Pau Bernabéu i Josefa Mula aspiren a la direcció del Campus d’Alcoi de la UPV

El Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València celebra aquest dimecres eleccions a director. Unes 2.800 persones estan cridades al procés electoral entre professors, personal del mateix Campus i alumnes.

Com ja avançàrem fa unes setmanes en COPE ALCOI, són dues les candidatures que opten als comicis. D’una banda, destaca la presentada per Josefa Mula; catedràtica, investigadora i professora  en el Departament d’Organització d’Empreses. Assegura que el Campus d’Alcoi gaudeix d’un destacat prestigi i assenyala la importància d’afrontar el futur immediat tenint en compte en l’oferta acadèmica els reptes que planteja la intel·ligència artificial. Advoca també per donar major importància a la labor investigadora i deixa un missatge clar als votants “som ací per a continuar millorant el Campus, adaptant-lo a les necessitats actuals, i amb l’objectiu de gestionar per a tots durant els pròxims sis anys“, ha assegurat en l’entrevista concedida a aquesta emissora hui dimarts. L’acompanyen en el seu equip Modesto Pérez, Begoña Cantó, Raquel Sanchis Ernesto Solares, Ernesto Juliá, Elena Pérez, Joan Albert Silvestre, Jaume Gisbert i Miguel Ángel Sellés.

 

L’altra candidatura que concorre a les esmentades eleccions la lidera Pau Bernabéu, l’actual director del Campus d’Alcoi. Opta a la reelecció avalat per una brillant trajectòria al capdavant de la direcció en la qual s’han materialitzat projectes importants com l’ampliació de l’oferta formativa, arribant nous títols relacionats amb el sector tèxtil entre d’altres, i la posada en marxa de la Ciutat Politècnica de la Innovació. Entre els seus objectius està ampliar les infraestructures, continuar fomentant la relació del Campus amb les empreses de la zona i consolidar a la UPV a Alcoi com un important motor de coneixement i investigació a les comarques centrals valencianes “volem créixer de manera sostenible i continuar posicionant a Alcoi com una ciutat universitària referent. S’han fet passos importants però encara queda molt per fer, i per això volem continuar treballant sis anys més“, comenta Bernabéu. A l’actual director, l’acompanyen ara Miguel Reig, Antonio Arques, Javier Silvestre, José Manuel Diez, Francisca Sempere, Pau Miró, Lucía Agud, Patricia Carrecedo, Isaac Montava, José María Gadea, Beatriz Teixeres.

 

Les eleccions se celebren durant el dimecres entre les huit del matí i les 20 hores de la vesprada de manera electrònica. Els resultats es coneixeran de nit.

Ja es poden votar les propostes finals dels Pressupostos Participatius de Cocentaina

L’última campanya dels Pressupostos Participatius de Cocentaina està ja a punt de finalitzar i des d’aquest dilluns està en marxa la fase de votació. Els contestans i les contestanes empadronats en el municipi, majors de 16 anys, poden triar entre les propostes presentades per la ciutadania enguany i que han sigut catalogades com a viables per part dels tècnics municipals.

En aquesta ocasió, segons la informació facilitada pel consistori contestà, es podrà votar per iniciatives com il·luminar la Via Verda fins a Muro, instal·lar aparcaments per a bicicletes o recuperar l’antiga presó. També es proposa reduir la contaminació lumínica, fer la zona de Riera més verd, retolar en valencià en tot els àmbits i impulsar unes rutes de Memòria Democràtica “estem molt contents amb les propostes que ens han arribat; són variades i interessants. La nostra intenció és fer realitat el màxim número possible encara que algunes no reben màxima votació. Ho hem fet en anys anteriors i així ho continuarem fent. Animem als veïns i a les veïnes al fet que participen en aquesta campanya perquè entre totes i tots podem fer una Cocentaina millor“, afirma la regidora de Democràcia Participativa; Marisa Abad.

La informació completa sobre les propostes es pot consultar en el portal web cocentainaparticipa. Les votacions s’allargaran fins al dia 16, tant en línia en la citada web com de manera presencial, i enguany s’ha instal·lat també una urna per a poder exercir el vot estant situada la mateixa en el Centre Social Real Blanc. Per a votar en aquest últim punt, tan sols serà necessari mostrar el DNI.

Anuncien una taula de seguiment per a planificar el desenvolupament d’Alcoi Sud

Una taula de seguiment entre la Generalitat Valenciana i el sector empresarial marcarà els terminis a seguir de cara al desenvolupament de l’àrea industrial Alcoi Sud. Així ho va anunciar el divendres la Consellera d’Innovació, Marián Cano, durant la visita que va fer a la nostra ciutat en ocasió d’un desdejuni de treball en el qual va participar al costat del Club Cámara de la Cambra de Comerç.

Cano va reiterar la importància d’avançar en el desenvolupament de sòl industrial de qualitat i va recordar que aquesta és una de les principals demandes que ara mateix posa sobre la taula el teixit empresarial de la ciutat. A més va advocar per marcar dates, per a anar fent realitat els avanços que es vagen donant en aquesta matèria, i va llançar un missatge al govern local d’Alcoi “treballarem amb ells, braç a braç, per a fer-ho possible perquè això no és una qüestió de colors polítics; sinó de donar solució a una necessitat manifesta“, va comentar en relació a eixa creació de nou sòl industrial en el terme municipal alcoià.

Durant l’esmentat desdejuni, la Consellera va escoltar algunes de les demandes que posen sobre la taula les empreses i indústries alcoianes en aquest inici de l’any 2025. Entre elles destaquen la reducció de la jornada laboral, l’absentisme en els llocs de treball o les exigències que venen marcades per la Unió Europea “per a legislar és necessari escoltar nostres empresaris, alguna cosa que si que està fent el govern de Carlos Mazón. L’excessiva regulació actual està restant competitivitat a les empreses. Es necessiten solucions perquè tots hem d’estar al mateix nivell per a complir les mateixes exigències“, va concloure Marián Cano.

Finalment la Consellera va anunciar la seua pròxima visita a Alcoi coincidint amb el lliurament dels Premis de la Cambra de Comerç que serà el 27 de febrer. També va expressar el seu desig de conéixer amb detall el Parc Tecnològic de Rodes, lloc en el qual es durà a terme aquest esdeveniment.

‘Mediodía Cope’ Alcoi dimarts 11 de febrer 2025 (14:20h)

Arribem al dimarts i hui hem destacat les reivindicacions que fa Beniarrés en matèria de comunicacions. També hem parlat de les eleccions al Campus d’Alcoi de la UPV que se celebraran en la jornada de demà.

El Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València celebra aquest dimecres eleccions a director. Unes 2.800 persones estan cridades al procés electoral entre professors, personal del mateix Campus i alumnes.

Com ja avançàrem fa unes setmanes en COPE ALCOI, són dues les candidatures que opten als comicis. D’una banda, destaca la presentada per Josefa Mula; catedràtica, investigadora i professora  en el Departament d’Organització d’Empreses. Assegura que el Campus d’Alcoi gaudeix d’un destacat prestigi i assenyala la importància d’afrontar el futur immediat tenint en compte en l’oferta acadèmica els reptes que planteja la intel·ligència artificial. Advoca també per donar major importància a la labor investigadora i deixa un missatge clar als votants “som ací per a continuar millorant el Campus, adaptant-lo a les necessitats actuals, i amb l’objectiu de gestionar per a tots durant els pròxims sis anys“, ha assegurat en l’entrevista concedida a aquesta emissora hui dimarts. L’acompanyen en el seu equip Modesto Pérez, Begoña Cantó, Raquel Sanchis Ernesto Solares, Ernesto Juliá, Elena Pérez, Joan Albert Silvestre, Jaume Gisbert i Miguel Ángel Sellés.

L’altra candidatura que concorre a les esmentades eleccions la lidera Pau Bernabéul’actual director del Campus d’Alcoi. Opta a la reelecció avalat per una brillant trajectòria al capdavant de la direcció en la qual s’han materialitzat projectes importants com l’ampliació de l’oferta formativa, arribant nous títols relacionats amb el sector tèxtil entre d’altres, i la posada en marxa de la Ciutat Politècnica de la Innovació. Entre els seus objectius està ampliar les infraestructures, continuar fomentant la relació del Campus amb les empreses de la zona i consolidar a la UPV a Alcoi com un important motor de coneixement i investigació a les comarques centrals valencianes “volem créixer de manera sostenible i continuar posicionant a Alcoi com una ciutat universitària referent. S’han fet passos importants però encara queda molt per fer, i per això volem continuar treballant sis anys més“, comenta Bernabéu. A l’actual director, l’acompanyen ara Miguel Reig, Antonio Arques, Javier Silvestre, José Manuel Diez, Francisca Sempere, Pau Miró, Lucía Agud, Patricia Carrecedo, Isaac Montava, José María Gadea, Beatriz Teixeres.

Les eleccions se celebren durant el dimecres entre les huit del matí i les 20 hores de la vesprada de manera electrònica. Els resultats es coneixeran de nit.

Informatiu matinal dimarts 11 de febrer 2025 (07:50h)

Hui dimarts hem destacat que ja es troba en fase d’exposició pública la nova ordenança de conversió en zona de vianants del Centre d’Alcoi. També hem parlat de les millores que planteja Beniarrés a l’hora de la seua connexió en bus amb la nostra ciutat.

Beniarrés arranca l’any 2025 amb importants reptes damunt de la taula. El municipi manté la seua forta aposta pel turisme, però també per la millora d’infraestructures comptant per a això amb la important col·laboració de la Diputació Provincial d’Alacant.

L’alcalde d’aquesta localitat del Comtat, Francisco Sellés, ha passat aquest dilluns per COPE ALCOI per a fer també balanç del 2024. En aquest sentit ha comentat les actuacions realitzades durant l’any passat per a conservar el patrimoni local, com la millora del paviment de l’església o la intervenció en l’ermita, i ha detallat que es va fer un important treball administratiu per a optar a les diferents subvencions que arribaran durant 2025. Sellés també ha remarcat la bona acollida que estan tenint les visites a la Cova de l’Or “gràcies al treball fet per la Diputació, a través del MARQ, s’ha aconseguit recuperar un enclavament que ens ajuda a entendre la nostra història, però que també s’ha convertit en autèntic pol d’atracció de turistes. Les diferents campanyes de visites han anat molt bé i esperem seguir amb aquesta tendència“, va manifestar.

El primer edil de Beniarrés reconeix que un altre dels principals objectius de les localitats xicotetes de les nostres comarques és fer front a la despoblació. Malgrat que el seu municipi és un d’eixos xicotets amb major població del Comtat, defensa la necessitat d’unes millors comunicacions per a facilitar l’accés a serveis bàsics com l’Hospital Verge dels Lliris “actualment tenim un servei de bus però que finalitza a Muro i que ix a primera hora del matí, la qual cosa no és útil per als nostres veïns. Estem treballant per a aconseguir que poguera haver-hi una línia fins a Alcoi perquè és ací on moltes persones han de vindre diàriament per a consultes mèdiques a l’Hospital Comarcal o realitzar diferents tràmits en l’administració“, conclou.

Finalment, Francisco Sellés apunta que Beniarrés ha sigut beneficiària del pla d’obres de la Diputació d’Alacant, la qual cosa permetrà actuar en la zona conegut com la de ‘Els Pisos’, o al carrer Sant Francesc. També assenyala les intervencions previstes per a millorar la Plaça Doctor Fleming, fent de la mateixa un entorn més agradable per a la població.