‘Tiempo de Análisis’ dimarts 26 de març 2024
Les previsions d’ocupació turística per a la Setmana Santa són de nou bastant òptimes en aquest any 2024, tant a Alcoi com en el conjunt de les nostres comarques, segons asseguren des de l’Associació de Turisme Alacant Interior. A dia de hui, Dimarts Sant, les dades són lleugerament inferiors al passat any i es frega el 70% en els diferents allotjaments rurals de la zona.
El sector confia que les reserves d’última hora facen incrementar eixos nivells d’ocupació turística i assenyalen els motius que hi ha darrere que, a les portes dels dies grans de Setmana Santa, no estiguem prop de la plena ocupació a la comarca. Atribueixen el fet al fet que Pasqua ha caigut prompte en el calendari enguany i coincideixen amb el diagnòstic que fan els responsables dels hotels del nucli urbà d’Alcoi «com ha fet bon temps en les últimes setmanes, molts han optat per destins de sol i platja com a acompte de l’estiu. També molta gent ha decidit viatjar a altres països en aquests dies«, afirmava en COPE ALCOI Ramón Reche; nou president de la citada Associació de Turisme Alacant Interior.
Des de la mateixa institució destaquen la necessitat de continuar treballant per a consolidar a les nostres comarques com una potent destinació turística d’interior. D’igual forma detallen el perfil de turista que tria Alcoi, o l’Alcoià i el Comtat, per a passar la Setmana Santa «busquen descobrir l’entorn natural de Font Roja i Mariola i són en la seua majoria famílies o grups d’amics que volen gaudir del patrimoni, la gastronomia i els nostres pobles en una xicoteta escapada per al descans. A més, desperten interés les processons o els actes previs a les Festes de Moros i Cristians encara que el fet que enguany la trilogia aquest separada de Setmana Santa no ha sigut un al·licient per a l’ocupació turística d’aquests dies», significa Reche.
Els números en l’ocupació turística de l’interior per a Setmana Santa són similars al dels hotels del nucli urbà d’Alcoi on, també a día de hui, s’està a un 60%. Tot això, a expenses també de les reserves que es puguen fer en l’últim moment.
La situació de la sanitat de les nostres comarques segueix de plena actualitat i en els últims dies hem conegut que els Centres de Salut d’Alcoi tancaran durant les vesprades. Serà el 28 de març, Dijous Sant, i la setmana compresa entre el 2 i el 5 d’abril després de Pasqua. Durant tot aquest temps, si necessitem atenció a partir de les 15:00h, podrem continuar acudint als punts d’urgències habituals dels Centres de Salut o al propi servei d’urgències de l’Hospital Verge dels Lliris.
Des de Compromís Alcoi han lamentat la situació i han assegurat que la mateixa és fruit de no haver declarat al nostre Departament de Salut com a zona de difícil cobertura. A més insisteixen que la falta de personal fa que es donen aquests tancaments en períodes vacacionals i fins i tot a l’estiu “el fet de no haver declarat la nostra àrea de salut com a zona de difícil cobertura té conseqüències negatives per al servei sanitari i els efectes de la decisió del PP ja s’estan demostrant. Des del Partit Popular s’han negat al fet que els facultatius sanitaris reben incentius per a ocupar places a la nostra ciutat, en contra del que l’Ajuntament havia defensat fa un parell de mesos, amb el vot favorable de tots els partits. Això era una reivindicació que pretenia millorar la falta de personal i evitar situacions com aquest nou tancament dels Centres de Salut“, ha manifestat sobre aquest tema el regidor de Salut Pública; Carles Sansalvador.
El tancament del Centre de Salut per Pasqua també afecta a altres poblacions d’aquestes comarques. Ibi, per exemple, és un altre dels municipis on es reduirà l’horari d’atenció a partir del Dijous Sant i des de l’Ajuntament de la Vila Joguetera volen insistir que el Departament de Salut siga considerat de difícil cobertura i a través del ple insten la Conselleria de Sanitat al fet que reconsidere el plantejament.
El Centre Comercial Alzamora d’Alcoi te l’oportunitat de gaudir d’una experiència única durant les pròximes Festes de Moros i Cristians en honor a Sant Jordi. La iniciativa té a veure amb la jornada del 20 d’abril, Dia de les Entrades, i la mateixa desperta sempre especial interés entre els alcoians però també veïns de les poblacions de les nostres comarques.
I és que el Centre Comercial Alzamora sortejarà un total de 50 cadires dobles en la tribuna de la plaça Ramón y Cajal per al mateix Dia de les Entrades. Sens dubte una bona opció per a gaudir de les desfilades dels bàndols de la creu i de la mitja lluna, des d’una posició privilegiada, que anirà acompanyada d’un servei de servei d’àpats que les persones guanyadores del sorteig podran degustar durant tot el dia. En concret, els qui resulten agraciats amb el sorteig, tindran al seu abast desdejune, menjar en La Glorieta i berenar en la mateixa graderia.
Els interessats a participar hauran de realitzar una compra en qualsevol dels establiments del Centre Comercial Alzamora d’Alcoi entre el 25 i el 30 de març, amb un import mínim de 10 euros. Una vegada feta l’esmentada compra, hauran de presentar el corresponent tiquet en l’estand de la promoció ‘Ja baixen! Ja estan baixant!’, punt que estarà situat en Alzamora d’11.30 a 13:30h als matins i de 17.30 a 20:30h en horari de vesprada. Cada participant podrà concursar una vegada al dia “és una bonica manera de compartir amb els nostres clients l’alegria per les festes, amb total comoditat, i unes vistes meravellosos perquè el dia siga una jornada repleta d’emocions”, explicava aquest dimarts en COPE ALCOI Jorge Valcárcel; gerent de Alzamora.
El sorteig es farà res més finalitzar la campanya i els agraciats es coneixeran a principis de la setmana que ve amb la finalitat que tinguen temps de cara a organitzar la seua visita a Alcoi el dia de les Entrades. Per a més informació sobre el sorteig, visita la pàgina web del centre comercial.
Ací pots escoltar l’entrevista amb Jorge Valcárcel:
Imatge: PST Fotografia
El Diumenge de Rams va tornar a culminar a Alcoi amb la tradicional processó del Comiat entre el Nazareno i La Dolorosa. Totes dues imatges, que desperten molta devoció a la ciutat, van protagonitzar una sentida Trobada en el Cantó Pinyó que va servir per a donar pas als dies de fervor i recolliment propis de la Setmana Santa.
Precisament, el fet que la Setmana Santa caiga enguany ràpida en el calendari i a la fi del mes de març va propiciar que el Nazareno isquera quasi de nit de la seua nova capella situada al carrer Sant Blai. Posteriorment, es va dirigir fins a la Plaça d’Espanya acompanyat pel Gremi de Llauradors i la música tradicional. Al seu torn va fer el propi la Verge dels Dolores, des de la parròquia de Sant Maure i Sant Francesc, sent portada en aquesta ocasió per dones i un bon nombre de fidels que van voler aacompanyar a la Mare de Déu en aquest acte tan significatiu del Diumenge de Rams alcoià.
Un dels moments més àlgids es va produir en l’esmentat Cantó Pinyó amb l’emotiva Trobada entre les dues imatges. En eixos instants la Colla de Campaners d’Alcoi va fer voltejar les tres campanes majors de la iglesía de Santa María, interpretant uns tocs de caràcter penitencial, mentre que la Coral Polifònica Alcoiana va interpretar diferents cants que van contribuir a crear una atmosfera especial al Comiat entre Noostre Pare Jesús Nazareno i la Dolorosa.
A continuació, les dues talles van reprendre junts el camí i la segona va ser depositada a l’església de Santa María mentre que la primera va continuar la processó fins a uns metres més a baix per a ser depositada en la seua capella. Va tancar la processó una representació de l’Ajuntament d’Alcoi al costat del titular de les parròquies del Centre de la nostra ciutat, Don Jesús Fuentes.
Hui dimarts hem recordat els índexs d’ocupació en els allotjaments rurals d’interior de les nostres comarques de cara a Setmana Santa. També hem comentat que els Centres de Salut d’Alcoi tancaran a la vesprada durant els pròxims dies.
La situació de la sanitat de les nostres comarques segueix de plena actualitat i en els últims dies hem conegut que els Centres de Salut d’Alcoi tancaran durant les vesprades. Serà el 28 de març, Dijous Sant, i la setmana compresa entre el 2 i el 5 d’abril després de Pasqua. Durant tot aquest temps, si tenim alguna urgència a partir de les 15:00h, no hi haurà més remei que acudir a Urgències de l’Hospital Verge dels Lliris.
Des de Compromís Alcoi han lamentat la situació i han assegurat que la mateixa és fruit de no haver declarat al nostre Departament de Salut com a zona de difícil cobertura. A més insisteixen que la falta de personal fa que es donen aquests tancaments en períodes vacacionals i fins i tot a l’estiu “el fet de no haver declarat la nostra àrea de salut com a zona de difícil cobertura té conseqüències negatives per al servei sanitari i els efectes de la decisió del PP ja s’estan demostrant. Des del Partit Popular s’han negat al fet que els facultatius sanitaris reben incentius per a ocupar places a la nostra ciutat, en contra del que l’Ajuntament havia defensat fa un parell de mesos, amb el vot favorable de tots els partits. Això era una reivindicació que pretenia millorar la falta de personal i evitar situacions com aquest nou tancament dels Centres de Salut“, ha manifestat sobre aquest tema el regidor de Salut Pública; Carles Sansalvador.
El tancament del Centre de Salut per Pasqua també afecta a altres poblacions d’aquestes comarques. Ibi, per exemple, és un altre dels municipis on es reduirà l’horari d’atenció a partir del Dijous Sant i des de l’Ajuntament de la Vila Joguetera volen insistir que el Departament de Salut siga considerat de difícil cobertura i a través del ple insten la Conselleria de Sanitat al fet que reconsidere el plantejament.
Hui dimarts hem conegut una interessant iniciativa que posa en marxa el Centre Comercial Alzamora d’Alcoi amb motiu de les nostres Festes de Moros i Cristians. A més, ens visita l’Associació Betlemista de Santa Rosa per parlar-nos de la mostra de diorames amb escenes de la Passió que han posat en marxa a la parròquia de Santa Maria.
El tancament dels Centres de Salut d’Alcoi, a la vesprada, durant els pròxims dies és una de les notícies que us hem destacat hui. També hem avançat les dades d’ocupació en el turisme d’interior de cara a Setmana Santa.
Les previsions d’ocupació turística per a la Setmana Santa són de nou bastant òptimes en aquest any 2024, tant a Alcoi com en el conjunt de les nostres comarques, segons asseguren des de l’Associació de Turisme Alacant Interior. A dia de hui, Dimarts Sant, les dades són lleugerament inferiors al passat any i es frega el 70% en els diferents allotjaments rurals de la zona.
El sector confia que les reserves d’última hora facen incrementar eixos nivells d’ocupació turística i assenyalen els motius que hi ha darrere que, a les portes dels dies grans de Setmana Santa, no estiguem prop de la plena ocupació a la comarca. Atribueixen el fet al fet que Pasqua ha caigut prompte en el calendari enguany i coincideixen amb el diagnòstic que fan els responsables dels hotels del nucli urbà d’Alcoi «com ha fet bon temps en les últimes setmanes, molts han optat per destins de sol i platja com a acompte de l’estiu. També molta gent ha decidit viatjar a altres països en aquests dies«, afirmava en COPE ALCOI Ramón Reche; nou president de la citada Associació de Turisme Alacant Interior.
Des de la mateixa institució destaquen la necessitat de continuar treballant per a consolidar a les nostres comarques com una potent destinació turística d’interior. D’igual forma detallen el perfil de turista que tria Alcoi, o l’Alcoià i el Comtat, per a passar la Setmana Santa «busquen descobrir l’entorn natural de Font Roja i Mariola i són en la seua majoria famílies o grups d’amics que volen gaudir del patrimoni, la gastronomia i els nostres pobles en una xicoteta escapada per al descans. A més, desperten interés les processons o els actes previs a les Festes de Moros i Cristians encara que el fet que enguany la trilogia aquest separada de Setmana Santa no ha sigut un al·licient per a l’ocupació turística d’aquests dies», significa Reche.
Els números en l’ocupació turística de l’interior per a Setmana Santa són similars al dels hotels del nucli urbà d’Alcoi on, també a día de hui, s’està a un 60%. Tot això, a expenses també de les reserves que es puguen fer en l’últim moment.