L’oposició troba a faltar més planificació en les obres del carril bici d’Alcoi

Més planificació en les obres i que no s’haja tingut en compte el carril bus. Aquests són els principals aspectes que troben a faltar els partits polítics de l’oposició d’Alcoi a l’hora de valorar les obres d’execució del carril bici en el tram de L’Alameda.

Així ho han destacat els representants polítics de Ciutadans, Podem, Guanyar, VOX i ADIN durant el debat sectorial, previ a les Eleccions Municipals del pròxim mes de maig, que ha organitzat COPE ALCOI en aquest dijous centrat en qüestions referides a la mobilitat. Per a la formació taronja hi ha molts dubtes per resoldre que s’incrementen després que el regidor Jordi Martínez anunciara ahir en aquesta emissora un nou projecte per a complementar el carril bici pels ponts que creuen la mateixa Alameda quan un ciclista tracte de creuar la ciutat, què farà en els ponts?. es per a i torna a pujar?. No els veiem gens clar“, indicava Rafa Zamorano, l’alcaldable.

Des de Podem i Guanyar lamenten que no s’hagen tingut en compte les reivindicacions de veïns i comerciants a l’hora de planificar el carril bici. Afirmen que la ciutat ha d’avançar amb pas ferm cap a la mobilitat sostenible i posen l’accent en un aspecte importantcosta de creure que per a fer un carril bici s’haja de llevar un carril bus, la qual cosa va en detriment del foment del transport públic. Hauria d’haver-se estudiat bé la manera de poder compaginar totes dues infraestructures“, van assenyalar Sergi Rodríguez, alcaldable de la plataforma; i Aarón Ferrándiz, edil dels morats.

També VOX considera que el projecte no s’està executant de manera adequada. Els de Santiago Abascal afigen que cada dia avancen unes obres que “són un sense sentit i que no s’han planificat res bé. Si el carril bici va de Cervantes fins a Juan Gil Albert no entenem perquè ha començat a fer-se per trams sense cap criteri“, postil·lava el candidat a l’alcaldia, David Abad. Finalment Marcos Martínez, alcaldable d’ADIN, es mostrava confiat que el carril bici puga ser d’utilitat després del treball fetquan es va fer el carril bus, fa més de dues dècades, també van sorgir problemes i caldria veure si realment funcionava o no“, va concloure.

El debat al complet el pots escoltar ací. La setmana vinent seguiran els debats sectorials centrats en les infraestructures de comunicació.

El carril bici d’Alcoi enfronta el PSOE i el PP: polèmica en xarxes amb acusacions de mentir

L’anunci que l’Ajuntament d’Alcoi prepara un nou projecte de carril bici per als ponts ha portat polèmica. Arran de les declaracions que Jordi Martínez, vicealcalde i regidor de Mobilitat Sostenible, va fer aquest dimecres en el debat de Cope Alcoiel Partit Popular va publicar en les seues xarxes socials un muntatge que no ha sentat bé als socialistes.

En la imatge, els populars expliquen que si fan un carril bici de doble circulació en els ponts, s’eliminarà un dels quals es destinen a la resta de vehicles. «El carril bici deixarà un únic carril en els ponts«, apunta la publicació.

Des del PSOE acusen la formació de ‘fake news’ i d’estar mentint. «El Partit Popular d’Alcoi va molt perdut. Veu fantasmes on no n’hi ha i l’única cosa que sap és mentir. En quin moment ha dit Jordi Martínez que s’eliminarà un carril?», responen en xarxes.

Martínez ha assegurat en declaracions a Cope Alcoi que, en cap cas, quedarà només un carril per al trànsit. «El PP menteix i confon a la ciutadania. Tornen a mentir en dir en dir que els ponts quedaran amb un sol carril perquè l’altre s’utilitzarà com a carril bici. Qui ha dit això? El que es farà és reordenar l’espai sencer del pont. Tenim metres més que suficients per a fer-ho i si no s’ha fet abans és perquè els ponts en alguns casos necessiten informe de la Conselleria de Cultura i no haguérem arribat als terminis establits per als Fons Europeus. Quedaran amb dos carrils per al trànsit».

El PP nega estar mentint

Arran de la picabaralla deslligada en xarxes, Lirios García, edil popular, ha negat a Cope Alcoi que la seua formació estiga mentint. «És una cosa que ell diu, nosaltres no ho estem inventant en cap moment. Ell està donant aqueixa solució: un contracte menor per a donar-li dues direccions als ponts».

No obstant això, el que els socialistes critiquen és que el PP assegure que s’eliminarà un carril. «Nosaltres l’única cosa que hem fet ha sigut una xicoteta infografia per a veure com quedarà el pont. Qualsevol de les solucions és dolenta. Què llevaran un dels dos carrils de trànsit dels cotxes o eliminaran les voreres? Què faran per a posar dos carrils per a les bici?», respon García.

Per què molts clients no opten pels allotjaments de la Font Roja d’Alcoi?

Els propietaris dels establiments rurals de la Font Roja asseguren que la seua clientela s’ha ressentit en els últims mesos a causa de les mesures preventives que s’apliquen en unes certes èpoques de l’any per a frenar la massificació en aquest parc natural alcoià. Afirmen que la posada en funcionament de la barrera que limita l’accés en vehicle, els genera uns certs inconvenients i consideren que la mateixa hauria de replantejar-se perquè els negocis de la zona no isqueren tan perjudicats.

Asi ho ha explicat en COPE ALCOI Jorge Terol, al capdavant d’una coneguda masia reconvertida en allotjament rural, i qui indica que molts clients opten per anar-se a un altre lloc quan arriben i es troben amb la barrera. Indica que malgrat que se’ls explica als usuaris tot el que han de fer per a poder creuar la tanca, molts acaben desistint «és un procediment una mica complex perquè per a vindre l’has de fer amb cita prèvia i així es facilita el codi d’accés. Després els propietaris, per exemple, hem d’estar pendents de l’hora a la qual eixiran o arribar perquè no hi haja cap problema en el moment de travessar la citada barrera. Després passa que molts que venen el cap de setmana, es topen amb la limitació i fan mitja volta perquè no saben quins passos han de donar per a poder pujar. No està sent molt beneficiós per a nosaltres«, comenta.

Finalment Terol xifra la pèrdua d’entre un 20% i un 30% de clientela, a causa d’aquesta mesura, igual que demana que tant l’administració local com l’autonòmica escolten amb deteniment als negocis per a aconseguir que la barrera només estiga funcionant quan hi ha risc màxim d’incendis forestals. Recordar que ja està funcionant l’esmentada barrera amb lectura de matrícula instal·lada mesos arrere en els voltants del Poliesportiu Municipal i al costat de la carretera de Sant Antoni. La carretera estarà oberta per al pas lliure de motocicletes i bicis encara que enguany s’incorpora una novetat destacada «i és que hi haurà una altra barrera en la carretera dels Llacunes per a evitar que la gent puga intentar accedir per aquesta zona evitant la carretera principal«, explicava fa uns dies el director-conservador del parc; Salvador Palop.

Període de funcionament

L’horari de regulació serà de huit del matí a dos del migdia per als dies 15, 16, 20 i 30 d’abril així com l’1 de maig. Els que desitgen pujar al Santuari en vehicle propi podran optar a una de les 55 places en les quals està limitat l’aparcament de la zona prèvia reserva «a través de la web de parcs naturals de la Generalitat Valenciana, en l’apartat de la Font Roja, es pot fer aquesta reserva a través d’un formulari que també s’ha habilitat enguany per primera vegada perquè no siga necessari enviar les dades personals o del vehicle per correu electrònic«, sentenciava Palop.

Els clients de les cases rurals de la zona, taxistes i empreses de servei hostaleria o restauració podran accedir de manera lliure si es posen en contacte abans amb l’establiment. També l’Ajuntament posa en marxa un servei especial d’autobusos que eixirà des de l’aparcament del Cementeri Municipal en horari de 09:10h, 11:40h, 13:10h i 14:10h. El retorn s’ha establit a les 09:35h, 12:05h, 13:35h i 14:35h.

Prevenció d’incendis a Alcoi, encara som a temps?

La temporada d’incendis ja ha començat. El primer gran foc ha sigut el de Villanueva de Viver, a Castelló, que ha calcinat 4.700 hectàrees. A Alcoi i comarca també s’han viscut els primers incendis forestals. El perill que les nostres muntanyes cremen està ací.

Una situació que ja es va viure el passat estiu amb l’onada d’incendis que va patir la Comunitat Valenciana -el més greu el de la Vall d’Ebo-. Es va posar en evidència la necessitat de millorar en prevenció d’incendis. No obstant això, les actuacions en aquesta matèria han sigut escasses.

Però, seguim a temps de preparar les nostres muntanyes de cara a l’estiu? “Estem quasi a final de primavera. Són èpoques en les quals molts ocells nidifiquen i altres animals estan en època de reproducció. A més, l’ús de maquinària és un perill i més enguany que tenim una sequera tan important“, explica Tono Belda, professor del departament de Ciències de la Terra i Medi Ambient de la Universitat d’Alacant (UA), en declaracions a Cope Alcoi.

A la ciutat, les diferents urbanitzacions rurals han de comptar amb un pla d’autoprotecció d’incendis forestals, actuacions que han de ser sufragades pels propis veïns. En el cas del Estepar, el cost de les mateixes resulta complicat d’assumir per part de la urbanització. “Es tracta de l’execució d’un tallafocs perimetral d’autoprotecció en tot el contorn de la zona urbana del Estepar, que contempla una superfície de 1.356.394,43 metres quadrats. Donada l’extensió i magnitud, és econòmicament inviable l’execució”, assegurava Amalia Payá, edil popular, en el Ple Municipal d’aquest dimarts.

L’Ajuntament d’Alcoi ha anunciat una inversió de la Conselleria de Transició Ecològica de 37.000 euros per a realitzar diferents actuacions de prevenció en L’Estepar, concretament a l’entorn del Barranc de la Batalla. “Recordem que el perímetre és molt gran. Sobretot treballarem en la part de ponent i nord del Braranc de la Batalla. Són les zones més perilloses tenint en compte la direcció del vent, el combustible que hi ha…”, explicava Jordi Silvestre, edil de Transició Ecològica, durant el Ple.

No obstant això, per a la seua execució cal tindre en compte uns certs riscos. “Tota inversió sempre és bona, però la llàstima és que en molts casos arriba tard. Caldria veure si es pot fer ara, perquè l’ús de maquinària en la serra té un risc afegit. No seria la primera vegada que treballar en el camp provocara un altre incendi. Cal veure com fer-ho bé”, assegura Belda.

‘Mediodía Cope’ Alcoi dijous 13 d’abril 2023 (14:20h)

Hui dijous hem extret les conclusions a què han arribat els partits polítics que han participat al Debat Sectorial de COPE ALCOI d’aquesta jornada. També hem parlat de la polèmica sorgida entre el PSOE i el PP arran del nou projecte de carril bici per als ponts.

L’anunci que l’Ajuntament d’Alcoi prepara un nou projecte de carril bici per als ponts ha portat polèmica. Arran de les declaracions que Jordi Martínez, vicealcalde i regidor de Mobilitat Sostenible, va fer aquest dimecres en el debat de Cope Alcoi, el Partit Popular va publicar en les seues xarxes socials un muntatge que no ha sentat bé als socialistes.

En la imatge, els populars expliquen que si fan un carril bici de doble circulació en els ponts, s’eliminarà un dels quals es destinen a la resta de vehicles. «El carril bici deixarà un únic carril en els ponts«, apunta la publicació.

Des del PSOE acusen la formació de ‘fake news’ i d’estar mentint. «El Partit Popular d’Alcoi va molt perdut. Veu fantasmes on no n’hi ha i l’única cosa que sap és mentir. En quin moment ha dit Jordi Martínez que s’eliminarà un carril?», responen en xarxes.

Martínez ha assegurat en declaracions a Cope Alcoi que, en cap cas, quedarà només un carril per al trànsit. «El PP menteix i confon a la ciutadania. Tornen a mentir en dir en dir que els ponts quedaran amb un sol carril perquè l’altre s’utilitzarà com a carril bici. Qui ha dit això? El que es farà és reordenar l’espai sencer del pont. Tenim metres més que suficients per a fer-ho i si no s’ha fet abans és perquè els ponts en alguns casos necessiten informe de la Conselleria de Cultura i no haguérem arribat als terminis establits per als Fons Europeus. Quedaran amb dos carrils per al trànsit».

El PP nega estar mentint

Arran de la picabaralla deslligada en xarxes, Lirios García, edil popular, ha negat a Cope Alcoi que la seua formació estiga mentint. «És una cosa que ell diu, nosaltres no ho estem inventant en cap moment. Ell està donant aqueixa solució: un contracte menor per a donar-li dues direccions als ponts».

No obstant això, el que els socialistes critiquen és que el PP assegure que s’eliminarà un carril. «Nosaltres l’única cosa que hem fet ha sigut una xicoteta infografia per a veure com quedarà el pont. Qualsevol de les solucions és dolenta. Què llevaran un dels dos carrils de trànsit dels cotxes o eliminaran les voreres? Què faran per a posar dos carrils per a les bici?», respon García.

Informatiu matinal dijous 13 d’abril 2023 (07:50h)

El nou projecte de carril bici per als ponts en el qual treballa l’Ajuntament d’Alcoi i les actuacions per a previndre agressions sexistes durant les Festes de Moros i Cristians són algunes de les notícies destacades d’aquest 13 d’abril de 2023.

Arriben les Festes de Moros i Cristians d’Alcoi i una de les qüestions importants a tindre en compte és la prevenció de qualsevol tipus d’agressió sexista que puga donar-se al carrer durant la trilogia. En aquest sentit la Unitat contra la Violència Domèstica i Delictes d’Odi de la Policia Local de la ciutat va mantindre recentment una reunió per a coordinar les accions preventives i a la qual van assistir Primers Trons de les Filaes, representants de l’hostaleria i l’oci nocturn, taxistes, empreses de seguretat privada i fins i tot personal dels departaments municipals de Festes, Esports, Polítiques Inclusives i Igualtat.

Des d’aquest últim informen que s’habilitaran diversos punts violeta, amb cobertura policial, per a atendre qualsevol persona que patisca algun tipus d’agressió sexista. Aquests se situaran en La Glorieta, el Passatge de Sant Agustí i en la Avinguda País Valencià en l’encreuament amb el carrer Bambú, estant en funcionament en horari nocturn els dies 21, 22 i 23 d’abril. Ja el 24 hi haurà un únic punt en La Bandeja, de 23:00h i 01:00h, degut que és allí on es concentra l’activitat en ocasió dels tradicionals ‘Soparets’.

D’altra banda es reforça l’atenció policial i hi haurà atenció 24 hores en punts com el Pont de Sant Jordi, el Pont del Barranc Na Lloba i en la intersecció entre els carrers Capellà Navarro i Echegaray. La Policia Local també tindrà patrulles fixes amb servei de 12 hores en la Plaça d’Espanya o el Viaducte “les Festes són perquè totes les persones s’ho passen bé i puguen viure-les en llibertat sense que li ho impedisca la por. És primordial i necessari que la ciutadania i el conjunt d’agents socials, hostaleria, oci nocturn, filaes, transport públic, taxistes, s’unisquen en el rebuig a les agressions sexistes. Alcoi diu No és No. Contra les agressions sexistes, som una veu“, manifesta sobre aquest tema Aranza de Gràcia, regidora d’Igualtat.