La fi de les obres de La Rosaleda d’Alcoi es demora ara fins a finals de juny

L’Ajuntament d’Alcoi ha aprovat una tercera ampliació del termini per a la finalització de les obres de reforma de la Plaça de la Constitució, coneguda popularment com La Rosaleda. Segons el nou calendari, els treballs hauran d’estar acabats abans del 30 de juny de 2025.

La intervenció, amb un pressupost adjudicat de 4.372.809,13 euros (IVA inclòs), respon a la necessitat de complir amb la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJ), que va declarar en el seu moment il·legal el projecte original impulsat per l’anterior govern municipal del Partit Popular. La reforma actual contempla la creació d’un jardí amb una capa de 80 centímetres de terra vegetal i arbratge, tal com exigeix la resolució judicial.

L’increment en les càrregues estructurals ha obligat a realitzar millores en la fonamentació i estructura del recinte, a més d’optimitzar la urbanització per a fer-la més accessible, verda i agradable per als veïns. Segons l’informe tècnic emés per l’Enginyer de Camins, Canals i Ports de l’Ajuntament, coordinador responsable del projecte, les causes principals del retard són problemes derivats d’empreses subcontractades afectades per les inundacions provocades per DANA i filtracions ocasionades per les pluges recents “els informes tècnics avalen aquesta nova ampliació en els terminis. Som conscients que pot causar molèsties als veïns, però la nostra prioritat és garantir que el Roserar s’execute correctament i complisca amb tots els requisits establits per la sentència judicial per a recuperar aquesta zona verda“, explica la regidora d’Urbanisme; Vanessa Moltó.

Aquesta és ja la tercera pròrroga concedida al projecte. La primera es va autoritzar al setembre de 2024 per tres mesos i mig a causa de dificultats com a problemes en l’accés als soterranis de l’edifici, gestió de residus acumulats i presència oculta d’enderrocs. La segona ampliació va ser aprovada al març fins a l’11 de maig passat, motivada per circumstàncies similars però considerades encara més greus per part de l’empresa constructora.

Aquesta és la denúncia que fa el PP d’Alcoi sobre l’estat del Racó de Sant Bonaventura

El Racó de Sant Bonaventura d’Alcoi continua en una situació impracticable quasi huit mesos després de patir danys a causa de les pluges torrencials que va patir la ciutat temps arrere. Així ho han denunciat des del Partit Popular, formació política que també llança una sèrie de propostes de cara a dur a terme l’actuació que està prevista en el paratge.

Des del PP expliquen que la zona recreativa i les seues passarel·les van quedar greument afectades pel fenomen meteorològic, la qual cosa va obligar l’Ajuntament d’Alcoi  a iniciar treballs de reparació a principis de 2025. No obstant això, el partit ha criticat durament la falta d’avanços en la recuperació de l’espai. El seu regidor Jordi Reig ha expressat la seua preocupació i ha qualificat com a “inacceptable” que, a hores d’ara, el paratge seguisca sense estar condicionat. Els populars alcoians han recordat que el Govern municipal va prometre tindre llest l’espai per a Pasqua, però actualment continua sent un lloc impracticable i sense una data clara per a la seua total recuperació “la falta de previsió i solucions reals per part de l’equip de govern estiga impedint als alcoians gaudir del Racó de Sant Bonaventura, un lloc habitual per a trobades familiars i gaudi de l’entorn natural“, afirma el regidor Jordi Reig.

Per al PP d’Alcoi, recuperar aquest patrimoni natural és una prioritat i han insistit en la necessitat que s’implemente una zona recreativa capaç de resistir a episodis meteorològics similars en el futur. En aquest sentit, la regidora de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Alcoi, Teresa Sanjuán, ja va anunciar que l’equip de govern contempla un canvi en el disseny de l’espai per a minimitzar els danys davant futures pluges intenses.

La humorística ‘Ambaixada del Tonell’, l’acte genuí de la Festa de Muro

La primera part de les Festes de Moros i Cristians de Muro arriba a la seua fi aquest dilluns amb el conegut com a ‘Dia dels Trons’, jornada reservada per a la batalla d’arcabusseria i la lluita entre tots dos bàndols per conquerir el municipi. No obstant això, al marge d’aquest aspecte, els festejos tenen reservats un acte genuí que cada any és molt esperat  i que compta amb el suport de nombrós públic.

Es tracta de la clàssica ‘Ambaixada del Tonell’, cita que protagonitzen en la Placeta Molina les Filaes Llana i Mare de Déu. Allí, a les portes del Consistori, ha tingut lloc l’humorístic parlament passades les deu i mitja del matí. Com és habitual, els moros han arribat al cèntric enclavament recordant als cristians que són mereixedors de fer-se amb aquestes terres banyades pel Riu Serpis, al costat del tonell que posseïen els cristians, una cosa a la qual s’han oposat des de les tropes de la creu. Álvaro Cascant de la Llana, i Carlos José Llorens de la Mare de Déu, han sigut els ambaixadors i en el seu encreuament dialèctic no han faltat referències a temes d’actualitat com l’elecció del Papa Lleó XIV, l’apagada elèctrica del 28 d’abril, l’absència de Pressupostos Generals de l’Estat o el polèmic dinar de Carlos Mazón en el Restaurant El Ventorro de València el dia de La Dana del passat 29 d’octubre. També, en clau local, s’ha ha fet menció al retard en l’obertura del Batà després de les obres i el canvi de ‘La Baixà de la Mare de Déu’ al dissabte previ a Festes. Les paraules han donat pas a l’acord i totes dues formacions han segellat la pau decidint anar-se a esmorzar donant bon compte del tonell objecte de la curiosa disputa.

La jornada d’aquest dilluns inclou l’Ambaixada Mora, declamada per Pere Corredor, i la Cristiana que protagonitza Rafa Reig. La victòria de les forces de Jaume I, alçant el seu emblema a la part alta del castell de la Plaça Matzem, serà un dels moments destacats d’un dia que inclou també La Retreta a partir de les 21:00h. Acabarà així la primera entrega d’unes Festes de Moros i Cristians que segueixen el pròxim cap de setmana amb els actes entorn de ‘La Pujà’ de la Mare de Déu.

‘Mediodía Cope’ Alcoi dilluns 12 de maig 2025 (14:20h)

Hui dilluns hem parlat de les reivindicacions que fa la Colla Ecologista La Carrasca per a l’accés sud d’Alcoi. També ens hem centrat en la fi de la primera part de les Festes de Moros i Cristians de Muro, celebracions que aquest passat cap de setmana han acaparat totes les mirades.

La primera part de les Festes de Moros i Cristians de Muro arriba a la seua fi aquest dilluns amb el conegut com a ‘Dia dels Trons’, jornada reservada per a la batalla d’arcabusseria i la lluita entre tots dos bàndols per conquerir el municipi. No obstant això, al marge d’aquest aspecte, els festejos tenen reservats un acte genuí que cada any és molt esperat  i que compta amb el suport de nombrós públic.

Es tracta de la clàssica ‘Ambaixada del Tonell’, cita que protagonitzen en la Placeta Molina les Filaes Llana i Mare de Déu. Allí, a les portes del Consistori, ha tingut lloc l’humorístic parlament passades les deu i mitja del matí. Com és habitual, els moros han arribat al cèntric enclavament recordant als cristians que són mereixedors si es fes amb aquestes terres banyades pel Riu Serpis, al costat del tonell que posseïen els cristians, una cosa a la qual s’han oposat des de les tropes de la creu. Álvaro Cascant de la Llana, i Carlos José Llorens de la Mare de Déu, han sigut els ambaixadors i en el seu encreuament dialèctic no han faltat referències a temes d’actualitat com l’elecció del Papa Lleó XIV, l’apagada elèctrica del 28 d’abril, l’absència de Pressupostos Generals de l’Estat o el polèmic dinar de Carlos Mazón en el Restaurant El Ventorro de València el dia de La Dana del passat 29 d’octubre. També, en clau local, s’ha ha fet menció al retard en l’obertura del Batà després de les obres i el canvi de ‘La Baixà de la Mare de Déu’ al dissabte previ a Festes. Les paraules han donat pas a l’acord i totes dues formacions han segellat la pau decidint anar-se a esmorzar donant bon compte del tonell objecte de la curiosa disputa.

La jornada d’aquest dilluns inclou l’Ambaixada Mora, declamada per Pere Corredor, i la Cristiana que protagonitza Rafa Reig. La victòria de les forces de Jaume I, alçant el seu emblema a la part alta del castell de la Plaça Matzem, serà un dels moments destacats d’un dia que inclou també La Retreta a partir de les 21:00h. Acabarà així la primera entrega d’unes Festes de Moros i Cristians que segueixen el pròxim cap de setmana amb els actes entorn de ‘La Pujà’ de la Mare de Déu.

Informatiu matinal dilluns 12 maig 2025 (07:50h)

Hui dilluns hem fet balanç de les Festes de Muro que s’estan celebrant amb intensitat aquests dies i després de les brillants Entrades d’aquesta finalitat de setmana. També hem parlat de l’estat en el qual es troba el Racó de Sant Bonaventura d’Alcoi.

El Racó de Sant Bonaventura d’Alcoi continua en una situació impracticable quasi huit mesos després de patir danys a causa de les pluges torrencials que va patir la ciutat temps arrere. Així ho han denunciat des del Partit Popular, formació política que també llança una sèrie de propostes de cara a dur a terme l’actuació que està prevista en el paratge.

Des del PP expliquen que la zona recreativa i les seues passarel·les van quedar greument afectades pel fenomen meteorològic, la qual cosa va obligar l’Ajuntament d’Alcoi  a iniciar treballs de reparació a principis de 2025. No obstant això, el partit ha criticat durament la falta d’avanços en la recuperació de l’espai. El seu regidor Jordi Reig ha expressat la seua preocupació i ha qualificat com a “inacceptable” que, a hores d’ara, el paratge seguisca sense estar condicionat. Els populars alcoians han recordat que el Govern municipal va prometre tindre llest l’espai per a Pasqua, però actualment continua sent un lloc impracticable i sense una data clara per a la seua total recuperació “la falta de previsió i solucions reals per part de l’equip de govern estiga impedint als alcoians gaudir del Racó de Sant Bonaventura, un lloc habitual per a trobades familiars i gaudi de l’entorn natural“, afirma el regidor Jordi Reig.

Per al PP d’Alcoi, recuperar aquest patrimoni natural és una prioritat i han insistit en la necessitat que s’implemente una zona recreativa capaç de resistir a episodis meteorològics similars en el futur. En aquest sentit, la regidora de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Alcoi, Teresa Sanjuán, ja va anunciar que l’equip de govern contempla un canvi en el disseny de l’espai per a minimitzar els danys davant futures pluges intenses.