El govern manté la intenció que Alcoi tinga Pressupostos a principis de 2025

Amb la recta final de 2024 molt a la vora toca ja pensar en els Pressupostos Municipals del pròxim any perquè siguen aprovats dins del termini i en la forma corresponent, i no al juny com va succeir l’any passat després que 2023 els comptes tiraren avant al maig a escassos dies de les Eleccions Municipals. Aquest retard és una cosa que no volen des de Guanyar Alcoi, formació política que mesos arrere ja va posar sobre la taula que el mateix Pressupost es se sotmetera a votació del ple, a molt tardar, a inicis de 2025 com a condició per a donar el seu suport als citats comptes.

Des de la plataforma destaquen que passada la primera quinzena de novembre no tenen encara cap esborrany i retrauen a l’executiu local que aquest document previ hauria d’haver sigut presentat als grups de l’oposició abans que acabara octubre. Guanyar afirma que el temps va passant i que en les altures de l’any en la qual ens trobemes fa molt difícil treballar el projecte que presente el govern per a fer aportacions. Si no existeix suficient compromís per part del govern per a dur a terme els acords, és impossible comptar amb nosaltres per a tornar a aprovar, des de l’esquerra, un nou pressupost. Lamentem profundament que els incompliments del govern ens obliguen a adoptar una posició contundent que no ens és gens grata. Nosaltres sí que complim amb els nostres compromisos i estem per a canviar les dinàmiques que són pernicioses per al funcionament de l’Ajuntament i en conseqüència negatives per a la ciutadania“, afirmava ahir en el #TiempoDeAnálisis de COPE ALCOI el portaveu de la formació; Sergi Rodríguez.

Des del govern local van explicar que la maquinària per a elaborar els comptes ja està en marxa i detallen que la setmana passada ja van passar als tècnics un primer esborrany per a introduir diferents dades. Vanessa Moltó, edil d’Hisenda, va assegurar també en la tertúlia d’aquesta casa que si eixa proposta és validada aquesta setmana “podríem estar parlant de proporcionar el primer esborrany en els pròxims dies. La nostra obligació és presentar els Pressupostos perquè puguen eixir a la fi d’any o a principis del següent“, va dir al costat del vicealcalde, Álex Cerradelo.

Partit Popular i VOX també esperen que l’esborrany siga una realitat al més prompte que tard. Van assenyalar, al seu judici, que aprovar els comptes avançat el 2025 tornaria a complicar la gestió econòmica de l’Ajuntament.

El Cementeri d’Alcoi es queda sense nínxols, segons el PP

El Partit Popular d’Alcoi ha denunciat recentment que el Cementeri Municipal de Sant Antoni Abat de la nostra ciutat es troba ara mateix a la vora de la saturació, afirmant que tan sols queda un nínxol disponible en “bones condicions“, assenyalen. Aquesta situació ha generat preocupació entre els populars alcoians, els qui critiquen la gestió del govern local liderat per Toni Francés feta sobre aquest tema durant els últims dotze anys, qualificant-la de “dramàtica”.

En un comunicat, el PP ha assenyalat que la falta de planificació i previsió ha portat al fet que les empreses de serveis funeraris consideren realitzar enterraments en poblacions veïnes a causa de l’escassetat de nínxols disponibles. Gabriel Guillem, regidor del grup municipal del PP, expressa la seua inquietud davant possibles escenaris crítics, com una nova onada de mortalitat o un accident amb múltiples víctimes, qüestionant què succeiria en tals casos. El PP exigeix una solució urgent a aquesta problemàtica, argumentant que la situació actual posa en escac al cementeri municipal “estem davant un escenari molt complicat. Ningú té la resposta, i cert és que ningú pot obligar a incomplir les últimes voluntats del difunt incinerant el seu cadàver o traslladant-lo a llocs llunyans d’Alcoi“, afirma Guillem.

Per part seua, l’executiu municipal, que lideren PSPV i Compromís, ha rebutjat les acusacions del Partit Popular i ha anunciat que pròximament proporcionarà detalls sobre la disponibilitat real de places en el camposanto. Desmenteixen l’escenari plantejat per la formació política i asseguren que el PP ha volgut transmetre amb aquesta qüestióuna situació catastròfica en el Cementeri Municipal que no és real“, detallen.

Els reptes que planteja la intel·ligència artificial a debat des d’Alcoi

Alcoi acull la setmana vinent una nova edició de l’esdeveniment Focus Pime i Emprenedoria Alcoià-Comtat-Vall d’Albaida, una cita que es durà a terme el dimarts 26 de novembre en l’Espai Àgora des de les 9.15 fins a les 12.30 hores. L’esdeveniment compta una vegada més amb el suport econòmic de la Generalitat Valenciana, a través d’IVACE, i està dirigit a pimes, empresaris, autònoms i emprenedors.

Sota el títol “Empreses Intel·ligents: la IA com a revolució de la indústria i els negocis”, Focus Pime abordarà l’aplicació de la intel·ligència artificial (IA) en el sector empresarial i també els desafiaments que enfronten les empreses en integrar aquesta tecnologia. També es posaran sobre la taula els resultats obtinguts fins ara “sens dubte, la IA està arribant les empreses contribuint a accelerar processos, resoldre problemes de forma més ràpida o estalviar costos. Es parla també que serà la causa de la pèrdua de molts llocs de treball però, en realitat, la qual cosa ha a produir és una reconversió com ja va succeir amb la revolució industrial“, ha manifestat Ramon Ferrandis com a director del CEEI Alcoi-València.

Entre els ponents es troben Julián Lorenzo, director de desenvolupament de l’Aliança amb Microsoft de Laberit Sistemes, i Diego Sáez, fundador i director de MESbook, els qui compartiran la seua visió sobre la digitalització empresarial i casos pràctics en sectors clau com el tèxtil, cosmètica, plàstic i agroalimentari. A més, Álvaro Sáez, cofundador i CEO de HechicerIA, al costat de Quique García, cofundador i CEO de Deepsense, oferiran la seua experiència en l’ús de IA en els àmbits d’animació i turisme. La jornada culminarà amb una xarrada d’Inés Huertas, Global Head of Data & Artificial Intelligence en Kairos Digital Solutions, qui explorarà l’impacte de la IA tant en l’entorn empresarial com social. Durant l’esdeveniment també es presentaran els resultats del Hub d’Innovació Territorial 2024, una nova fase del programa que busca professionalitzar l’agricultura local mitjançant tecnologia industrial. A més, hi haurà un espai dedicat al networking per a fomentar connexions entre els assistents “des de l’Ajuntament reafirmem, una vegada més, tot el nostre compromís amb iniciatives que augmenten la competitivitat i modernització de les empreses locals“, va dir Àlex Cerradelo; vicealcalde d’Alcoi.

La inscripció és gratuïta i pot realitzar-se a través del portal web CEEIALCOI. Els objectius i temàtica de la jornada d’enguany es van planificar en una jornada celebrada la passada primavera a la qual van assistir representants dels ajuntaments d’Alcoi i Ibi, la Mancomunitat l’Alcoià-El Comtat, la Cambra d’Alcoi, AIJU, COEVAL-INNOVALL, ATEVAL, ACTAIO, IBIAE, UPV Alcoi i CEEI Alcoi-València.

‘Mediodía Cope’ Alcoi dimecres 20 de novembre 2024 (14:20h)

Hoy miércoles hemos hablado de la denuncia que hace lo Partido Popular de Alcoy sobre la falta de nichos en el Cementerio Municipal. También hemos prestado atención a los Presupuestos Municipales de la ciudad para el próximo año.

Amb la recta final de 2024 molt a la vora toca ja pensar en els Pressupostos Municipals del pròxim any perquè siguen aprovats dins del termini i en la forma corresponent, i no al juny com va succeir l’any passat després que 2023 els comptes tiraren avant al maig a escassos dies de les Eleccions Municipals. Aquest retard és una cosa que no volen des de Guanyar Alcoi, formació política que mesos arrere ja va posar sobre la taula que el mateix Pressupost es se sotmetera a votació del ple, a molt tardar, a inicis de 2025 com a condició per a donar el seu suport als citats comptes.

Des de la plataforma destaquen que passada la primera quinzena de novembre no tenen encara cap esborrany i retrauen a l’executiu local que aquest document previ hauria d’haver sigut presentat als grups de l’oposició abans que acabara octubre. Guanyar afirma que el temps va passant i que en les altures de l’any en la qual ens trobem “es fa molt difícil treballar el projecte que presente el govern per a fer aportacions. Si no existeix suficient compromís per part del govern per a dur a terme els acords, és impossible comptar amb nosaltres per a tornar a aprovar, des de l’esquerra, un nou pressupost. Lamentem profundament que els incompliments del govern ens obliguen a adoptar una posició contundent que no ens és gens grata. Nosaltres sí que complim amb els nostres compromisos i estem per a canviar les dinàmiques que són pernicioses per al funcionament de l’Ajuntament i en conseqüència negatives per a la ciutadania“, afirmava ahir en el #TiempoDeAnálisis de COPE ALCOI el portaveu de la formació; Sergi Rodríguez.

Des del govern local van explicar que la maquinària per a elaborar els comptes ja està en marxa i detallen que la setmana passada ja van passar als tècnics un primer esborrany per a introduir diferents dades. Vanessa Moltó, edil d’Hisenda, va assegurar també en la tertúlia d’aquesta casa que si eixa proposta és validada aquesta setmana “podríem estar parlant de proporcionar el primer esborrany en els pròxims dies. La nostra obligació és presentar els Pressupostos perquè puguen eixir a la fi d’any o a principis del següent“, va dir al costat del vicealcalde, Álex Cerradelo.

Partit Popular i VOX també esperen que l’esborrany siga una realitat al més prompte que tard. Van assenyalar, al seu judici, que aprovar els comptes avançat el 2025 tornaria a complicar la gestió econòmica de l’Ajuntament.

Informatiu matinal dimecres 20 de novembre 2024 (07:20h)

Hui dimecres hem destacat les reivindicacions que posen sobre la taula des de Guanyar Alcoi en relació als pressupostos municipals de la ciutat. També hem parlat de la nova edició de Focus Pime i Emprenedoria que arriba a Alcoi d’ací a uns dies.

Alcoi acull la setmana vinent una nova edició de l’esdeveniment Focus Pime i Emprenedoria Alcoià-Comtat-Vall d’Albaida, una cita que es durà a terme el dimarts 26 de novembre en l’Espai Àgora des de les 9.15 fins a les 12.30 hores. L’esdeveniment compta una vegada més amb el suport econòmic de la Generalitat Valenciana, a través d’IVACE, i està dirigit a pimes, empresaris, autònoms i emprenedors.

Sota el títol “Empreses Intel·ligents: la IA com a revolució de la indústria i els negocis”, Focus Pime abordarà l’aplicació de la intel·ligència artificial (IA) en el sector empresarial i també els desafiaments que enfronten les empreses en integrar aquesta tecnologia. També es posaran sobre la taula els resultats obtinguts fins ara “sens dubte, la IA està arribant les empreses contribuint a accelerar processos, resoldre problemes de forma més ràpida o estalviar costos. Es parla també que serà la causa de la pèrdua de molts llocs de treball però, en realitat, la qual cosa ha a produir és una reconversió com ja va succeir amb la revolució industrial“, ha manifestat Ramon Ferrandis com a director del CEEI Alcoi-València.

Entre els ponents es troben Julián Lorenzo, director de desenvolupament de l’Aliança amb Microsoft de Laberit Sistemes, i Diego Sáez, fundador i director de MESbook, els qui compartiran la seua visió sobre la digitalització empresarial i casos pràctics en sectors clau com el tèxtil, cosmètica, plàstic i agroalimentari. A més, Álvaro Sáez, cofundador i CEO de HechicerIA, al costat de Quique García, cofundador i CEO de Deepsense, oferiran la seua experiència en l’ús de IA en els àmbits d’animació i turisme. La jornada culminarà amb una xarrada d’Inés Huertas, Global Head of Data & Artificial Intelligence en Kairos Digital Solutions, qui explorarà l’impacte de la IA tant en l’entorn empresarial com social. Durant l’esdeveniment també es presentaran els resultats del Hub d’Innovació Territorial 2024, una nova fase del programa que busca professionalitzar l’agricultura local mitjançant tecnologia industrial. A més, hi haurà un espai dedicat al networking per a fomentar connexions entre els assistents “des de l’Ajuntament reafirmem, una vegada més, tot el nostre compromís amb iniciatives que augmenten la competitivitat i modernització de les empreses locals“, va dir Àlex Cerradelo; vicealcalde d’Alcoi.

La inscripció és gratuïta i pot realitzar-se a través del portal web CEEIALCOI. Els objectius i temàtica de la jornada d’enguany es van planificar en una jornada celebrada la passada primavera a la qual van assistir representants dels ajuntaments d’Alcoi i Ibi, la Mancomunitat l’Alcoià-El Comtat, la Cambra d’Alcoi, AIJU, COEVAL-INNOVALL, ATEVAL, ACTAIO, IBIAE, UPV Alcoi i CEEI Alcoi-València.