El carrer Sant Josep d’Alcoi tindrà un aspecte renovat

L’Ajuntament d’Alcoi ha licitat les obres que permetran donar un nou aspecte al carrer Sant Josep, un vial situat en el Centre d’Alcoi. El projecte ha sigut adjudicat per més de 300.000 euros i compta amb finançament de Fons de la Unió Europea-Next Generation.

La intervenció pretén convertir-se en el model d’urbanització del nucli antic alcoià, amb excepció de les particularitats que cada zona requerisca, i planteja la creació d’una plataforma única mitjançant la substitució del material existent en les voreres i en la calçada per diferents peces de granit flamejat. També es preveu la introducció puntual d’arbratge i mobiliari urbà. Amb això es pretén garantir les condicions per a millorar el trànsit per als vianants i crear un itinerari accessible en tota aquesta zona del Centre de la nostra ciutat “aquestes obres són una mostra del benefici directe que els fons europeus tenen sobre la ciutadania. Es tracta d’una intervenció important dins de les polítiques de renovació urbana, especialment de revitalització del centre històric, així com en relació a les metes que ens marquem per a contribuir al desenvolupament sostenible de la nostra ciutat“, explica la regidora d’urbanisme de l’Ajuntament d’Alcoi; Vanessa Moltó.

L’àmbit d’aquesta actuació afecta a tot el carrer Sant Josep i abasta una superfície total d’uns 1.500 m² aproximadament. Amb aquesta remodelació s’aconseguirà que el vial guarde similitud amb l’actuació realitzada en carrers com Sant Francesc i adjacents.

Arranca la venda de cadires per a veure les Entrades d’Alcoi: novetats i tots els detalls

L’Associació de Sant Jordi inicia hui dilluns la venda general de cadires per a presenciar les Entrades de les Festes de Moros i Cristians d’Alcoi, cita esperada que tindrà lloc enguany el dissabte 20 d’abril. El procés presenta enguany destacades novetats i s’allargarà durant els pròxims dies havent-hi també opció d’adquirir una localitat abans de la mateixa desfilada si han quedat algunes lliures.

Enguany es col·locaran al voltant de 22.000 cadires pel trajecte de les Entrades, unes mil més que l’any passat, i pràcticament la meitat d’elles es destinen als abonats existents començant aquestes a assignar-se el mes de gener passat. La venda general arranca aquest dilluns 11 de març i una dels canvis més destacats és que un 60% de les cadires es podran adquirir a través d’internet a partir del dia 25 de març. Serà través de ticketalcoi.com, entradasatualcance.com o en la missa pàgina web de l’Associació de Sant Jordi “encara que tot anirà a una mateixa plataforma per a evitar duplicitats, i el procés és similar al de la compra d’entrades per a un espectacle“, expliquen des de l’Associació de Sant Jordi. El 40% restant de les cadires es vendrà des de hui i fins al 22 de març de manera presencial, en les instal·lacions del Casal de Sant Jordi, i el 20 d’abril també podran adquirir-se cadires abans de les Entrades per mitjà d’un QR que es disposarà en diferents punts del recorregut de l’acte.

Apuntar que enguany els preus de les cadires oscil·len entre els 5 i els 32 euros, en funció del punt en què es troben i de la fila que s’ocupe. La presentació del nou servei va tindre lloc dijous passat i va comptar amb la presència del president de l’Associació de Sant Jordi, Juan José Olcina, del ponent de Cadires del Casal, Alberto Rivas, i el gerent d’entradasatualcance.com, Ricard Sanz.

El descobriment del cartell i el pregó anuncien la Setmana Santa d’Alcoi

Alcoi va obrir camí cap a la Setmana Santa dissabte passat amb l’acte del descobriment del cartell anunciador i el posterior pregó que es va dur a terme a l’interior de la parròquia de Santa María. Uns actes que van comptar amb l’organització de les Confraries de la ciutat i que van tindre el suport de la comunitat cristiana alcoiana i fins i tot de l’Ajuntament.

La vesprada va arrancar amb la benedicció de la ‘matraca’ que se situa a la part alta del campanar de Santa María i que ha sigut recuperada gràcies al treball de la Colla de Campaners d’Alcoi amb el suport del Consistori. Aquest instrument, que sonava ja antany, tenia com a principal objectiu substituir els tocs de campana durant els dies de la Setmana Santa per a anunciar l’inici dels actes religiosos o els cultes que tenen lloc en eixes jornades. Després, als peus del mateix campanar, va ser descobert el cartell anunciador de la Setmana Santa 2024 creat per a l’ocasió per María Bolufer Picó i una obra en la qual destaca la presència de la creu en primer pla abrigallada pel ‘Barranc del Sinc’ de fons. Seguidament va ser el torn del pregó i en aquesta ocasió les Confraries alcoianes van apostar per Don Agustín Tárraga per a efectuar una dissertació que es va centrar en la importància de commemorar els dies de la Passió, Mort i Resurrecció de Crist. A més va fer referència a les particularitats que té la Setmana Santa a Alcoi amb instants i moments que la fan única.

 

Els actes previs a la Setmana Santa d’Alcoi es reprenen el pròxim 16 de març amb l’inici del Septenari en honor a la Verge dels Dolors. La cita serà en la parròquia de San Mauro i San Francisco, cada vesprada amb missa a les 19:00h, i finalitzarà el 22 de març en el Divendres de Dolores que antecedeix al Diumenge de Rams.

‘Mediodía Cope’ Alcoi dilluns 11 de març 2024 (14:20h)

Hui dilluns hem destacat el descobriment del cartell anunciador de la Setmana Santa i el pregó, actes que van tindre lloc dissabte passat a Alcoi. També hem parlat del procés de venda de cadires per a presenciar les nostres Entrades de Moros i Cristians.

L’Associació de Sant Jordi inicia hui dilluns la venda general de cadires per a presenciar les Entrades de les Festes de Moros i Cristians d’Alcoi, cita esperada que tindrà lloc enguany el dissabte 20 d’abril. El procés presenta enguany destacades novetats i s’allargarà durant els pròxims dies havent-hi també opció d’adquirir una localitat abans de la mateixa desfilada si han quedat algunes lliures.

Enguany es col·locaran al voltant de 22.000 cadires pel trajecte de les Entrades, unes mil més que l’any passat, i pràcticament la meitat d’elles es destinen als abonats existents començant aquestes a assignar-se el mes de gener passat. La venda general arranca aquest dilluns 11 de març i una dels canvis més destacats és que un 60% de les cadires es podran adquirir a través d’internet a partir del dia 25 de març. Serà través de ticketalcoi.com, entradasatualcance.com o en la missa pàgina web de l’Associació de Sant Jordi “encara que tot anirà a una mateixa plataforma per a evitar duplicitats, i el procés és similar al de la compra d’entrades per a un espectacle“, expliquen des de l’Associació de Sant Jordi. El 40% restant de les cadires es vendrà des de hui i fins al 22 de març de manera presencial, en les instal·lacions del Casal de Sant Jordi, i el 20 d’abril també podran adquirir-se cadires abans de les Entrades per mitjà d’un QR que es disposarà en diferents punts del recorregut de l’acte.

Apuntar que enguany els preus de les cadires oscil·len entre els 5 i els 32 euros, en funció del punt en què es troben i de la fila que s’ocupe. La presentació del nou servei va tindre lloc dijous passat i va comptar amb la presència del president de l’Associació de Sant Jordi, Juan José Olcina, del ponent de Cadires del Casal, Alberto Rivas, i el gerent d’entradasatualcance.com, Ricard Sanz.

Informatiu matinal dilluns 11 de març 2024 (07:20h)

Hui dilluns t’hem destacat que arriben novetats a la venda general de cadires per a presenciar les Entrades de Moros i Cristians d’Alcoi, procés que comença hui mateix. També hem recordat que ja pots aconseguir un exemplar de l’Anuari 2023 de COPE ALCOI.

La Sala Cultural de la Fundación Mútua de Levante es va vestir de gala dijous passat amb motiu de la Presentació de l’Anuari 2023 de COPE ALCOI. Aquesta cita va reunir una àmplia representació de l’àmbit polític, institucional, educatiu, empresarial o social tant de la ciutat com del conjunt de les nostres comarques de l’Alcoià i el Comtat.

L’acte va estar conduït per Gabriel Pascual, al capdavant dels informatius de la casa, i en el mateix es va poder veure un vídeo explicatiu sobretot el que inclou el citat Anuari 2023. També va prendre la paraula Begoña del Prado, coordinadora de l’emissora, la qual va ressaltar que “COPE ALCOI és una aposta segura per a fer arribar la informació i l’entreteniment a la ciutadania“, va significar. Durant la presentació van prendre igualment la paraula Carlos Pastor (Diputat Provincial del Partit Popular) i Toni Francés (alcalde d’Alcoi) felicitant tots dos a tot l’equip de la cadena pel treball realitzat durant 2023 i que ha quedat plasmat en aquesta nova edició de l’Anuari.

Un anuari que ha comptat amb el patrocini de la Generalitat Valenciana o la Diputació Provincial d’Alacant. També han volgut donar el seu suport al projecte Ajuntaments com els d’Alcoi, Cocentaina, Alqueria d’Asnar i Planes al costat de les Mancomunitats de l’Alcoià i el Comtat o del Xarpolar i institucions com FEDAC. Així mateix empreses com Crea 360, Foradia, Solgia, Francés Assessors i Visauto Concessionari Mercedes Benz han fet possible que veja la llum una publicació que cada any és més esperada. Finalment han donat suport a la creació de l’Anuari 2023 l’ EASD d’Alcoi, el Círculo Industrial i Bram Servei d’àpats.

Pots aconseguir un exemplar de l’Anuari 2023 de COPE ALCOI passant pels nostres estudis situats en el Passatge Capitol de la nostra ciutat. També pots consultar-ho ja amb tot detall en la nostra web.