí, a partir de les 10.00 hores, amb les curses infantils, en què participaran les categories d’infantils, alevins, benjamins, prebenjamins i querubins. Els circuits, amb distàncies adaptades a cada edat, recorreran alguns dels carrers més cèntrics de la ciutat, com Santa Rita, el Tap, Sant Francesc i Sant Nicolau. Com a principal novetat, tots els xiquets i xiquetes rebran una medalla “finisher”, a més de poder gaudir de xocolate amb xurros i participar en el sorteig de material esportiu, fomentant així la pràctica esportiva des d’edats primerenques en un ambient de celebració.

La prova adulta començarà a la vesprada, a les 18.00 hores, des de la mateixa plaça Ramón i Cajal. Els corredors afrontaran un recorregut de 6 quilòmetres que discorrerà per alguns dels enclavaments més emblemàtics d’Alcoi. El traçat passarà per Sant Nicolau, Sant Llorenç, País Valencià, Cervantes i els Alçamora, creuarà el pont de Sant Jordi fins a la plaça d’Espanya i tornarà a enfilar Sant Nicolau en un primer pas per meta. Posteriorment, la cursa continuarà per la Glorieta, Sant Mateu i Sant Josep, baixarà al riu pel edifici de Correus fins al Museu dels Bombers, per a finalment tornar a meta per Sant Llorenç i Sant Nicolau “La Sant Silvestre és molt més que una cursa; és una oportunitat magnífica per a gaudir dels nostres carrers i fer salut en companyia d’amics i familiars. Ens satisfà veure com la ciutadania respon any rere any a aquesta proposta que tanca el calendari esportiu amb somriures i bon ambient”, explica el regidor d’Esports, Alberto Belda.

Cal destacar que, tot i que la Sant Silvestre no és competitiva, sí que puntua com a última prova del circuit Cursalcoi 2025. No obstant això, l’esperit de l’esdeveniment és eminentment festiu. L’organització ha previst més sortejos previs a l’eixida, amb lots de productes nadalencs, i es manté el tradicional premi d’un pernil al millor disfressa, animant els participants a aportar color i humor a la cursa. La música i l’animació estaran presents durant tot l’esdeveniment.

La recollida de dorsals es realitzarà a l’Àgora el dimarts 30 de desembre, de 17.30 a 19.30 hores, i el dimecres 31 durant les curses infantils i, per a la prova adulta, des de les 17.00 hores fins a quinze minuts abans de l’eixida. L’esdeveniment compta amb la col·laboració de la Fundació Mutua Levante i el Club Atletisme Alcoi, així com amb el suport de la Policia Local, Protecció Civil, Creu Roja i les brigades municipals, que garantiran el correcte desenvolupament de la prova i gestionaran els talls puntuals de trànsit.