Programa especial: els Reis d’Orient parlen amb els més menuts en COPE ALCOI

Melcior, Gaspar i Baltasar han visitat aquest migdia els estudis de COPE ALCOI, després de baixar del Campament Real, situat en El Preventori, on han passat la nit. Han participat en un programa especial, conduït per Gabriel Pascual i Ximo Sandoval, en el qual han parlat amb un bon nombre de xiquets i xiquetes. Els xicotets els han contat el que han demanat enguany i els Reis els han donat algun consell abans de la Cavalcada.

Salesians Sant Vicent Ferrer va cantar així en el Certamen Escolar de Nadales de COPE ALCOI

Al Certamen Escolar de Nadales de COPE ALCOI tampoc va faltar el Col·legi Salesians Sant Vicent Ferrer. Ells es van sumar a una iniciativa la recaptació de la venda d’entrades de la qual, com és habitual, va anar a parar a Càritas interparroquial d’Alcoi amb la finalitat de destinar-la a la important tasca que exerceixen a la nostra ciutat i que en aquestes últimes setmanes també s’ha centrat en prestar ajuda a les poblacions de la província de València afectades per la DANA. Representants de la institució van rebre una placa commemorativa de part de l’emissora i que dona compte d’eixa recaptació que els ha sigut entregada.

En el Certamen Escolar de Nadales d’enguany van prendre part set centres educatius de la ciutat, incrementant-se la participació respecte a les últimes edicions. D’aquesta manera, van eixir a l’escenari del Calderon els alumnes i alumnes de primària dels centres Sant Vicent de Paúl, Salesians Sant Vicent Ferrer, José Arnauda, Salesians Joan XXIII, Esclaves SCJ Alcoi-Fundació ACI, La Presentació-Fundació Vedruna i Miguel Hernández. Tots ells van cantar una nadala de lliure elecció i la peça Arre Borriquito la melodia de la qual va compondre l’alcoià Ricardo Boronat, una melodia universal que sona en cada Nadal i de la qual comptem més detalls en una interessant publicació que va veure la llum el 19 de desembre. Es tracta d’un curiós llibre que després d’una exhaustiva investigació han fet possible Juan Javier Gisbert, José Maria Valls Satorres i Ernest Llorens.

En la recta final de la gala, i després del lliurament d’un detall commemoratiu a cada col·legi participant, va arribar el moment de fer el sorteig en el que es va triar al col·legi agraciat amb l’únic premi d’aquest Certamen. Martín Bellver, Sant Jordiet 2025, va ser la mà innocent encarregada de traure el nom i en aquesta ocasió l’esmentat premi va anar a parar al Col·legi Esclaves «estem molt contents per haver participat en aquesta cita i en un Certamen que sempre preparem amb molta il·lusió«, va comentar després de l’acte en COPE ALCOI Vicent Català, professor del centre.

El Certamen Escolar de Nadales va comptar enguany amb l’impuls de Milar Electrodomésticos. També va ser possible gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament d’Alcoi, i el patrocini del Museu Provincial de Bombers (MUBOMA), Ponsoda Correduría de Seguros / Espabrok, Joyerías Sancho, Vectalia, Terra Natura, Aqualia, Camelot i Detalles Padularte.

La il·lusió es viu cada 5 de gener en el Campament Reial d’Alcoi

Alcoi viu un nou intens 5 de gener en una jornada en la qual la ciutat espera amb il·lusió la vinguda dels Reis Mags de l’Orient. Serà en la 140 edició de la Cavalcada, desfilada que començarà a partir de les 18:00h des de la zona alta del Camí per a recórrer els principals carrers del Centre.

Però abans d’aquest moment tan anhelat, hem tingut l’oportunitat de visitar durant aquest matí el Campament en el qual Ses Majestats han passat la nit res més arribar a Alcoi. La jornada ha despuntat freda en El Preventori, amb temperatures per davall dels zero graus, però això no ha frenat a nombroses famílies a pujar a peu per a recórrer el lloc en en el qual han descans Melcior, Gaspar i Baltasar després d’un llarg viatge que des del llunyà Orient els ha acostat fins a aquestes terres de la Serra de Mariola.

En aquest màgic punt, els visitants van poder veure als camells que Ses Majestats utilitzaran per a recórrer els carrers alcoians, així com a les burretes que van participar en la comitiva de l’Ambaixador Real, encarregades d’arreplegar les cartes dels més xicotets. L’Escriba ha estat ocupat llegint les missives mentre centenars de patges treballaven àrduament empaquetant regals per a ser entregats aquesta nit en cada llar alcoiana. Igual que en anteriors edicions, els assistents van tindre accés a les haimes on els Reis s’han allotjat per a descansar però també van veure de prop la guàrdia que custodiava el recinte al costat dels animals o astròlegs que acompanyen als Monarques en aquesta nova visita a Alcoi

La visita al Campament Real, feta possible per l’Associació Cultural Samarita, va finalitzar al migdia després de rebre a les sis mil persones que van aconseguir una entrada al costat de moltes que es van acostar fins al recinte per a veure’l per fora. Ara, totes les mirades se centren en la Cavalcada, acte en el qual també es preveu gran quantitat de públic en coincidir en diumenge.

El Montcabrer tampoc es queda sense Betlem per Nadal

El passat 14 de desembre, un nombrós grup d’excursionistes es va unir a la tradicional pujada al Montcabrer, una activitat que marca l’inici de les festivitats nadalenques a les nostres comarques. Aquesta cita, plenament consolidada a l’Alcoià i el Comtat, té com a objectiu principal muntar un Betlem en l’emblemàtic cim i que és visitat per tots aquells que en aquestes dates decideixen també fer una excursió fins a un punt tan representatiu.

L’activitat va reunir veïns de diverses localitats, incloent-hi Cocentaina, Banyeres de Mariola, Bocairent, Agres o Alfafara, així com caminants provinents d’altres municipis com Alcoi o Muro. L’ascens fins al Montcabrer va començar a les set i mitja del matí des de diferents punts pròxims als municipis participants, amb tots els assistents confluint en el mateix camí cap al cim. Una vegada allí, es van col·locar diverses coves de fusta amb escenes del naixement de Jesús i es va celebrar una missa oficiada per Don Diego Pascual, titular de la parròquia del Salvador de Cocentaina.

La jornada va concloure amb un esmorzar de germanor en un entorn tan privilegiat. Les figures del Betlem romandran a la part alta del Montcabrer durant tot Nadal i seran retirades en finalitzar les festivitats.

Imatges: Paco Sempere