Acaba 2025, un any que de nou ha estat replet de notícies a Alcoi i a les nostres comarques

A 2025 li queden ja hores, un any que ha estat ple de notícies que han marcat l’actualitat local i comarcal i que vos hem anat contant cada dia en COPE ALCOY. Des d’importants avanços en la millora d’infraestructures fins a esdeveniments culturals, fets rellevants, activitat política i fins i tot fites històriques a nivell internacional o nacional, com la mort del Papa Francesc, l’elecció de Lleó XIV com a nou Pontífex o el gran apagó elèctric, sense deixar de costat els protagonistes.

L’any va arrancar amb la resolució judicial del mes de gener sobre la residència Domus VI, on el jutge va desestimar la demanda dels familiars dels 74 ancians morts durant la primera onada de la pandèmia, en no apreciar-se cap negligència. En l’àmbit musical, febrer va situar Alcoi en el focus internacional gràcies a l’alcoià Alberto Lorite, autor del tema Esa Diva, que la cantant Melody va portar a Eurovisió al mes de maig. A més, març va portar l’inici de les obres del tren Alcoi-Xàtiva, un projecte històric amb una inversió rècord de 160 milions d’euros, la finalització del qual està prevista per a finals de 2026.

En abril, mentre ens preparàvem per a les Festes d’Alcoi després d’una Setmana Santa tardana en el calendari, transcendia el Dilluns de Pasqua la notícia de la mort del Papa Francesc, just quan Cocentaina celebrava també el dia de la Mare de Déu del Miracle. Els homenatges al pontífex es van succeir a les esglésies i parròquies de les nostres comarques en la recta final d’un mes que ens va deixar també un fet transcendent: un apagó va deixar sense subministrament elèctric a tota Espanya el 28 d’abril, amb afectació també a Alcoi i a les nostres comarques, però sense generar incidents.

En maig, van ser protagonistes les Festes de Moros i Cristians d’Alcoi en honor a Sant Jordi, retardades unes setmanes perquè el Diumenge de Glòria va caure el 20 d’abril. La trilogia va brillar en totes les seues jornades en un any que va deixar com a imatge per a la història Ana Gisbert Mira-Perceval, primera dona a ostentar el càrrec d’Alferes Moro per part de la Filà Marrakesch, i en un 2025 en què Martín Bellver Sevilla va exercir com a Sant Jordiet.

Juny va estar marcat per la política comarcal, amb el relleu a l’alcaldia de Cocentaina, on Rubén Muñoz (PSPV) va prendre el testimoni de Jordi Pla (Compromís), complint-se així l’acord de govern subscrit entre les dues formacions polítiques a l’inici de la legislatura.

En juliol tots vam tindre el cor en un puny en desfermar-se un incendi forestal a Ibi, que va arribar a posar en risc el Parc Natural de la Font Roja i que va acabar arrasant 187,5 hectàrees. Després va arribar agost, un mes que va portar bones notícies: la Santa Seu va concedir a Alcoi l’Any Jubilar amb motiu del 750 aniversari del patronatge de Sant Jordi, que se celebrarà a partir del 23 d’abril de 2026.

En setembre i octubre, les reivindicacions van ser protagonistes a Alcoi i a les nostres comarques. D’una banda, la DGT va anunciar temporalment la suspensió dels exàmens de conduir a la ciutat si no s’atendien una sèrie de peticions per a continuar realitzant ací les proves, una qüestió que es va solucionar setmanes després. D’altra banda, la Universitat d’Alacant va confirmar que les PAU es mantindran a la capital de l’Alcoià després d’una intensa mobilització ciutadana.

La recta final de l’any ens va deixar dos esdeveniments de rellevància. Novembre va ser un mes de celebració per a COPE ALCOY, que va festejar el seu 20é aniversari a l’IVAM CADA amb una gala celebrada el dia 12, marcada pels reconeixements i el repàs a dues dècades de trajectòria. Finalment, desembre va deixar una gran alegria, ja que l’administració de loteries número 3 d’Alcoi va vendre un cinqué premi de la Loteria de Nadal, repartint un total de 9,6 milions d’euros.

Són les 12 notícies que hem seleccionat d’un 2025 que en breu ja formarà part del record, un any en què hem continuat entrant a les vostres cases per a contar-vos tot allò que ha anat succeint a Alcoi i a les poblacions de les nostres comarques de l’Alcoià i el Comtat. En 2026 continuarem contant notícies, segurament algunes bones. En nom de totes les persones que fem possible cada dia COPE ALCOY, vos desitgem un FELIÇ ANY NOU!

Festa ininterrompuda a Alcoi per a acomiadar al 2025 i rebre el nou any

Hui Alcoi viu la Festa de Cap d’Any amb una intensa programació que es desenvoluparà al llarg de tota la jornada a la Plaça d’Espanya. Esta, segons va informar l’Ajuntament de la ciutat fa unes setmanes, inclourà activitats familiars, música en directe i sessions de DJ fins ben entrada la matinada.

La jornada festiva arrancarà a les 11:00 hores amb l’actuació del Mago Hugo, un espectacle de màgia pensat per a captivar els més menuts. A continuació, a les 11:50 hores, Aitor Márquez i Tomás Tomás s’encarregaran de l’animació prèvia a les tradicionals Pre-campanades del migdia, que tindran lloc a les 12:00 hores.

La música en directe prendrà el relleu a partir de les 12:15 hores amb l’actuació del Grup Eñe, que oferirà dues hores de concert amb un ampli repertori de pop-rock en castellà i anglés, des de grans clàssics fins a temes actuals. Esta actuació es completarà amb la instal·lació de food trucks a la plaça, facilitant que famílies i grups d’amics puguen prolongar la celebració durant el dinar a l’aire lliure “Alcoi és una ciutat on la festa es viu al carrer i en família. Estem molt satisfets de recuperar completament esta jornada, oferint una programació ininterrompuda des del matí fins a la matinada. Volem que la Plaça d’Espanya siga el punt de trobada per a totes les edats, on la gent puga gaudir de la màgia, la música en directe i les campanades en un ambient segur. Esta doble festa demostra la nostra aposta per un Cap d’Any integrador i per a tota la ciutadania”, assenyala el regidor de Festes, Jordi Martínez.

Com a principal novetat, el ‘Festa Any’ del migdia s’allargarà fins a les 19:00 hores amb una sessió de quasi cinc hores a càrrec del DJ Santi Mataix, que mantindrà l’ambient festiu durant tota la vesprada. Després d’un espai de música ambiental fins a les 23:30 hores, la Plaça d’Espanya es prepararà per a les Campanades de mitjanit, que donaran la benvinguda al nou any a les 00:00 hores. El colofó final arribarà amb el Masik Tour, una macro discomòbil amb un gran desplegament tècnic, animació i performances, que mantindrà la festa encesa fins a les 02:00 hores.

La Filà Andalusos d’Alcoi va acostar l’esperit nadalenc a l’Hospital Verge dels Lliris

La Filà Andaluces va voler compartir l’esperit del Nadal amb els més menuts que romanen ingressats a l’Hospital Verge dels Lliris d’Alcoi. Fa uns dies, coincidint amb els dies previs a les festes nadalenques, l’entitat festera va realitzar una visita solidària al centre sanitari per fer entrega de diferents obsequis destinats als xiquets i xiquetes hospitalitzats.

En l’acte van participar el Primer Tro de la Filà Andaluces, Nando Moncho, el Capità Cristià 2025, Javi Ferrándiz, i el regidor de Festes, Jordi Martínez, que van ser els encarregats de lliurar els regals al director de l’hospital, Alfredo Rizo. Entre els obsequis van destacar els còmics infantils “Al-Azraq. La història mai contada”, presentats recentment amb motiu de l’Any de Capità, així com el conte editat l’any passat, “Un secret d’or”, que narra la història de la pròpia Filà. Finalment, es van incloure cartes reials i altres detalls amb l’objectiu de fer més agradable l’estada hospitalària dels menuts durant estes dates tan assenyalades.

Amb este gest, la Filà Andaluces reafirma el seu compromís social i el desig de compartir l’esperit nadalenc amb tota la ciutadania, una iniciativa dirigida especialment a aquells que més ho necessiten en estes dates.

El Patge dels Reis Mags comença el seu recorregut per l’Alcoià i El Comtat

El Patge dels Reis Mags inicia aquests dies el seu tradicional recorregut per les comarques de l’Alcoià i El Comtat, portant la il·lusió dels més menuts i recollint les seues cartes per a Ses Majestats d’Orient. A més, en la seua visita ens avança l’imminent arribada de Melcior, Gaspar i Baltasar, un fet que es produirà el pròxim dilluns 5 de gener.

A Cocentaina, la desfilada arribarà l’1 de gener a les 19:00 hores, acompanyada de les burrites en què els xiquets i xiquetes podran dipositar les seues cartes. El recorregut transcorrerà pel Passeig del Comtat fins a concloure a El Pla, on el regio emissari declamarà el bando anunciant que els Reis Mags venen de camí.

Eixe mateix dia i a la mateixa hora, el Patge també arribarà a Muro, eixint des de l’Ermita de Sant Antoni, recorrent la carretera, entrant al casco antic i finalitzant a la Plaça Matzem. Com a Cocentaina, els més menuts podran entregar les seues cartes a les burrites i gaudir del bando real.

El Patge continuarà el seu recorregut per les pedanies de Muro, Setla i Benàmer els dies 2 i 3 de gener. A més, en els pròxims dies passarà per localitats com L’Orxa, Beniarrés, Benilloba, Benimarfull, l’Alqueria d’Asnar, Ibi o Castalla. Per la seua banda, a Agres va ser el Chamberlán qui va visitar el municipi el passat dissabte a la vesprada, declamant el bando a la plaça davant de l’església i rebent les cartes dels més menuts.

‘Mediodía Cope’ Alcoi dimecres 31 de desembre 2025 (14:20h)

Hui dimecres hem acomiadat l’any fent balanç del 2025 i recordant algunes de les notícies que han sigut protagonistes en els últims mesos. També hem fet referència a les celebracions que tenen lloc a Alcoi i les nostres comarques per a acomiadar l’any.

A 2025 li queden ja hores, un any que ha estat ple de notícies que han marcat l’actualitat local i comarcal i que vos hem anat contant cada dia en COPE ALCOY. Des d’importants avanços en la millora d’infraestructures fins a esdeveniments culturals, fets rellevants, activitat política i fins i tot fites històriques a nivell internacional o nacional, com la mort del Papa Francesc, l’elecció de Lleó XIV com a nou Pontífex o el gran apagó elèctric, sense deixar de costat els protagonistes.

L’any va arrancar amb la resolució judicial del mes de gener sobre la residència Domus VI, on el jutge va desestimar la demanda dels familiars dels 74 ancians morts durant la primera onada de la pandèmia, en no apreciar-se cap negligència. En l’àmbit musical, febrer va situar Alcoi en el focus internacional gràcies a l’alcoià Alberto Lorite, autor del tema Esa Diva, que la cantant Melody va portar a Eurovisió al mes de maig. A més, març va portar l’inici de les obres del tren Alcoi-Xàtiva, un projecte històric amb una inversió rècord de 160 milions d’euros, la finalització del qual està prevista per a finals de 2026.

En abril, mentre ens preparàvem per a les Festes d’Alcoi després d’una Setmana Santa tardana en el calendari, transcendia el Dilluns de Pasqua la notícia de la mort del Papa Francesc, just quan Cocentaina celebrava també el dia de la Mare de Déu del Miracle. Els homenatges al pontífex es van succeir a les esglésies i parròquies de les nostres comarques en la recta final d’un mes que ens va deixar també un fet transcendent: un apagó va deixar sense subministrament elèctric a tota Espanya el 28 d’abril, amb afectació també a Alcoi i a les nostres comarques, però sense generar incidents.

En maig, van ser protagonistes les Festes de Moros i Cristians d’Alcoi en honor a Sant Jordi, retardades unes setmanes perquè el Diumenge de Glòria va caure el 20 d’abril. La trilogia va brillar en totes les seues jornades en un any que va deixar com a imatge per a la història Ana Gisbert Mira-Perceval, primera dona a ostentar el càrrec d’Alferes Moro per part de la Filà Marrakesch, i en un 2025 en què Martín Bellver Sevilla va exercir com a Sant Jordiet.

Juny va estar marcat per la política comarcal, amb el relleu a l’alcaldia de Cocentaina, on Rubén Muñoz (PSPV) va prendre el testimoni de Jordi Pla (Compromís), complint-se així l’acord de govern subscrit entre les dues formacions polítiques a l’inici de la legislatura.

En juliol tots vam tindre el cor en un puny en desfermar-se un incendi forestal a Ibi, que va arribar a posar en risc el Parc Natural de la Font Roja i que va acabar arrasant 187,5 hectàrees. Després va arribar agost, un mes que va portar bones notícies: la Santa Seu va concedir a Alcoi l’Any Jubilar amb motiu del 750 aniversari del patronatge de Sant Jordi, que se celebrarà a partir del 23 d’abril de 2026.

En setembre i octubre, les reivindicacions van ser protagonistes a Alcoi i a les nostres comarques. D’una banda, la DGT va anunciar temporalment la suspensió dels exàmens de conduir a la ciutat si no s’atendien una sèrie de peticions per a continuar realitzant ací les proves, una qüestió que es va solucionar setmanes després. D’altra banda, la Universitat d’Alacant va confirmar que les PAU es mantindran a la capital de l’Alcoià després d’una intensa mobilització ciutadana.

La recta final de l’any ens va deixar dos esdeveniments de rellevància. Novembre va ser un mes de celebració per a COPE ALCOY, que va festejar el seu 20é aniversari a l’IVAM CADA amb una gala celebrada el dia 12, marcada pels reconeixements i el repàs a dues dècades de trajectòria. Finalment, desembre va deixar una gran alegria, ja que l’administració de loteries número 3 d’Alcoi va vendre un cinqué premi de la Loteria de Nadal, repartint un total de 9,6 milions d’euros.

Informatiu matinal dimecres 31 de desembre 2025 (07:50h)

Hui, dimecres 31 de desembre, vos hem contat que finalitza un intens 2025 que ha estat ple de notícies tant a Alcoi com a les poblacions de l’Alcoià i el Comtat. També hem fet referència al fet que les nostres comarques ja estan immerses en els preparatius de la visita de Ses Majestats els Reis Mags d’Orient, un fet que serà anunciat en els pròxims dies amb l’arribada dels emissaris reials.

A 2025 li queden ja hores, un any que ha estat ple de notícies que han marcat l’actualitat local i comarcal i que vos hem anat contant cada dia en COPE ALCOY. Des d’importants avanços en la millora d’infraestructures fins a esdeveniments culturals, fets rellevants, activitat política i fins i tot fites històriques a nivell internacional o nacional, com la mort del Papa Francesc, l’elecció de Lleó XIV com a nou Pontífex o el gran apagó elèctric, sense deixar de costat els protagonistes.

L’any va arrancar amb la resolució judicial del mes de gener sobre la residència Domus VI, on el jutge va desestimar la demanda dels familiars dels 74 ancians morts durant la primera onada de la pandèmia, en no apreciar-se cap negligència. En l’àmbit musical, febrer va situar Alcoi en el focus internacional gràcies a l’alcoià Alberto Lorite, autor del tema Esa Diva, que la cantant Melody va portar a Eurovisió al mes de maig. A més, març va portar l’inici de les obres del tren Alcoi-Xàtiva, un projecte històric amb una inversió rècord de 160 milions d’euros, la finalització del qual està prevista per a finals de 2026.

En abril, mentre ens preparàvem per a les Festes d’Alcoi després d’una Setmana Santa tardana en el calendari, transcendia el Dilluns de Pasqua la notícia de la mort del Papa Francesc, just quan Cocentaina celebrava també el dia de la Mare de Déu del Miracle. Els homenatges al pontífex es van succeir a les esglésies i parròquies de les nostres comarques en la recta final d’un mes que ens va deixar també un fet transcendent: un apagó va deixar sense subministrament elèctric a tota Espanya el 28 d’abril, amb afectació també a Alcoi i a les nostres comarques, però sense generar incidents.

En maig, van ser protagonistes les Festes de Moros i Cristians d’Alcoi en honor a Sant Jordi, retardades unes setmanes perquè el Diumenge de Glòria va caure el 20 d’abril. La trilogia va brillar en totes les seues jornades en un any que va deixar com a imatge per a la història Ana Gisbert Mira-Perceval, primera dona a ostentar el càrrec d’Alferes Moro per part de la Filà Marrakesch, i en un 2025 en què Martín Bellver Sevilla va exercir com a Sant Jordiet.

Juny va estar marcat per la política comarcal, amb el relleu a l’alcaldia de Cocentaina, on Rubén Muñoz (PSPV) va prendre el testimoni de Jordi Pla (Compromís), complint-se així l’acord de govern subscrit entre les dues formacions polítiques a l’inici de la legislatura.

En juliol tots vam tindre el cor en un puny en desfermar-se un incendi forestal a Ibi, que va arribar a posar en risc el Parc Natural de la Font Roja i que va acabar arrasant 187,5 hectàrees. Després va arribar agost, un mes que va portar bones notícies: la Santa Seu va concedir a Alcoi l’Any Jubilar amb motiu del 750 aniversari del patronatge de Sant Jordi, que se celebrarà a partir del 23 d’abril de 2026.

En setembre i octubre, les reivindicacions van ser protagonistes a Alcoi i a les nostres comarques. D’una banda, la DGT va anunciar temporalment la suspensió dels exàmens de conduir a la ciutat si no s’atendien una sèrie de peticions per a continuar realitzant ací les proves, una qüestió que es va solucionar setmanes després. D’altra banda, la Universitat d’Alacant va confirmar que les PAU es mantindran a la capital de l’Alcoià després d’una intensa mobilització ciutadana.

La recta final de l’any ens va deixar dos esdeveniments de rellevància. Novembre va ser un mes de celebració per a COPE ALCOY, que va festejar el seu 20é aniversari a l’IVAM CADA amb una gala celebrada el dia 12, marcada pels reconeixements i el repàs a dues dècades de trajectòria. Finalment, desembre va deixar una gran alegria, ja que l’administració de loteries número 3 d’Alcoi va vendre un cinqué premi de la Loteria de Nadal, repartint un total de 9,6 milions d’euros.

Són les 12 notícies que hem seleccionat d’un 2025 que en breu ja formarà part del record, un any en què hem continuat entrant a les vostres cases per a contar-vos tot allò que ha anat succeint a Alcoi i a les poblacions de les nostres comarques de l’Alcoià i el Comtat. En 2026 continuarem contant notícies, segurament algunes bones. En nom de totes les persones que fem possible cada dia COPE ALCOY, vos desitgem un FELIÇ ANY NOU!

Compromís perquè el renovat Andreu Sempere d’Alcoi siga una realitat el pròxim curs

Tal com contàvem la passada setmana, l’Ajuntament d’Alcoi va realitzar una nova visita a les obres de remodelació i ampliació de l’IES Andreu Sempere, una actuació que s’executa en el marc del Pla Edificant de la Generalitat Valenciana. Durant el recorregut pels treballs, es va poder comprovar l’estat d’execució de les noves aules i dels espais reformats, així com l’avanç general d’una intervenció clau per a la millora de les infraestructures educatives del municipi.

A la visita van assistir l’alcalde d’Alcoi, Toni Francés; el vicealcalde, Àlex Cerradelo; la regidora d’Urbanisme, Vanessa Moltó; i el regidor d’Educació, Alberto Belda. També van estar presents membres de l’equip directiu del centre, representants de l’AMPA, personal tècnic municipal, la direcció d’obra i representants de les empreses constructores “és fonamental que la part corresponent a les aules estiga finalitzada al voltant del mes de juny, de manera que durant l’estiu es puga dur a terme el trasllat d’equips i mobiliari i que el centre estiga plenament operatiu al setembre. Un calendari que l’empresa ha considerat viable segons el ritme actual de les obres”, va afirmar l’alcalde d’Alcoi, Toni Francés.

En la visita es va reiterar el compromís de l’empresa adjudicatària, adquirit en l’última inspecció, de treballar perquè tot l’alumnat puga iniciar el pròxim curs escolar en aquestes instal·lacions. No obstant això, es va assenyalar que alguns espais específics, com els laboratoris o el nou gimnàs, podrien requerir actuacions addicionals una vegada iniciat el curs.

Finalment, l’alcalde va assegurar que la Conselleria d’Educació està acumulant retards en els pagaments, amb certificacions d’obra pendents d’abonar des de fa sis mesos, una situació que compromet seriosament el ritme d’execució i posa en risc “la continuïtat dels treballs”. En aquest sentit, l’Ajuntament ha exigit a la Generalitat que regularitze de manera immediata aquests pagaments i complisca els terminis legalment establerts, molt inferiors als que s’estan registrant, ja que l’incompliment actual suposa una vulneració de la normativa vigent.

Tot llest per a la Sant Silvestre, l’última cita esportiva de l’any a Alcoi

Alcoi ja està preparada per a acollir aquest dimecres, 31 de desembre, l’última gran cita del calendari esportiu local: la XIX Sant Silvestre. L’esdeveniment, que acomiadarà l’any 2025, reunirà prop d’un miler de participants entre les proves infantils i la cursa absoluta, consolidant-se com una autèntica festa de l’esport amb un marcat caràcter familiar, lúdic i festiu. Des de l’Ajuntament de la ciutat i el Centre d’Esports s’han ultimat els detalls d’una edició que manté el format i el recorregut de l’any anterior, amb la plaça Ramón i Cajal, davant de l’Àgora, com a punt neuràlgic d’eixida i arribada.

La jornada arrancarà pel matí, a partir de les 10.00 hores, amb les curses infantils, en què participaran les categories d’infantils, alevins, benjamins, prebenjamins i querubins. Els circuits, amb distàncies adaptades a cada edat, recorreran alguns dels carrers més cèntrics de la ciutat, com Santa Rita, el Tap, Sant Francesc i Sant Nicolau. Com a principal novetat, tots els xiquets i xiquetes rebran una medalla “finisher”, a més de poder gaudir de xocolate amb xurros i participar en el sorteig de material esportiu, fomentant així la pràctica esportiva des d’edats primerenques en un ambient de celebració.

La prova adulta començarà a la vesprada, a les 18.00 hores, des de la mateixa plaça Ramón i Cajal. Els corredors afrontaran un recorregut de 6 quilòmetres que discorrerà per alguns dels enclavaments més emblemàtics d’Alcoi. El traçat passarà per Sant Nicolau, Sant Llorenç, País Valencià, Cervantes i els Alçamora, creuarà el pont de Sant Jordi fins a la plaça d’Espanya i tornarà a enfilar Sant Nicolau en un primer pas per meta. Posteriorment, la cursa continuarà per la Glorieta, Sant Mateu i Sant Josep, baixarà al riu pel edifici de Correus fins al Museu dels Bombers, per a finalment tornar a meta per Sant Llorenç i Sant Nicolau “La Sant Silvestre és molt més que una cursa; és una oportunitat magnífica per a gaudir dels nostres carrers i fer salut en companyia d’amics i familiars. Ens satisfà veure com la ciutadania respon any rere any a aquesta proposta que tanca el calendari esportiu amb somriures i bon ambient”, explica el regidor d’Esports, Alberto Belda.

Cal destacar que, tot i que la Sant Silvestre no és competitiva, sí que puntua com a última prova del circuit Cursalcoi 2025. No obstant això, l’esperit de l’esdeveniment és eminentment festiu. L’organització ha previst més sortejos previs a l’eixida, amb lots de productes nadalencs, i es manté el tradicional premi d’un pernil al millor disfressa, animant els participants a aportar color i humor a la cursa. La música i l’animació estaran presents durant tot l’esdeveniment.

La recollida de dorsals es realitzarà a l’Àgora el dimarts 30 de desembre, de 17.30 a 19.30 hores, i el dimecres 31 durant les curses infantils i, per a la prova adulta, des de les 17.00 hores fins a quinze minuts abans de l’eixida. L’esdeveniment compta amb la col·laboració de la Fundació Mutua Levante i el Club Atletisme Alcoi, així com amb el suport de la Policia Local, Protecció Civil, Creu Roja i les brigades municipals, que garantiran el correcte desenvolupament de la prova i gestionaran els talls puntuals de trànsit.

L’actuació del Col·legi Carmelites va tancar el Certamen Escolar de Nadales de COPE ALCOI

El Col·legi Carmelites d’Alcoi va tancar el cicle d’actuacions de l’edició 2025 del nostre Certamen Escolar de Nadales, una cita que va reunir nombroses persones al Teatre Calderón de la nostra ciutat a les portes del Nadal. En aquesta ocasió, el centre educatiu va interpretar dos temes musicals: Nadala Vedruna i Golden Christmas. Ho pots veure a continuació:

El dijous 18 de desembreCOPE ALCOI va celebrar una nova edició del seu tradicional Certamen Escolar de Nadales, una cita que enguany va tindre un caràcter especialment significatiu en coincidir amb el 20 aniversari de l’emissora. L’esdeveniment va registrar una gran participació i el Teatre Calderón va tornar a omplir-se per complet d’un públic disposat a gaudir d’una vesprada marcada per la música i l’ambient nadalenc.

En el certamen van participar enguany els col·legis José Arnauda, Miguel Hernández, Salesians Juan XXIII, Esclaves, Salesians Sant Vicent Ferrer, Carmelites i Sant Vicent de Paül. Tots ells van oferir dos nadales en la seua actuació i el Certamen, com és habitual, va tindre un marcat caràcter solidari, ja que tota la recaptació es va destinar a Càritas Alcoi. “Per a nosaltres sempre és gratificant que COPE ALCOI tinga en compte la labor que desenvolupem a la ciutat i estem molt agraïts, una vegada més, per aquest gest”, assenyalava a aquesta casa la nova delegada de Càritas a Alcoi, María José García.

Després de les actuacions, es va celebrar un sorteig, que va ser efectuat per Marc Ferrándiz Baudín i Enzo Cañadas LlopisSargents Infantils de les Festes d’Alcoi, que van actuar com a mans innocents. La sort va voler, una vegada més, que el col·legi agraciat amb el premi únic del Certamen, consistent en un viatge al parc temàtic Terra Natura de Benidorm, amb la col·laboració de Vectalia, fora el Col·legi Carmelites. “Tots guanyem quan els xiquets ixen a l’escenari i gaudeixen cantant. Per a nosaltres ha sigut una alegria rebre el premi en un any que també és especial, ja que estem celebrant el nostre Bicentenari”, explicava als micròfons de COPE ALCOI Borja Molina, professor del centre educatiu.

El Certamen va comptar amb l’impuls de Milar Electrodomèstics i va tornar a obrir de bat a bat les portes de ‘Nadal Alcoià’. També el van fer possible l’Ajuntament d’AlcoiMUBOMA, Seguros Ponsoda – Espabrok, Aqualia, Caixa Ontinyent, Vectalia, Cómeme, Aurestic i Terra Natura.