Alcoi celebra Sant Joan amb la tradicional ‘Nit del Ros’

Alcoi, malgrat no tindre platja, també viu la Nit de Sant Joan amb diverses activitats festives en el que es denomina com la tradicional ‘Nit del Ros’. Les propostes tenen lloc en els barris de Batoi i de la Zona Nord, zones en les quals les Associacions Veïnals han preparat un complet programa d’actes per a tota la família.

En Batoi, la celebració arrancarà a les 19 hores amb una cercavila de disfresses que recorrerà els carrers del barri des de la Associació de Veïns. A les 20.30 hores, es procedirà a la tradicional encesa de la foguera, un dels moments més esperats per veïns i visitants. Paral·lelament, en la Zona Nord, a partir de les 19:15 hores, es realitzarà una concentració de disfresses en el Parc de Caramanxel, des d’on partirà una cercavila fins al Auditori Estimant Blanquer. Allí, el públic podrà gaudir d’una actuació del Grup Somnis Petits, dissenyada per a tota la família “aquestes festes populars són una expressió viva de la nostra cultura i participació ciutadana“, explica la regidora de Participació Ciutadana de l’Ajuntament d’Alcoi; Aroa Mira.

La vesprada continuarà en tots dos barris amb activitats complementàries. En la Zona Nord, a les 21.30 hores, se celebrarà el ‘Sopar de Cabasset’ en el local de la Associació Veïnal, prèvia confirmació d’assistència per part del veïnat per a facilitar la seua organització. Abans de l’encesa de la foguera, tindrà lloc una cercavila de torxes guiat pel Grup de Dolçaines “Rebuig”, que conduirà als assistents fins a la plaça de La Foguera. Allí, a les 23.59 hores, es donarà inici al foc purificador que simbolitza la nit més curta de l’any.

Lorena Zamorano es converteix en la nova secretària general del Partit Socialista a Alcoi

La militància del PSPV-PSOE a Alcoi ha triat a Lorena Zamorano com la nova secretària general del partit a nivell local, en un procés de primàries que ha comptat amb una destacada participació. Zamorano, actual regidora en el consistori alcoià, es va imposar al seu oponent en la carrera a la secretaria general, Manolo Gomicia, amb 98 vots enfront de 93, mentre que 6 vots van ser en blanc. La participació va arribar al 88,74% del cens de militants.

Amb aquest nomenament, Zamorano es converteix en la primera dona que ostenta el lideratge del PSPV-PSOE a Alcoi. En la seua intervenció després de la victòria, va agrair als militants pel seu suport i va destacar que l’elecció reflecteix una mostra de democràcia interna i compromís amb el futur del partit. També va tindre paraules de reconeixement per a Gomicia, a qui va valorar per la seua trajectòria i respecte durant tot el procés. A més va subratllar que “en aquest projecte no sobra ningú” i va emfatitzar que “el camí només té sentit si ho recorrem juntes i junts“, va postil·lar. A més, va elogiar el treball realitzat per Jordi Martínez i l’executiva local sortint durant els últims set anys, ressaltant la seua dedicació i bon fer.

La nova estructura del PSPV-PSOE a Alcoi compta amb una comissió executiva liderada per Lorena Zamorano com a Secretària General, acompanyada en l’equip per Alberto Belda com a Vicesecretari General, Raül Llopis com a Secretari d’Organització, Teresa Sanjuán en la Secretaria d’Administració, Nando Moncho al capdavant de Política Municipal i Aranza De Gràcia com a Secretària d’Igualtat. A més, l’equip inclou diverses secretaries executives a càrrec de Paola Valdés, Jordi Terol, Andrea Valdés, Moisés Llopis, Carolina Ortiz, Juan Manuel Llorca, Rosario Genís, Carlos Borrell, Pilar Cremades, Rafael Cerdà, Rosario Seguí, Antonia Galindo, Nieves Jordà, Ruth Caballero i Antonio Cortés. En l’àmbit comarcal, formen part del comité Jordi Martínez, Andrea Valdés, Francisco Fuster, Nieves Jordà, Ana Valls, Joel García i Nando Moncho.

 

Una jornada de jocs per als més joves, la proposta que llança Muro aquest estiu

L’Ajuntament de Muro ha posat en marxa un programa d’activitats gratuïtes per als joves durant l’estiu, amb l’objectiu d’oferir alternatives d’oci saludable, formació i consciència ambiental. Sota el nom de «Estiu Jove: Oci i Formació», la iniciativa cerca dinamitzar el centre juvenil del municipi amb una varietat de tallers, esdeveniments i espais de diversió pensats per a diferents edats.

L’esdeveniment estrela per a aquest període estival serà l’activitat «Juga Muro», una marató lúdica que tindrà lloc el dissabte 12 de juliol a la sala Arpella de l’Arxiu Municipal. Durant dotze hores, els assistents podran gaudir de partides obertes i tornejos de jocs de taula, rol i videojocs, incloent-hi clàssics com Mario Kart i nous llançaments. L’organització serà a càrrec del col·lectiu Domingueros Alcoi i espera que aquesta jornada “servisca per a enfortir la socialització entre joves, promoure valors com el treball en equip i fomentar la participació en activitats culturals i recreatives“, assenyala sobre aquest tema el regidor de Joventut; Sergi Silvestre.

Cal recordar que al llarg de tot el mes de juliol, també es realitzaran tallers matinals dirigits per alumnes del projecte «Forma’t a Muro», els qui aportaran la seua experiència en dinamització juvenil. A més, hi haurà espais dedicats a la lectura, exposicions artístiques i presentacions de novetats en jocs dissenyats per artistes locals i empreses especialitzades. Una altra línia important del programa és la sensibilització ambiental, que s’integrarà en les activitats mitjançant col·laboracions amb el Consorci de Residus Terra.

El cartell de la jornada «Juga Muro», és obra del dibuixant i storyboardista Mario Domínguez, que ha sintetitzat l’esperit de la festa -clàssics com l’Oca o el Monopoly s’enfronten a noves figures com la Fallera Calavera en una carrera de MarioKart amb el Tio Pep i l’Arxiu de fons- en una il·lustració. Tota la programació de Estiu Jove és gratuïta; per a participar en «Juga Muro» n’hi ha prou amb acudir a l’Arxiu el 12 de juliol i apuntar-se als tornejos in situ. Els interessats ​​poden ampliar la informació i resoldre dubtes en el Centre Jove, en el canal oficial de WhatsApp o en els díptics amb codis QR distribuïts pel municipi.

Caixa Ontinyent reafirma el seu compromís amb la sostenibilitat

Caixa Ontinyent ha presentat recentment la seua Memòria de Sostenibilitat corresponent a 2024, un document que reflecteix els avanços i la gestió en matèria de responsabilitat social, medi ambient, governança i obra social. En aquesta edició, l’entitat ha inclòs per primera vegada una anàlisi de materialitat, elaborat amb l’opinió de més de 1.200 grups d’interés, entre clients particulars i empreses, empleats, membres del consell, proveïdors i col·lectius beneficiaris dels seus projectes socials. Aquesta anàlisi té com a objectiu identificar els temes més rellevants per a aquests grups i alinear l’estratègia de sostenibilitat amb les seues expectatives.

Entre els aspectes destacats en la memòria es troben accions concretes per a reduir la petjada de carboni, disminuir el consum d’aigua i paper, així com incrementar el tractament de residus. A més, Caixa Ontinyent continua promovent la igualtat laboral, aconseguint una paritat quasi perfecta entre homes (51%) i dones (49%), amb una plantilla que en 2024 va incorporar 27 noves persones i on el 99% del personal compta amb contractes indefinits. L’entitat també manté un compromís ferm amb la innovació tecnològica, renovant constantment els seus sistemes per a oferir serveis segurs i avantguardistes.

El president de Caixa Ontinyent, José Pla, va destacar durant la presentació que “hem reforçat la nostra labor en matèria d’inclusió financera, promovent productes accessibles per a tots els segments socials i donant suport a projectes que fomenten l’emprenedoria i la creació d’ocupació”. A més, va subratllar que “continuarem treballant amb fermesa per a enfortir el nostre model de banca sostenible, impulsant el desenvolupament econòmic i social des de la proximitat, la confiança i la responsabilitat“, va afirmar.

La memòria també evidencia l’alineament de Caixa Ontinyent amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) establits per Nacions Unides. L’entitat forma part del Pacte Mundial i treballa activament a reduir el seu impacte ambiental mitjançant estratègies de descarbonització progressiva en les seues activitats finançades. Així mateix, ha aconseguit disminuir significativament el seu consum d’aigua i paper mentre incrementa el tractament adequat de residus.

Indicar que aquest estudi permet identificar els reptes, tendències i oportunitats de l’entorn per a aconseguir que l’estratègia de sostenibilitat estiga alineada amb les expectatives del mercat i de la societat.  Aquesta anàlisi servirà com a punt de partida en el nou pla estratègic que l’Entitat abordarà pròximament.

‘Mediodía Cope’ Alcoi dilluns 23 de juny 2025 (14:20h)

Hui dilluns hem arrancat la setmana recordat que Lorena Zamorano és la nova secretària general del Partit Socialista a la nostra ciutat. També hem parlat de la celebració de la Nit de Sant Joan, la qual també té les seues particularitats a Alcoi.

Alcoi, malgrat no tindre platja, també viu la Nit de Sant Joan amb diverses activitats festives en el que es denomina com la tradicional ‘Nit del Ros’. Les propostes tenen lloc en els barris de Batoi i de la Zona Nord, zones en les quals les Associacions Veïnals han preparat un complet programa d’actes per a tota la família.

En Batoi, la celebració arrancarà a les 19 hores amb una cercavila de disfresses que recorrerà els carrers del barri des de la Associació de Veïns. A les 20.30 hores, es procedirà a la tradicional encesa de la foguera, un dels moments més esperats per veïns i visitants. Paral·lelament, en la Zona Nord, a partir de les 19:15 hores, es realitzarà una concentració de disfresses en el Parc de Caramanxel, des d’on partirà una cercavila fins al Auditori Estimant Blanquer. Allí, el públic podrà gaudir d’una actuació del Grup Somnis Petits, dissenyada per a tota la família “aquestes festes populars són una expressió viva de la nostra cultura i participació ciutadana“, explica la regidora de Participació Ciutadana de l’Ajuntament d’Alcoi; Aroa Mira.

La vesprada continuarà en tots dos barris amb activitats complementàries. En la Zona Nord, a les 21.30 hores, se celebrarà el ‘Sopar de Cabasset’ en el local de la Associació Veïnal, prèvia confirmació d’assistència per part del veïnat per a facilitar la seua organització. Abans de l’encesa de la foguera, tindrà lloc una cercavila de torxes guiat pel Grup de Dolçaines “Rebuig”, que conduirà als assistents fins a la plaça de La Foguera. Allí, a les 23.59 hores, es donarà inici al foc purificador que simbolitza la nit més curta de l’any.

Informatiu matinal dilluns 23 de juny 2025 (07:50h)

Hui dilluns hem arrancat la setmana destacant que el Cementeri Municipal d’Alcoi sumarà nous columbaris i nínxols. També hem destacat que la regidora Lorena Zamorano s’ha convertit en la nova secretària general del Partit Socialista a la nostra ciutat.

La militància del PSPV-PSOE a Alcoi ha triat a Lorena Zamorano com la nova secretària general del partit a nivell local, en un procés de primàries que ha comptat amb una destacada participació. Zamorano, actual regidora en el consistori alcoià, es va imposar al seu oponent en la carrera a la secretaria general, Manolo Gomicia, amb 98 vots enfront de 93, mentre que 6 vots van ser en blanc. La participació va arribar al 88,74% del cens de militants.

Amb aquest nomenament, Zamorano es converteix en la primera dona que ostenta el lideratge del PSPV-PSOE a Alcoi. En la seua intervenció després de la victòria, va agrair als militants pel seu suport i va destacar que l’elecció reflecteix una mostra de democràcia interna i compromís amb el futur del partit. També va tindre paraules de reconeixement per a Gomicia, a qui va valorar per la seua trajectòria i respecte durant tot el procés. A més va subratllar que “en aquest projecte no sobra ningú” i va emfatitzar que “el camí només té sentit si ho recorrem juntes i junts“, va postil·lar. A més, va elogiar el treball realitzat per Jordi Martínez i l’executiva local sortint durant els últims set anys, ressaltant la seua dedicació i bon fer.

La nova estructura del PSPV-PSOE a Alcoi compta amb una comissió executiva liderada per Lorena Zamorano com a Secretària General, acompanyada en l’equip per Alberto Belda com a Vicesecretari General, Raül Llopis com a Secretari d’Organització, Teresa Sanjuán en la Secretaria d’Administració, Nando Moncho al capdavant de Política Municipal i Aranza De Gràcia com a Secretària d’Igualtat. A més, l’equip inclou diverses secretaries executives a càrrec de Paola Valdés, Jordi Terol, Andrea Valdés, Moisés Llopis, Carolina Ortiz, Juan Manuel Llorca, Rosario Genís, Carlos Borrell, Pilar Cremades, Rafael Cerdà, Rosario Seguí, Antonia Galindo, Nieves Jordà, Ruth Caballero i Antonio Cortés. En l’àmbit comarcal, formen part del comité Jordi Martínez, Andrea Valdés, Francisco Fuster, Nieves Jordà, Ana Valls, Joel García i Nando Moncho.