Més seguretat al Castell de Festes d’Alcoi, l’objectiu per a 2024

L’Ajuntament d’Alcoi vol reforçar la seguretat del castell de Festes per a l’any vinent i per això treballarà per a aconseguir la certificació d’aquest. Així ho ha explicat aquesta setmana en COPE ALCOI Jordi Martínez, nou regidor de Festes a la ciutat, en la primera entrevista concedida a l’espai #LaNostraFesta que condueix Carlos Taléns.

Martínez va explicar que el castell és una infraestructura que ja acumula molts anys d’antiguitat i va recordar que per la mateixa cada vegada passa més gent, especialment en actes com els de les Ambaixades que tenen lloc en el Dia del Alardo. És per això que el Consistori buscarà la certificació per a garantir que la fortalesa té totes les condicions de seguretat. Tot això amb la finalitat que puga continuar albergant al mateix nombre de persones que també accedeixen en moments de la trilogia com el de l’Aparició del Sant Jordiet «algú ens ha de certificar que el que passa allí dins està bé perquè en un moment donat pot passar una desgràcia i en aquests casos sempre l’administració acaba sent la responsable«, va comentar.

 

El castell de festes ha sigut ja pràcticament retirat de la Plaça d’Espanya dos mesos després de la fi de les celebracions en honor a Sant Jordi. Hui dia tan sols queden sobre La Bandeja alguns trams de la base sobre la qual s’assenta tot el conjunt.

A concurs la retirada de l’Enramada

El regidor Jordi Martínez ha aclarit també aquesta setmana en COPE ALCOI que l’Enramada està instal·lada perquè s’està ultimant la licitació del contracte per a procedir al seu desmuntatge, una tasca que fins al moment feia la Brigada d’Obres del Consistori. A més ha explicat que la legislació obliga els Ajuntaments a traure a concurs totes les actuacions superiors a 3.000 euros i ha avançat que el contracte per a retirar l’Enramada no tardarà a estar llest «aquesta situació farà que vegem l’Enramada encara muntada uns dies més però a l’any que ve, amb la nova licitació, ens assegurarem que l’1 d’abril està muntada però que immediatament després de Festes es llevarà«, va matisar.

Alcoi no cedeix a les pressions de Vox: la bandera LGTBIQ+ es queda en l’Ajuntament

Amb motiu de l’Orgull 2023, l’Ajuntament d’Alcoi ha sigut engalanat amb la bandera del col·lectiu LGTBIQ+. Una decisió que ha rebut els retrets de Vox.

Exigim que es retiren les banderes no oficials del balcó de l’Ajuntament d’Alcoi“, publicava el partit a la ciutat a través de les xarxes socials. Instaven, a més, a complir amb la doctrina del Tribunal Suprem per a usar “únicament els símbols oficials que representen a la totalitat de la ciutadania”.

No obstant això, la bandera s’ha mantingut i ha sigut present durant la concentració d’aquest dimecres 28 de juny, amb motiu del Dia Internacional de l’Orgull. En l’acte reivindicatiu, Ponts d’Igualtat ha fet referència al canvi de Govern en la Generalitat Valenciana, on el Partit Popular governarà amb Vox, i les seues possibles conseqüències per al col·lectiu. “Vam mostrar unitat enfront dels delictes d’odi i amb visibilitat i resilencia afrontem els presagis que es puguen retallar llibertats i drets al col·lectiu“, ha assegurat Aitor Pla, president de Ponts d’Igualtat. I llança un missatge: “Continuarem lluitant i estarem alerta els 365 dies de l’any perquè no se’ns retalle en eixos drets i llibertats ja conquistats”.

Quant a la manifestació, des del col·lectiu celebren la gran participació amb la qual ha comptat. “Considerem que ha sigut tot un èxit. Hem concentrat a persones que lluiten  a favor dels drets humans. Estem contents i gratificats amb la ciutadania”, afegia Pla.

Denúncies del col·lectiu

Fa unes setmanes es va intentar cremar un banc pintat amb els colors de la bandera LGTBIQ+. Va ser destrossat en el barri de la Zona Nord d’Alcoi.

Els vàndals van tractar de cremar el banc, afortunadament sense èxit. Va ser llavors quan van decidir arrancar els taulons de fusta i van deixar un forat.

Des de Ponts d’Igualtat denuncien l’acte, que qualifiquen de ‘delicte d’odi’. «Condemnem rotundament els fets, en els quals uns vàndals van atacar un banc que representa la llibertat, la tolerància i el respecte a la nostra ciutat. Novament hem de parlar d’un atemptat contra aquestes llibertats», ha lamentat Aitor Pla, president del col·lectiu, en declaracions a Cope Alcoi.

L’asfaltat de Santa Rosa generarà «problemes» en la circulació a Alcoi

En unes setmanes començaran les obres per a l’asfaltat general del barri de Santa Rosa. Així ho ha anunciat aquest dimarts Jordi Martínez, regidor d’Obres i Serveis, en declaracions a Cope Alcoi.

Es tracta d’unes actuacions que complicaran el trànsit en la zona, igual que està ocorrent en l’Alameda per les obres del carril bici. “Generarà problemes, però crec que millora tot els que són les infraestructures de la ciutat“, ha assegurat Martínez.

El projecte per a asfaltar el carrer Sant Rosa des del Barranquet de Soler fins a la rotonda d’Oliver va eixir a concurs públic a principis del mes d’abril. El termini d’execució d’aquestes actuacions és de tres setmanes.

Complicacions en la circulació en l’Alameda

Mentre duren les obres hi haurà una reordenació de la circulació, unes mesures que podrien complicar el trànsit. I això és el que està ocorrent aquests dies en l’Alameda en les hores de més trànsit per les obres del carril bici.

A primera hora d’aquest dimecres s’han vist cues i embossos. El mateix va succeir durant el matí del dimarts, pel fet que un dels dos únics carrils pels quals es pot circular està tallat en el tram en el qual es troba la maquinària d’obra.

I això ha complicat també el pas d’algunes ambulàncies que portaven activades les sirenes d’emergència. «Això és una vergonya. L’ambulància té una emergència i no pot ni passar. Porte parat uns cinc minuts i l’ambulància també», ha denunciat un ciutadà que es trobava en l’embós en declaracions a Cope Alcoi.

Les crítiques de la ciutadania s’han deixat veure també xarxes socials, on han publicat comentaris com «Cada dia està més difícil circular, retards en els autobusos urbans i interurbans, dificultat per a les ambulàncies, carrils que han quedat molt estrets….No sé què es guanya amb tot això».

‘Mediodía Cope’ Alcoi dijous 29 de juny 2023 (14:20h)

Hui dijous hem parlat de la certificació de seguretat per al castell de Festes que vol implantar l’Ajuntament d’Alcoi. També hem parlat de les infraestructures que posarà en marxa la UPV a la nostra ciutat.

El Parc Científic de la Universitat Politècnica de València serà una realitat en els pròxims anys i el Consell ja ha aprovat una primera dotació econòmica de 250.000 euros. Així es va ratificar el passat 22 de juny i tot això permetrà iniciar les obres que reconvertiran l’antic edifici Bambú amb la finalitat que puga albergar aquest espai d’innovació.

Des del Campus alcoià valoren molt positivament els passos que s’estan donant en aquest sentit i agraeixen el treball realitzat tant per l’alcalde d’Alcoi com per la Consellera Bueno i el Conseller Climent perquè les comarques centrals valencianes tinguen un Parc Científic que estarà instal·lat en la capital de l’Alcoià. El director del Centre ha insistit en COPE ALCOI que aquest projecte permetrà crear un edifici en el qual es generarà i també es retindrà talent “un Parc Científic destinat a la investigació però on també es crearan empreses igual que es donaran els recursos necessaris perquè les iniciatives empresarials sorgides puguen continuar fent activitats”, va dir Pau Bernabéu sobre aquest tema. També el director comenta que ara comença la segona revolució del Campus d’Alcoi de la UPV “la primera va ser la transformació dels edificis de Ferrándiz i Carbonell. Ara iniciem un camí que culminarà en uns cinc anys, quan aquest llesta l’adequació de l’immoble de Bambú, i aquest procés el volem completar també amb l’arribada de noves titulacions com la recuperació del Grau en Enginyeria Tèxtil“, va concloure.

També el Govern Local ha detallat que el parc científic facilitarà enllaçar tot el potencial empresarial i el talent d’Alcoi així com de les nostres comarques. L’alcalde afirma en aquest sentit que la infraestructura propiciarà que el coneixement i la innovació aportat per la UPV treballen al costat de l’empresariat “per a poder impulsar conjuntament projectes d’innovació. Aquest parc científic, al costat de Rodes i AITEX, situaran a la nostra ciutat com un gran referent de la innovació i de la investigació, suposarà la millora del nostre teixit empresarial, un impuls per a l’atracció i la retenció de talent, per a la transformació digital i la creació d’ocupació de qualitat. Hem d’aprofitar el gran ecosistema innovador que tenim a Alcoi i comarca, així com l’excel·lent treball de la UPV“, significa Toni Francés.

El Parc Científic de les Comarques Centrals serà el segon que tindrà la Universitat Politècnica en la Comunitat Valenciana. La seua posada en marxa permetrà també oferir serveis a l’empresariat, professors i investigadors.

Informatiu matinal dijous 29 de juny 2023 (07:20h)

La falta de relleu generacional en el comerç local i els motius pels quals la Enrramada de Festes de Moros i Cristians encara no s’ha retirat són algunes de les notícies d’aquest 29 de juny de 2023.

Una pregunta que molts alcoians s’estan fent aquests dies és per què segueix encara instal·lada l’Enramada de les Festes de Moros i Cristians als carrers de la ciutat. Els arcs lluminosos van ser col·locats a finals de febrer, quan encara era hivern, i segueixen en el paisatge urbà del Centre malgrat que ja hem estrenat l’estiu.

Per aquesta qüestió li hem preguntat al regidor de Festes de l’Ajuntament d’Alcoi en la primera entrevista que ha concedit en l’espai #LaNostraFesta de COPE ALCOI després que fora reelegit per al càrrec fa uns dies una vegada formalitzada la constitució del Consistori. Jordi Martínez ha aclarit que l’Enramada està instal·lada perquè s’està ultimant la licitació del contracte per a procedir al seu desmuntatge, una tasca que fins al moment feia la Brigada d’Obres del Consistori. A més ha explicat que la legislació obliga els Ajuntaments a traure a concurs totes les actuacions superiors a 3.000 euros i ha avançat que el contracte per a retirar l’Enramada no tardarà a estar llest «aquesta situació farà que vegem l’Enramada encara muntada uns dies més però a l’any que ve, amb la nova licitació, ens assegurarem que l’1 d’abril està muntada però que immediatament després de Festes es llevarà«, va matisar.

L’Enramada és pràcticament l’últim reducte de les últimes Festes de Moros i Cristians que queda als carrers d’Alcoi. Dies després del final de la trilogia festera de l’abril passat, la Brigada d’Obres de l’Ajuntament va iniciar la retirada del castell que presidia la Plaça d’Espanya. El desmuntatge de la fortalesa va coincidir també amb les pluges que van descarregar sobre la ciutat en bona part del mes de maig, motiu pel qual els treballs es van demorar una mica més del que es preveu.