“Postres para impresionar”, el viatge per la rebosteria que ens presenta Teresa Nadal

Teresa Nadal, divulgadora gastronòmica i impulsora del projecte Cocinando con TJ, ha llançat recentment el seu llibre titulat Postres per impressionar, un interessant projecte en el qual ens convida a endinsar-nos en l’apassionant món de la rebosteria. La publicació, a la qual no li falta detall i que inclou també una gran quantitat de fotografies, ens proposa receptes senzilles i atractives perquè puguem elaborar-les a casa per al gaudi de tota la família. “El principal objectiu del llibre és demostrar que fer un postre no implica dificultat i que cal perdre la por a endinsar-se en ell“, ens contava en l’entrevista concedida a COPE ALCOI.

El llibre, que ja està a la venda, inclou cent receptes variades pensades perquè cuinar siga un plaer i no una tasca difícil. Tot això com a fruit d’un any de treball dedicat a preparar cada proposta culinària, detallar el procés d’elaboració, crear la recepta i també prendre les imatges que donen contingut a les pàgines del llibre. “Al final l’esforç ha valgut la pena, ha estat una experiència molt satisfactòria preparar la publicació i espere que a la gent li agrade molt tot el que trobarà en ella“, assenyala.

Cal destacar que Teresa Nadal té ara mateix més de 400.000 seguidors al seu perfil d’Instagram i, a través del mateix, ens convida a viatjar per la cuina variada mitjançant un ampli ventall de receptes. A això se suma el seu portal web, on trobarem totes aquestes receptes explicades al detall perquè nosaltres mateixos també puguem gaudir de l’aventura de cuinar.

A continuació, pots escoltar l’entrevista amb Teresa Nadal:

Tot llest per a una nova edició del Certamen de Nadales de COPE ALCOI

Aquest dijous a la vesprada, a partir de les 18:30 h, COPE ALCOI celebrarà una nova edició del seu tradicional Certamen Escolar de Nadales. La cita d’enguany és encara més especial perquè coincideix amb el 20 aniversari de l’emissora, un moment que la fa doblement significativa per a la ciutat. Al certamen participaran enguany els col·legis José Arnauda, Miguel Hernández, Salesians Juan XXIII, Esclaves, Salesians Sant Vicent Ferrer, Carmelites i Sant Vicent de Paül, que oferiran al públic un espectacle musical carregat d’il·lusió i ambient nadalenc.

A més de la música i la diversió, la cita té un caràcter solidari, ja que tota la recaptació es destinarà a Càritas Alcoi. “Per a nosaltres sempre és gratificant que COPE ALCOI tinga en compte la labor que desenvolupem a la ciutat i estem molt agraïts, una vegada més, per aquest gest”, assenyalava a aquesta casa la nova delegada de Càritas a Alcoi, María José García. Durant l’acte també se celebrarà un sorteig, que comptarà amb la participació com a mans innocents dels dos nous Sargents Infantils de les Festes d’Alcoi. Pel que fa al premi, el col·legi guanyador es farà amb un viatge al parc temàtic Terranatura de Benidorm, gràcies a la col·laboració de Vectalia.

El Certamen està impulsat per Milar Electrodomésticos. A més, compta amb el patrocini de l’Ajuntament d’Alcoi, MUBOMA, Seguros Ponsoda – Espabrok, Aqualia, Caixa Ontinyent, Vectalia, Cómeme, Aurestic i Terra Natura. 

Alcoi intensifica els controls d’alcohol i drogues al volant durant la setmana prèvia a Nadal

L’Ajuntament d’Alcoi, a través de la Regidoria de Seguretat i la Policia Local, s’ha sumat a la campanya especial de vigilància i control impulsada per la Direcció General de Trànsit (DGT) per a previndre el consum d’alcohol i drogues al volant. La iniciativa es desenvoluparà al llarg d’aquesta setmana i fins al diumenge 21 de desembre, coincidint amb un període amb un major nombre de celebracions i desplaçaments.

Durant aquests dies, i especialment de cara al cap de setmana, la Policia Local d’Alcoi intensificarà els controls mitjançant la instal·lació de punts estratègics en diferents zones de la ciutat, amb especial atenció a les vies convencionals amb major índex de sinistralitat. L’objectiu és detectar i retirar de la circulació aquells conductors que posen en risc la seguretat viària, així com conscienciar la ciutadania sobre els perills de conduir sota els efectes de l’alcohol o les drogues.

El regidor de Seguretat, Raül Llopis, ha subratllat la importància d’aquesta actuació per a garantir la tranquil·litat de la població, destacant que “la present campanya de vigilància i control és essencial per a contribuir a reduir les actituds dels usuaris que impliquen comportaments d’alt risc, que posen en perill la seguretat de la circulació, així com la seua pròpia vida i la de la resta d’usuaris de les vies”.

Aquesta campanya dona continuïtat al treball que el consistori ve realitzant en matèria de seguretat viària, com la recent campanya de control de furgonetes duta a terme entre el 24 i el 30 de novembre. En aquella ocasió, coincidint amb la setmana del Black Friday i l’increment del volum de paqueteria, la Policia Local va reforçar la vigilància en zones comercials i polígons industrials per a controlar aspectes com l’excés de velocitat, la càrrega, la documentació i les possibles deficiències tècniques dels vehicles.

BigMat Vídua de Pérez Aura afronta la recta final de 2025 i àmplia instal·lacions a Alcoi

BigMat Viuda de Juan Pérez Aura, la botiga especialitzada en materials de construcció, ferreteria i ceràmica més antiga d’Alcoi, enceta l’any 2025 reforçant el seu lideratge i ampliant les seues instal·lacions per continuar oferint solucions completes tant a professionals com a particulars. Amb més de setanta anys d’història, l’empresa s’ha consolidat com un referent per a clients de tota la comarca, mantenint una trajectòria que exemplifica l’evolució d’una empresa familiar sense perdre la seua essència ni el seu compromís amb la ciutat.

Enfront del model menys personalitzat de les grans superfícies, Pérez Aura destaca pel valor diferencial del seu equip humà. Un grup de professionals amb formació tècnica especialitzada i una àmplia experiència que ofereix un assessorament expert, proper i orientat a resoldre les necessitats concretes de cada client, tant en obra nova com en reforma o manteniment. Aquesta atenció personalitzada s’ha convertit en una de les principals raons per les quals particulars i professionals continuen confiant en la firma generació rere generació.

Com a membre del grup BigMat, líder europeu en la distribució de materials per a la construcció, l’empresa combina l’experiència acumulada des dels seus orígens amb una aposta constant per la modernització, el servei proper i un catàleg de primeres marques, adaptat a les exigències actuals del sector i a les noves demandes del mercat.

La àmplia zona de ferreteria continua sent un dels pilars del negoci. Concebuda per oferir una atenció ràpida, eficaç i especialitzada, compta amb un complet surtit d’eines, tornilleria, fixacions, EPIs, productes químics i solucions tècniques, tant per a professionals com per a particulars. L’exposició està organitzada per facilitar una compra àgil, permetent localitzar els productes de manera ràpida i senzilla, sempre amb el suport d’un equip altament qualificat.

Dins del seu pla de creixement, Pérez Aura es troba immersa en l’ampliació del seu showroom ceràmic, la inauguració del qual està prevista per al primer semestre de 2026. El nou espai permetrà a clients, interioristes i arquitectes experimentar materials i col·leccions en ambients reals, incorporant les últimes tendències en paviments, revestiments, bany i sanejament.

L’ADN de BigMat Viuda de Juan Pérez Aura s’ha mantingut intacte des dels seus inicis, basat en la qualitat, la confiança, el servei expert i la vinculació amb Alcoi. L’empresa treballa amb marques líders, renova de manera contínua el seu catàleg i incorpora solucions eficients i sostenibles que responen als nous reptes del sector. La seua trajectòria i capacitat d’adaptació la consoliden com un exemple de comerç local amb visió de futur, preparat per continuar acompanyant generacions d’alcoians en els seus projectes de construcció i reforma.

‘Mediodía Cope’ Alcoi dijous 18 de desembre 2025 (14:20h)

Hui hem destacat que l’ecoparc de Cocentaina ja compta amb el contenidor per a depositar vidres. També hem destacat que COPE ALCOI celebra aquesta vesprada una nova edició del seu Certamen Escolar de Nadales.

Aquest dijous a la vesprada, a partir de les 18:30 h, COPE ALCOI celebrarà una nova edició del seu tradicional Certamen Escolar de Nadales. La cita d’enguany és encara més especial perquè coincideix amb el 20 aniversari de l’emissora, un moment que la fa doblement significativa per a la ciutat. Al certamen participaran enguany els col·legis José Arnauda, Miguel Hernández, Salesians Juan XXIII, Esclaves, Salesians Sant Vicent Ferrer, Carmelites i Sant Vicent de Paül, que oferiran al públic un espectacle musical carregat d’il·lusió i ambient nadalenc.

A més de la música i la diversió, la cita té un caràcter solidari, ja que tota la recaptació es destinarà a Càritas Alcoi. “Per a nosaltres sempre és gratificant que COPE ALCOI tinga en compte la labor que desenvolupem a la ciutat i estem molt agraïts, una vegada més, per aquest gest”, assenyalava a aquesta casa la nova delegada de Càritas a Alcoi, María José García. Durant l’acte també se celebrarà un sorteig, que comptarà amb la participació com a mans innocents dels dos nous Sargents Infantils de les Festes d’Alcoi. Pel que fa al premi, el col·legi guanyador es farà amb un viatge al parc temàtic Terranatura de Benidorm, gràcies a la col·laboració de Vectalia.

El Certamen està impulsat per Milar Electrodomésticos. A més, compta amb el patrocini de l’Ajuntament d’Alcoi, MUBOMA, Seguros Ponsoda – Espabrock, Aqualia, Caixa Ontinyent, Vectalia, Cómeme, Aurestic i Terra Natura. 

Informatiu matinal dijous 18 de desembre 2025 (07:50h)

Hui dijous vos hem contat que Alcoi estudia emprendre accions legals contra la productora que va gravar imatges al Cementeri Municipal de la ciutat, davant la tomba de Camilo Sesto. També hem recordat que Cocentaina incorporarà el contenidor per al vidre al seu ecoparc.

L’ecoparc de Cocentaina ja disposa d’un contenidor específic per a residus de vidre, una millora que permetrà a la ciutadania desfer-se d’aquest tipus de material sense necessitat de desplaçar-se als ecoparcs d’Alcoi o Muro. Fins ara, els iglús verds existents en la via pública estaven destinats únicament al vidre, principalment ampolles i pots.

El regidor de Residus Urbans, Paco Payà, ha explicat la diferència entre ambdós conceptes, assenyalant que “entenem per vidre els gots, copes o miralls, mentre que el vidre fa referència a ampolles i pots”. En aquest sentit, ha destacat que “a partir d’ara, el vidre ja es pot depositar directament a l’ecoparc de Cocentaina”. Pel que fa als serveis pendents, l’edil ha assenyalat que “l’únic contenidor que falta actualment a l’ecoparc és el de tèxtil”. De moment, la roba es pot depositar als contenidors habilitats en diferents punts del municipi, encara que “el tèxtil que no tinga cap tipus d’aprofitament encara s’ha de portar de manera provisional als ecoparcs d’Alcoi o Muro, fins que s’habilite el nou contenidor a Cocentaina”, conclou Payà.

Des del consistori de la capital del Comtat recorden també que existeix la possibilitat de sol·licitar la recollida domiciliària de voluminosos. Per a això, es pot trucar a l’empresa encarregada del servei perquè passe pels domicilis a recollir residus com el vidre o els mobles, que no sempre es poden transportar fàcilment fins a l’ecoparc.