Últimas Noticias

A principios de junio, el Ayuntamiento de Muro recepcionó oficialmente las obras que han permitido adecuar el antiguo parque del...

El Patronat Sagrat Cor de Jesús de Cocentaina celebró a finales de junio sus fiestas anuales, una tradición muy arraigada...

Hoy viernes os hemos contado que Millena inicia sus fiestas patronales, celebraciones que se van a vivir con intensidad este...

Hoy viernes os hemos contado que Millena inicia sus fiestas patronales, celebraciones que se van a vivir con intensidad este...

Alcoy, ES
broken clouds
Weather in Alcoy, ES
20°C 20°C
noviembre 2021
L M X J V S D
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Eneas González: “en el AD Español somos una familia”

La Agrupación Deportiva Español de Alcoy está celebrando su 75 aniversario y en #MediodíaCope hemos recordado los orígenes de una institución que ha conseguido importantes hitos a lo largo de su trayectoria. Entre las actividades que se están llevando a cabo destaca una interesante exposición, que se ubica en el Centro Comercial Alzamora, y en la que podemos descubrir la historia de la entidad así como objetos curiosos relacionados con la misma.

Al margen de esto, el pasado sábado llevaron a cabo una jornada repleta de momentos emotivos que arrancó en la Plaza de España con una gran foto de familia en la que estuvieron presentes los que actualmente forman parte del AD Español y aquellos que en algún momento estuvieron vinculados al club. Seguidamente hubo un almuerzo en el que se entregaron varios reconocimientos al mismo tiempo que se hizo un homenaje a figuras veteranas de la entidad como por ejemplo Antonio Gisbert Piñol “Dix”. Este último ha formado parte del Español desde su fundación en 1946 “en el Español somos una gran familia y mantenemos una estrecha amistad que sobrepasa el ámbito deportivo. Cualquier integrante que tiene un problema o necesidad la comparte con el resto y siempre nos ayudamos entre todos“, ha destacado en COPE ALCOY en este mismo lunes Eneas González; miembro del AD Español y de la Comisión del 75 Aniversario.

El Español, que en 2021 se adjudicó la liga y el Trofeo Relámpago, realizó en septiembre otras actividades con ocasión de sus 75 años como la celebración de un torneo conmemorativo y un homenaje al fútbol local. Todo ello se sumará a otras propuestas que se darán a conocer próximamente.

Escucha la entrevista al AD Español a partir del minuto 27:00:

Arranquen les obres de Sant Maure, Santa Rita i El Tap

L’Ajuntament d’Alcoi ha comunicat que aquesta setmana arrancaran les obres per a reurbanitzar els carrers El Tap, Sant Maure i Santa Rita. La intervenció, que tindrà un termini d’execució de quatre mesos, contempla la renovació completa del paviment actual amb l’objectiu de dotar a aquest entorn d’una major accessibilitat i evitar relliscades.

El projecte serà executat per fases per a evitar problemes de mobilitat en aquesta zona del Centre de la ciutat. Està previst que la primera tan sols afecte els carrers El Tap i Santa Rita en els seus trams més pròxims al carrer Sant Josep i que es desenvolupe fins a principis de gener de 2022aquestes obres formen part del programa de millores d’accessibilitat que duu a terme l’Ajuntament d’Alcoi i que no es limita al Pla d’Accessibilitat, en el qual cada any invertim mig milió d’euros. L’objectiu és aconseguir una ciutat més accessible per a totes les persones, contribuint, al mateix temps, a la revitalització del Centre, un barri on ja hem dut a terme actuacions similars com les de Sant Francesc, Sant Mateu, places de la Creu Roja i Ramón y Cajal o Sant Nicolauet, entre altres“, assegura el regidor d’Urbanisme; Jordi Martínez.

Els treballs seran duts a terme per la mercantil CANTÓ OBRAS, S.L. i estan pressupostats en 229.944,06 euros, IVA inclòs.

Alzamora acerca el cine a los más jóvenes de Alcoy

El Centro Comercial Alzamora de Alcoy, con el respaldo de la concejalía de Juventud del Ayuntamiento de Alcoy, ha puesto en marcha la campaña ‘Precios de Película’. La misma persigue estimular la visita del público joven a los Cines Axion con un precio reducido de 2,99 euros siempre que enseñen el Carnet Jove.

La promoción será válida para todas las películas que están en cartelera ahora mismo e incluidos en los próximos estrenos como ‘Antlers: Criatura Oscura’, ‘Última Noche en el Soho’, ‘Años de Sequía’ o ‘Spencer’. Según la información facilitada, se repartirán un máximo 2.000 entradas con este precio especialnos parece muy positivo colaborar con esta campaña, que contribuye a acercar a los jóvenes a la cultura y especialmente en el mundo audiovisual, al tiempo que nos permite garantizarles una oferta de ocio alternativo. Por otro lado, es una forma de colaborar con un sector, el del cine, que ha sufrido mucho los efectos de la pandemia y de promover la actividad económica y cultural en nuestra ciudad“, indica la concejala de Juvenud; María Baca.

La iniciativa ‘Precios de Película’ arranca este mismo lunes 22 de noviembre y estará en marcha hasta el próximo 5 de diciembre.

Crida unànime per un finançament just

Partits polítics, agents socials i econòmics, i societat civil marxaren units el passat dissabte amb un objectiu comú: reclamar la reforma immediata del sistema de finançament autonòmic.

Amb el lema “Un poble unit per un finançament just”, milers de valencians i valencianes eixiren al carrer per a exigir que la Comunitat Valenciana deixe de ser la comunitat pitjor finançada i de tindre una renda per càpita dotze punts per davall de la mitjana espanyola.

La plataforma ‘Per un Finançament Just’, que uneix partits polítics (PSPV, PP, Compromís, Ciutadans i Unides Podem), i agents socials i econòmics (UGT-PV. CCOO PV i CEV) i més de 215 entitats adherides al seu manifest coincidiren a enviar el mateix missatge en què demanen la millora en els recursos que rep la Comunitat Valenciana.

El President de la Generalitat, Ximo Puig, va posar l’accent en el fet que la “persistència farà possible un canvi en el model de finançament“. Pel que fa al paper del govern estatal, el cap del Consell va remarca que l’executiu encapçalat per Sánchez és conscient de la situació de desigualtat “però cal un gran acord entre grups polítics i comunitats autònomes”.

Aquesta no és una reivindicació contra el govern d’Espanya“, va enfatitzar Puig, que al mateix temps va interpel·lar el PP perquè “actue com un partit de govern” i garantisca un finançament just per a tindre un estat del benestar potent.

Carlos Mazón, el President del PPCV, va ssegurar que aquesta manifestació exigeix que comence la reversió d’un sistemainjust per a la Comunitat Valenciana i, per tant, per a Espanya“. El líder dels populars valencians va criticar que si la reforma començara demà,ja faria tard” i que falta per veure “quant de temps de pròrroga tindrem“.

Mónica Oltra, en representació de Compromís, va qualificar la jornada com un “dia important” per a reivindicar “allò que és just per als nostres diners, que necessitem per a ser una societat amb drets i garanties“. La vicepresidenta del Consell va subratllar que espera que la Moncloa complisca amb el pacte d’investidura que va firmar amb la coalició valencianistai presente un esborrany del nou sistema de finançament autonòmic“.

La síndica de Ciutadans, Ruth Merino, va afirmar que en els últims anys “no hem avançat pràcticament res“, però que s’ha acceptat que la Comunitat Valenciana és l’autonomia pitjor finançada. La portaveu liberal va fer una crida a seure a negociar i va assenyalar que “ara li toca moure a Pedro Sánchez“, que a parer seu hauria de cridar tant Casado com la resta de líders políticsi parlar amb representants de totes les autonomies“.

Rosa Pérez Garijo, en representació d’Unides Podem-Esquerra Unida, va fer valdre la unitat aconseguida en aquesta convocatòria. “No estem demanant ser més, però tampoc menys que cap altra comunitat autònoma“, va afirmar la Consellera, que demana “un repartiment equitatiu que es traduïsca en més polítiques socials“.

El Secretari General d’UGT-PV, Ismael Sáez, va vincular la reforma del sistema de finançament amb una millora del sistema productiu valencià. El representat sindical va posar l’accent en el fet que fa quatre anysaquest era un assumpte desconegut, que serà objecte de debat i d’una proposta del govern“.

Ana García, Secretària General de CCOO PV, va reivindicar que “ja és hora” de tindre un model de finançament just per a la Comunitat Valenciana que garantisca els recursos necessaris per a mantindre l’estat del benestar.

Finalment el President de la CEV, Salvador Navarro, va considerar un “avanç positiu” que s’haja reconegut la posició de la Comunitat Valenciana com la autonomia pitjor finançada quatre anys després de les primeres manifestacions massives al carrer per a defendreels nostres interessos i drets fonamentals“. El representant de la patronal va definir com a molt important la presència del PPCV com a principal partit de l’oposició i va criticar que “fa dos anys la ministra d’Hisenda va dir que resoldria aquest problema en un any“, va concloure.

Les manifestacions, no sols van tindre lloc a València, sinó també a Alacant i Castelló amb un destacat seguiment per part de la ciutadania.

‘Miguel Hernández, a plena luz’, una mostra dedicada al poeta oriolà

La Diputació d’Alacant acull per primera vegada l’exposició ‘Miguel Hernández, a plena luz, una mostra dedicada a la vida i obra del poeta oriolà. Aquesta exposició fou inaugurada la passada setmana i es podrà visitar fins al 28 de març en el Palau Provincial de la capital provincial.

‘Miguel Hernández, a plena luzestà concebuda en deu espais o blocs temàtics i cronològics: Gènesi, Religió, Eros i altres símbols, Ideologia, Amor, Guerra, Presó, Mort, Resurrecció i Literatura. La selecció inclou 15 unitats considerades obra artística i 87 d’hemeroteca, correspondència, fotografies, documentació personal i monografies. També destaca un retrat creat per Antonio Buero Vallejo i cartes dirigides a la seua dona Josefina Manresa així com a destacats escriptors com Pablo Neruda; entre molts altres. Tot l’esmentat es completa amb cartells, textos del poeta i diaris de l’època que formen un complet recorregut per la vida i obra de Miguel Hernández.

L’exposició està promoguda per la Diputació de Jaén que té com a finalitat mantenir viva la figura i obra del poeta Miguel Hernández, nascut el 30 d’octubre de l’any 1910 a Orihuela (Alacant), i casat amb Josefina Manresa, natural de Quesada (Jaén). Amb la posada en marxa d’aquesta exposició s’inicia un vincle entre Alacant i Jaén, unió que se subscriu amb un acord d’actuacions conjuntes entre les dues diputacions provincials entorn del mateix Miguel Hernández.

‘Paquito el Chocolatero’, de Cocentaina a tota la terra valenciana

La Generalitat Valenciana i la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) van organitzar ahir el concert ‘Gran Paquito. La cita va tindre lloc a la ciutat de València i en la mateixa van participar un miler de músics de trenta bandes de la nostra regió.

L’audició es va celebrar a la Ciutat de les Arts i les Ciències coincidint amb la festivitat de la patrona dels músics, Santa Cecília, que té lloc el 22 de novembre i una data en què cada any es programen concerts, cercaviles i activitats a les tres províncies valencianes. En el concert es van interpretar diferents peces musicals i entre elles va destacar el pasdoble valencià més internacional, Paquito el Chocolatero, com a peça principal del recital. Es tracta de la composició que més vegades s’ha interpretat en directe en tot Espanya, així com l’obra que més drets d’autor ha generat amb aportacions procedents de més de quaranta països dels cinc continents. La mateixa, com hem contat tantes vegades en COPE ALCOY, fou creada en Cocentaina per Gustavo Pascual Falcó, l’any 1937, i està dedicada al seu cunyat Francisco Pérez Molina.

La iniciativa es va emmarcar dins el projecte Terra de Música, impulsada per la Generalitat i la FSMCV, que té com a objectiu que es valoren les societats musicals i donar suport a la seua candidatura per a ser reconegudes com a Patrimoni Immaterial de la UNESCO.

La Comunitat Valenciana eliminará los exámenes de recuperación en la ESO este mismo curso

La Generalitat Valenciana aseguraba días atrás, según informa COPE VALENCIA, que está ‘”de acuerdo desde el primer momento'” con la desaparición de los exámenes de recuperación en la Educación Secundaria Obligatoria (ESO). Asimismo el Gobierno Autonómico ha anunciado que los eliminará ya en este mismo curso, cuando se publique el ‘Real Decreto de evaluación, promoción y titulación en Primaria, Secundaria, Bachillerato y Formación Profesional’ que ha aprobado este martes el Consejo de Ministros.

Fuentes de la Conselleria de Educación manifestaban a Europa Press que están “a favor desde el primer momento de la eliminación de los exámenes de recuperación de ESO para adoptar medidas más efectivas que acompañen al alumnado y dediquen una atención personalizada en cada caso”.

En este sentido, argumentan que, “si tras una evaluación continua y colegiada del equipo docente a lo largo de todo el curso, se decide que el alumno no ha superado la asignatura, carece de sentido hacer una semana después un examen extraordinario‘. Por ello, la voluntad de la administración valenciana es, una vez se publique el decreto de evaluación, eliminar las pruebas extraordinarias de ESO ya este mismo curso en el sistema educativo valenciano.

En la misma línea, desde el departamento que dirige Vicent Marzà se muestran a favor del nuevo decreto de evaluación que despliega la LOMLOE y que establece que, en el caso de la ESO, las decisiones sobre la promoción del alumnado de un curso a otro, serán adoptadas de forma colegiada por el equipo docente, atendiendo a la consecución de los objetivos, al grado de adquisición de las competencias establecidas y a la valoración de las medidas que favorezcan el progreso del alumno o alumna.

La Conselleria defiende que la repetición de curso debe ser ‘extraordinaria y sólo tiene que darse cuando sea beneficiosa para el progreso educativo del alumnado’. Por tanto, inciden que “es el equipo docente, de forma colegiada, quien, a través de la evaluación continua del alumno, dispone de todos los elementos para establecer, si lo más conveniente es que el alumno permanezca un curso más en el mismo nivel o promocione de curso con materias no superadas”.

En este segundo caso, apuntan el alumnado deberá alcanzar los contenido pendientes a lo largo del siguiente curso y para ello contará con un plan de refuerzo.

Desde el Ministerio de Educación confiaban también la pasada semana en que las comunidades autónomas puedan aplicar ya los nuevos criterios de evaluación, promoción y titulación en todas las etapas educativas. De esta forma, según recalcaron, ya los conocían tras la aprobación de la nueva ley educativa, la LOMLOE, hace casi un año.