José María Valls Satorres després de ser nomenat Fill Predilecte “Alcoi sempre estarà en el meu cor”

El saló de plens de l’Ajuntament d’Alcoi va acollir divendres passat l’acte de lliurament del títol de Fill Predilecte de la nostra ciutat al reconegut compositor José María Valls Satorres. La cerimònia institucional, que va acabar sent multitudinària, va reunir gran quantitat i va estar plena de moments emotius que el protagonista guardarà per sempre en la seua memòria.

Valls Satorres va ser rebut a les portes de l’Ajuntament per part de la Corporació Municipal i d’autoritats alcoianes com la Diputada Nacional del Partit Socialista, Patricia Blanquer. Seguidament es va accedir al mateix saló de plens i allí va començar l’esmentat acte institucional en el qual l’alcalde va destacar els motius que feien mereixedor a José María Valls Satorres de ser Fill Predilecte d’Alcoi. També va recordar la brillant trajectòria de l’autor i la seua aportació al terreny musical, especialment la composició de música festera “Alcoi sempre ha sigut font d’inspiració per a José María Valls Satorres i la música per a les nostres festes el vincula de forma més sincera amb les nostres tradicions“, va comentar. També va informar que un total de 53 entitats, al costat de 223 particulars, s’han unit a aquest reconeixement per mitjà de les adhesions.

Després d’això, José María Valls Satorres va rebre una sèrie d’obsequis i va signar en el Llibre d’Honor del Consistori. Visiblement emocionat, va agrair a tots els que havien fet possible aquest homenatge i també va tindre paraules d’afecte cap a la seua inseparable companya Marisa i fins i tot cap a tota la ciutat “la vostra infinita generositat no l’oblidaré mai”, va significar.

Seguidament, l’activitat es va traslladar a la Plaça d’Espanya on les bandes de la ciutat esperaven a José María Valls Satorres davant nombrós públic. Allí es van poder escoltar peces com la marxa cristiana Als Cristians, la marxa solemne 23 d’abril o l’emblemàtica Pas Als Maseros que ell mateix es va encarregar de dirigir amb alguna llàgrima entre ulls.

Sant Hipòlit visita el Cementeri de Cocentaina en un emotiu homenatge als difunts

Cocentaina continua celebrant el 425 aniversari de l’elecció i proclamació de Sant Hipòlit Mártir com a patró del municipi, uns fets que van tindre lloc els dies 7 i 10 de maig, respectivament, de l’any 1600 mentre una greu pesta afectava la població. Per a recordar l’efemèride, com ve informant COPE ALCOI en les últimes setmanes, s‘estan duent a terme diferents actes en aquest mes de maig i ahir diumenge va tindre lloc un dels més significatius.

I és que per primera vegada en la història, la imatge de Sant Hipòlit va pujar en romeria al Cementeri Municipal de la localitat per a rendir un sentit homenatge als contestans i a les contestanes difunts. La jornada va arrancar a partir de les nou del matí en la plaça de l’església de Santa María amb un esmorzar popular que va reunir a prop de tres-centes persones segons la informació facilitada per la regidoria de Festes de l’Ajuntament contestà “hem començat el dia amb un gran ambient i gaudint de productes tradicionals del nostre poble com el clàssic entrepà de blanc i negre, acompanyat de refrescos o vi tint amb gasosa, per a agafar energies abans d’iniciar la romeria“, explicava el regidor Javi Sansalvador.

A les deu en punt del matí, i amb un sol radiant de primavera, van sonar les campanes del temple per a anunciar l’eixida del patró mentre la Colla Mal Passet interpretava diferents peces de música tradicional. Seguidament va arrancar la romeria i es va iniciar el trajecte en direcció al Monestir de les Clarisses on Sant Hipòlit Mártir, també va ser rebut entre el toc de campanes, i va entrar a visitar a la Mare de Déu del Miracleha sigut molt emotiu perquè els dos patrons de Cocentaina s’han trobat com ja va ocórrer fa 25 anys, en el 2000, amb motiu del IV Centenari del patronatge del Sant. S’han cantat els gojos de Sant Hipòlit, i també l’Himne de la Mare de Déu, i amb aquest senzill acte hem recordat que tots dos són els  puntals sobre els quals s’assenta la Fe de tot un poble“, va detallar Fra Fernando Fuertes; Guardià del Convent dels Franciscans i Capellà del mateix Monestir.

La romeria va seguir després pel nucli antic de Cocentaina per a fer una nova parada, en aquesta ocasió davant l’Ajuntament. La Corporació Municipal va rebre a Sant Hipòlit Mártir a les portes del Consistori, lloc en el qual va ser proclamat patró en 1600 per part de les autoritats locals del moment, i l’alcalde va llegir els documents en els quals l’històric Pare Arques va recopilar l’elecció del màrtir com a protector de la llavors Vila Comtal el 7 de maig de fa ara 425 anysun senzill acte en el qual s’ha recordat que Sant Hipòlit és patró de tota Cocentaina, no sols de l’àmbit de les Festes de Moros i Cristians, i perquè quede constància d’aquesta visita la Junta de Festes ha entregat a l’Ajuntament un panell ceràmic elaborat per la contestana Mari Luz Morant“, va significar l’alcalde; Jordi Pla.

Passades les 10:30h del matí, la imatge de Sant Hipòlit Mártir emprenia el camí de pujada cap al Cementeri Municipal entre un gran ambient festiu i sent molts els que s’animaven a portar les andes per a facilitar l’arribada del patró al lloc de destí. Una vegada allí, es va celebrar l’eucaristia amb la presència dels rectors del Salvador (Don Diego Pascual) i Santa María (Don Eduardo Rengel), el Guardià del Convent (Fra Fernando Fuertes) i el sacerdot contestà Don Rafael Valls. Finalitzada la missa, es va resar un respons en memòria dels difunts i Sant Hipòlit va girar fins cadascun dels patis del recinte en els quals descansen els qui temps arrere van viure la seua Festa “ha sigut, potser, un dels actes més emotius de tota la programació que estem realitzant dins del 425 aniversari. La participació ha sigut molt bona i el dia ens ha deixat molts moments per al record“, assenyalava Natxo Ferrándiz; vicepresident de Culte en la Junta de Festes.

La romeria va finalitzar amb el retorn de Sant Hipòlit Mártir a la parròquia de Santa María passat el migdia. Allí va ser rebut de nou entre el volteig de campanes i ja a l’interior de l’església fou col·locat en l’altar majorací seguirà fins a les Festes de Moros i Cristians d’agost, presidint totes les celebracions de les pròximes setmanes, quedant així constància que estem recordant el 425 aniversari de la seua elecció i proclamació com a patró de Cocentaina“, va concloure Don Eduardo Rengel, titular de Santa María i Assessor Religiós de la Junta de Festes.

Convocat el concurs per a triar el cartell anunciador de la Fira de Tots Sants 2025

L’Ajuntament de Cocentaina ha anunciat l’obertura del termini per a participar en el concurs del cartell anunciador de la 679a edició de la Fira de Tots Sants, una de les cites més emblemàtiques i tradicionals de la capital del Comtat. Aquest certamen, que ha recuperat el format dels últims anys, està obert a persones majors de 16 anys, tant a nivell individual com col·lectiu, sense importar el seu lloc de residència.

Les bases del concurs estableixen que les propostes podran presentar-se fins al 30 de juny de 2025 a les 14.00 hores. Les obres poden entregar-se en format físic, si han sigut realitzades manualment, o de manera telemàtica a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament si són creacions digitals. La temàtica central del cartell serà el “Cavall de Fira”, símbol icònic i representatiu de la Fira contestana, que busca reflectir l’essència i tradició del citat esdeveniment “amb aquest tradicional concurs, continuem projectant la Fira de Tots Sants com un espai viu de cultura i creació artística. Volem que la imatge que represente la 679a edició nasca del talent i la mirada personal dels qui s’asseguen vinculats a l’essència de nostra Fira. Fem una crida perquè tots aquells que estiguen interessats participen,  especialment joves i també creadors emergents, perquè Cocentaina continue sent un referent no sols comercial, sinó també cultural“, afirma sobre aquest tema la regidora de Fira; Marcela Richart.

L’obra guanyadora serà seleccionada per un jurat compost per membres del Consell de Fira i professionals externs especialitzats en disseny, comunicació i arts visuals. Entre els criteris valorats es troben la qualitat plàstica, la capacitat comunicativa i la representació visual de la fira. La proposta vencedora rebrà un premi econòmic de 1.200 euros bruts i es convertirà en la imatge oficial de la Fira de Tots Sants en la seua edició de 2025.

‘Mediodía Cope’ Alcoi dilluns 19 de maig 2025 (14:20h)

Hui dilluns us hem contat que el compositor alcoià José María Valls Satorres va rebre dissabte passat la distinció de Fill Predilecte d’Alcoi. També hem parlat dels nous serveis que s’incorporen a l’IVO de la nostra ciutat.

L’Institut Valencià d’Oncologia (IVO) d’Alcoi ha inaugurat recentment el seu nou accelerador lineal TrueBeam, un dispositiu d’última generació desenvolupat per Varian (model 2025), que es posiciona com l’equip més avançat tecnològicament en tota la Comunitat Valenciana per a tractaments de radioteràpia. Amb aquesta incorporació, el centre reforça el seu lideratge en atenció oncològica a la regió.

El nou TrueBeam representa una millora significativa respecte al model anterior, el Oncor de Siemens, permetent administrar radiacions amb una precisió molt major. Gràcies a aquesta tecnologia, els tractaments es dirigeixen amb exactitud al tumor, protegint millor els teixits sans circumdants i reduint el temps que els pacients passen en la unitat de radioteràpia. Aquesta major rapidesa i precisió contribueixen a oferir una experiència assistencial més còmoda i efectiva.

Una de les característiques més destacades del TrueBeam és la seua capacitat per a obtindre imatges en temps real de l’interior del cos abans de cada sessió, la qual cosa permet verificar amb màxima exactitud que la radiació s’aplica en el punt correcte i amb la dosi adequada. Aquesta funcionalitat augmenta l’efectivitat del tractament i minimitza els efectes secundaris.

A més, el sistema incorpora sistemes automatitzats de revisió diària que controlen el seu funcionament, garantint condicions òptimes en cada sessió. També permet teràpies de radiació adaptativa, útils per a tractar tumors que es mouen per respiració o àrees que requereixen una precisió extrema.

L’aparell compta amb una interfície moderna i intuïtiva que facilita el treball del personal sanitari i fa més còmode el procés per als pacients. A diferència del model anterior, ja fora d’ús, el TrueBeam disposa a més de suport tècnic actiu i actualitzacions contínues, assegurant el seu rendiment i manteniment a llarg termini.

Des de la direcció del Departament de Salut d’Alcoi han destacat la importància d’aquesta inversió per a millorar la qualitat assistencial i beneficiar a tota la població de les comarques que puguen necessitar aquests serveis especialitzats.

Informatiu matinal dilluns 19 de maig 2025 (07:50h)

Hui dilluns us hem contat que Sant Hipòlit Mártir va visitar ahir diumenge, per primera vegada, el Cementeri Municipal de Cocentaina amb motiu del 425 aniversari de l’elecció i proclamació del Sant com a patró de la localitat. També hem parlat del nomenament de José María Valls Satorres com a Fill Predilecte de la nostra ciutat.

El saló de plens de l’Ajuntament d’Alcoi va acollir divendres passat l’acte de lliurament del títol de Fill Predilecte de la nostra ciutat al reconegut compositor José María Valls Satorres. La cerimònia institucional, que va acabar sent multitudinària, va reunir gran quantitat i va estar plena de moments emotius que el protagonista guardarà per sempre en la seua memòria.

Valls Satorres va ser rebut a les portes de l’Ajuntament per part de la Corporació Municipal i d’autoritats alcoianes com la Diputada Nacional del Partit Socialista, Patricia Blanquer. Seguidament es va accedir al mateix saló de plens i allí va començar l’esmentat acte institucional en el qual l’alcalde va destacar els motius que feien mereixedor a José María Valls Satorres de ser Fill Predilecte d’Alcoi. També va recordar la brillant trajectòria de l’autor i la seua aportació al terreny musical, especialment la composició de música festera “Alcoi sempre ha sigut font d’inspiració per a José María Valls Satorres i la música per a les nostres festes el vincula de forma més sincera amb les nostres tradicions“, va comentar. També va informar que un total de 53 entitats, al costat de 223 particulars, s’han unit a aquest reconeixement per mitjà de les adhesions.

Després d’això, José María Valls Satorres va rebre una sèrie d’obsequis i va signar en el Llibre d’Honor del Consistori. Visiblement emocionat, va agrair a tots els que havien fet possible aquest homenatge i també va tindre paraules d’afecte cap a la seua inseparable companya Marisa i fins i tot cap a tota la ciutat “la vostra infinita generositat no l’oblidaré mai”, va significar.

Seguidament, l’activitat es va traslladar a la Plaça d’Espanya on les bandes de la ciutat esperaven a José María Valls Satorres davant nombrós públic. Allí es van poder escoltar peces com la marxa cristiana Als Cristians, la marxa solemne 23 d’abril o l’emblemàtica Pas Als Maseros que ell mateix es va encarregar de dirigir amb alguna llàgrima entre ulls.