Arriba a Alcoi una nova edició del Trail Solidari

Demà, Alcoi serà l’escenari de la XII edició del Trail Solidari, un esdeveniment esportiu i solidari que té com a objectiu fer visible la lluita contra el càncer i que reunirà més de 2.100 participants a la ciutat. La prova combina esport, inclusió i compromís social, i enguany estrena una modalitat adaptada per a persones cegues, amb diversos corredors inscrits, que se suma a la tradicional participació de esportistes amb mobilitat reduïda en cadires Joëlette.

El recorregut principal manté els 43 km, tot i que un dels seus trams ha estat modificat per qüestions de permisos i normativa ambiental, buscant una alternativa “més trialera”, segons explicava a COPE ALCOI Paco Fuster, codirector de la prova i president del CEM +QUEUNTRAIL, organitzador de l’esdeveniment, fet que augmentarà el seu desnivell. Les altres distàncies —Mig Trail (30 km), Marxa (22 km) i Jove Trail (17 km)— mantenen el seu traçat habitual, endinsant-se al Parc Natural de la Serra de Mariola.

La sortida serà demà a les 8:00 h des de la Plaça d’Espanya, després del tradicional acte de benvinguda i homenatge que començarà a la Plaça de Dins. Aquesta edició destaca pel seu lema: el valor de cada “gest solidari”, recordant que “petits actes de generositat poden marcar la diferència en la vida dels altres”, afirmaven tant Fuster com Nacho Company, integrants de l’organització.

El Trail Solidari Ciutat d’Alcoi 2025 implicarà també talls en el trànsit. Sobre això, i altres qüestions, hem parlat aquesta setmana en COPE ALCOI i l’entrevista la pots escoltar a continuació:

La Generalitat reafirma el seu compromís per a obrir el CDTi a Alcoi

El director general de Turisme, Israel Martínez, es va reunir ahir amb l’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, i la regidora de Turisme, Lorena Zamorano, per abordar l’estat del projecte del Centre de Turisme d’Interior (CdT+i) de Rodes i reforçar la col·laboració en la formació turística a les comarques de l’interior.

Després de la trobada, Martínez va assenyalar que “per part de Turisme Comunitat Valenciana es manté el ferm compromís amb el finançament, la formació i el desenvolupament turístic de l’interior, i es seguirà treballant perquè el CdT+i de Rodes siga prompte una realitat, amb la col·laboració lleial de totes les administracions implicades”.

El director general de Turisme va afegir que “aquesta trobada ha servit per avançar en la formalització del conveni per procedir a l’obertura de les instal·lacions” i va subratllar que “des de Turisme s’ha manifestat la màxima disposició per a col·laborar en aquesta fase, amb l’objectiu de dotar el centre d’una programació formativa estable, de qualitat i amb una gestió eficient i sostenible en el temps”.

En aquest sentit, Martínez va avançar que “la voluntat d’ambdues parts és la posada en funcionament del nou CdT+i d’Alcoi el més prompte possible, si tots els tràmits es compleixen”. A més, va destacar que “des de la Generalitat busquem que aquest nou CdT siga un referent en turisme d’interior i innovació” i va posar en relleu la col·laboració conjunta de Turisme CV amb l’Ajuntament d’Alcoi en el desenvolupament d’un model de CdT “totalment optimitzat per a la comarca”.

Durant la reunió, el director general de Turisme va insistir que “seguirem mantenint futures reunions de treball amb el consistori que han de culminar amb la posada en marxa del nou centre de formació”. Així mateix, des de la Generalitat es va reiterar l’aposta estratègica per la formació turística, considerant-la un pilar fonamental per a la qualificació i professionalització del sector. En paraules de Martínez, “la Xarxa de Centres de Turisme (CdT) constitueix una eina clau per acostar la formació especialitzada a tot el territori”.

En el cas d’Alcoi, la Generalitat ha garantit l’activitat formativa a través dels cursos del CIP FP Batoi, mentre es completa el procés administratiu del nou CdT+i de Rodes. “Des de 2020 fins al primer semestre de 2025 s’han impartit a la ciutat un total de 108 cursos amb 1.389 participants, i per a aquests mesos de setembre i octubre hi ha sis accions formatives programades”, va concloure Martínez.

“Ibers” torna a Alcoi amb una original proposta de La Dependent

Aquest dissabte 4 d’octubre, l’Alcoi Plaza Teatre acollirà la funció de “Ibers. Històries d’abelles, reines i abellots”, una obra escrita per Pasqual Alapont i interpretada per la companyia La Dependent. Després del seu estrena en 2024 durant la Mostra de Teatre d’Alcoi, on es van exhaurir les entrades i va captivar crítica i públic, la producció torna a la ciutat per oferir una nova oportunitat a qui no va poder veure-la en el seu debut.

La història situa el públic al centre d’una aparent conferència sobre el món ibèric, però la sessió es transforma ràpidament en una sèrie d’escenes plenes de humor negre i situacions grotesques, revelant els pensaments ocults dels personatges i les tensions que sorgeixen entre ells. Pepa Miralles, Pep Sellés i Andrea Juan formen l’elenc principal de l’obra.

“Per a nosaltres sempre és un orgull tornar a la nostra ciutat i, després d’unes setmanes de gira que ens han permès portar aquesta proposta per diversos punts de la geografia valenciana”, destacava en COPE ALCOI el director de la companyia, Joanfra Rozalén. A més, ens convida a gaudir de l’obra i assenyala que és una bona opció per passar la tarda del dissabte: “Arrancarà a les 20:00 h, i que no se la perden, perquè segur que no els defrauda tot el que presentarem sobre l’incendi, una combinació d’humor, sàtira i història”.

Mentrestant, La Dependent inicia una intensa temporada amb projectes com “Consciència” i les clàssiques representacions del Betlem del Tirisiti al Teatre Principal. Aquestes activitats començaran a finals de novembre per als escolars, mentre que a finals de desembre s’iniciarà la campanya de representacions per al públic general.

Ací pots escoltar l’entrevista amb Joanfra Rozalén:

Cocentaina finalitza les obres de millora del barri antic amb una inversió superior a 650.000 euros

L’Ajuntament de Cocentaina ha recepcionat recentment les obres de millora realitzades al nucli antic del municipi, una actuació supervisada tècnicament per la Diputació d’Alacant. Els treballs han afectat carrers com Pere Cetina, Sant Llorenç, Santa Àgueda, l’Àngel, Creixents, rector Montagut, Sagrada Família, Sant Tomàs i el carrer del Teular.

La intervenció ha tingut com a objectiu principal modernitzar les infraestructures existents i millorar l’accessibilitat en un entorn patrimonial clau per a Cocentaina. El consistori contestà ha assumit íntegrament la inversió, que supera els 650.000 euros. Aquesta obra s’emmarca dins d’un conjunt de mesures per dinamitzar el nucli antic, com la creació del concurs de pintura, la concessió d’ajudes per a la rehabilitació de cobertes i façanes, la presentació de l’estudi-diagnòstic i les reunions periòdiques amb els veïns i veïnes de la zona “aquesta és una aposta clara del nostre govern per continuar millorant el benestar dels veïns i veïnes de Cocentaina, situant sempre la ciutadania al centre de les nostres polítiques”, assegura

Cal destacar que les obres s’han executat durant les últimes setmanes i que s’han adoptat diferents mesures per evitar molèsties majors al veïnat. Els treballs han donat una nova imatge a aquests punts del nucli antic contestà.

Fra Francisco González, nou guardià del Convent dels Franciscans de Cocentaina

El Convent dels Pares Franciscans de Cocentaina va experimentar el passat estiu una xicoteta reorganització interna després de la marxa a Múrcia, el 19 de juliol, de Fra Fernando Fuertes Garrigós, fins ara guardià. Esta última funció ha passat a estar ara assumida per Fra Francisco González, el qual va arribar al convent contestà a la tardor de 2024 i porta just un any compartint el dia a dia amb els veïns de la capital del Comtat.

Fra Francisco assumeix el repte amb il·lusió, sent ja coneixedor de com funciona la casa, i és plenament conscient que en estos moments és el guardià d’un dels convents de franciscans més antics de la Comunitat Valenciana: «m’he sentit molt acollit des del primer dia i la meua tasca estarà centrada a continuar el que s’ha fet fins ara perquè el Convent continue mantenint l’important activitat amb què compta», ens contava esta setmana a COPE ALCOI. El nou guardià, a més d’estar al capdavant de la gestió de la mencionada casa, també té baix la seua responsabilitat el Monestir de la Mare de Déu del Miracle, igual que presta el seu servei a l’Orde Franciscana Seglar (OFS), el Col·legi Sant Francesc d’Assís o les confraries de Jesús de l’Hort i de Jesús de Natzaré, que formen part de la Setmana Santa Contestana: «Cocentaina és un poble amb molt d’arrelament cap a les seues tradicions i la gent té molta estima cap al nostre Convent. Vas pel carrer i et paren, et pregunten, i hi ha molta proximitat. El passat 1 de setembre va arribar també Fra Carlos, que s’incorpora a la comunitat, i som actualment quatre frares els que estarem ací per atendre totes les necessitats que vagen sorgint», assenyala.

El nou guardià va assumir la tasca al juliol i les últimes setmanes li han servit per a prendre contacte amb la comunitat cristiana de la Vila Comtal. També s’han ultimat tots els preparatius de la festivitat de Sant Francesc d’Assís, el dia gran del qual és este dissabte 4 d’octubre. A les 19:00h serà l’eucaristia i, a continuació, tindrà lloc la processó amb la imatge del Sant pel recinte del Convent, acompanyada pels balls populars del Grup de Danses El Convent. Finalment, es donarà a besar la Relíquia a fidels i devots.

A continuació pots escoltar l’entrevista que mantinguérem el dilluns 29 de setembre amb Fra Francisco González abans de l’inici del Quinari previ a la festa de Sant Francesc:

‘Mediodía Cope’ Alcoi divendres 3 d’octubre 2025 (14:20h)

Hui divendres hem destacat que el Convent de Cocentaina celebra demà, 4 d’octubre, la festivitat de Sant Francesc d’Assís. També hem comentat que aquest dissabte tindrà lloc a Alcoi una nova edició del Trail Solidari Ciutat d’Alcoi.

Demà, Alcoi serà l’escenari de la XII edició del Trail Solidari, un esdeveniment esportiu i solidari que té com a objectiu fer visible la lluita contra el càncer i que reunirà més de 2.100 participants a la ciutat. La prova combina esport, inclusió i compromís social, i enguany estrena una modalitat adaptada per a persones cegues, amb diversos corredors inscrits, que se suma a la tradicional participació de esportistes amb mobilitat reduïda en cadires Joëlette.

El recorregut principal manté els 43 km, tot i que un dels seus trams ha estat modificat per qüestions de permisos i normativa ambiental, buscant una alternativa “més trialera”, segons explicava a COPE ALCOI Paco Fuster, codirector de la prova i president del CEM +QUEUNTRAIL, organitzador de l’esdeveniment, fet que augmentarà el seu desnivell. Les altres distàncies —Mig Trail (30 km)Marxa (22 km) i Jove Trail (17 km)— mantenen el seu traçat habitual, endinsant-se al Parc Natural de la Serra de Mariola.

La sortida serà demà a les 8:00 h des de la Plaça d’Espanya, després del tradicional acte de benvinguda i homenatge que començarà a la Plaça de Dins. Aquesta edició destaca pel seu lema: el valor de cada “gest solidari”, recordant que “petits actes de generositat poden marcar la diferència en la vida dels altres”, afirmaven tant Fuster com Nacho Company, integrants de l’organització.

Informatiu matinal divendres 3 d’octubre 2025 (07:50h)

Hui divendres us hem contat que arriba demà una nova edició del Trail Solidari Ciutat d’Alcoi. També hem comentat que avança el procés per a realitzar a Alcoi el Centre de Turisme d’Interior (CDTi).

El director general de TurismeIsrael Martínez, es va reunir ahir amb l’alcalde d’AlcoiToni Francés, i la regidora de TurismeLorena Zamorano, per abordar l’estat del projecte del Centre de Turisme d’Interior (CdT+i) de Rodes i reforçar la col·laboració en la formació turística a les comarques de l’interior.

Després de la trobada, Martínez va assenyalar que “per part de Turisme Comunitat Valenciana es manté el ferm compromís amb el finançament, la formació i el desenvolupament turístic de l’interior, i es seguirà treballant perquè el CdT+i de Rodes siga prompte una realitat, amb la col·laboració lleial de totes les administracions implicades”.

El director general de Turisme va afegir que “aquesta trobada ha servit per avançar en la formalització del conveni per procedir a l’obertura de les instal·lacions” i va subratllar que “des de Turisme s’ha manifestat la màxima disposició per a col·laborar en aquesta fase, amb l’objectiu de dotar el centre d’una programació formativa estable, de qualitat i amb una gestió eficient i sostenible en el temps”.

En aquest sentit, Martínez va avançar que “la voluntat d’ambdues parts és la posada en funcionament del nou CdT+i d’Alcoi el més prompte possible, si tots els tràmits es compleixen”. A més, va destacar que “des de la Generalitat busquem que aquest nou CdT siga un referent en turisme d’interior i innovació” i va posar en relleu la col·laboració conjunta de Turisme CV amb l’Ajuntament d’Alcoi en el desenvolupament d’un model de CdT “totalment optimitzat per a la comarca”.

Durant la reunió, el director general de Turisme va insistir que “seguirem mantenint futures reunions de treball amb el consistori que han de culminar amb la posada en marxa del nou centre de formació”. Així mateix, des de la Generalitat es va reiterar l’aposta estratègica per la formació turística, considerant-la un pilar fonamental per a la qualificació i professionalització del sector. En paraules de Martínez, “la Xarxa de Centres de Turisme (CdT) constitueix una eina clau per acostar la formació especialitzada a tot el territori”.

En el cas d’Alcoi, la Generalitat ha garantit l’activitat formativa a través dels cursos del CIP FP Batoi, mentre es completa el procés administratiu del nou CdT+i de Rodes“Des de 2020 fins al primer semestre de 2025 s’han impartit a la ciutat un total de 108 cursos amb 1.389 participants, i per a aquests mesos de setembre i octubre hi ha sis accions formatives programades”, va concloure Martínez.