El Centre Jove de Muro, conocido popularmente como Casa de Ferro, se prepara para convertirse en el centro neurálgico de...

Per un nou contracte social
Article d’opinió de Manuela Pascual Ruiz, Secretària General de CCOO Comarques Centrals
Aquest 7 d’octubre es commemora la 13a edició de la Jornada Mundial pel Treball Decent (#JMTD20). Una jornada reivindicativa i de mobilització en la qual el sindicalisme internacional i CCOO reclamaran treball digne, amb drets i seguretat, i un nou contracte social.
Aquesta JMTD està marcada per la pandèmia mundial de la COVID-19, amb terribles efectes sobre la salut, l’economia, l’ocupació, els ingressos i la igualtat de gènere, en un món ja fracturat pel fallit model de globalització que perpetua i augmenta la desigualtat i la inseguretat de la classe treballadora.
El TREBALL DECENT ha de ser el centre de les accions dels Governs per a recuperar el creixement econòmic i la construcció d’una nova economia mundial que done prioritat a les persones.
En la línia que estableixen l’Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides, en particular el ODS 8, el moviment sindical internacional i CCOO insten els Governs que incloguen en els seus plans de recuperació:
- Ocupació, treball segur, amb drets i protecció social.
- Salaris mínims vitals.
- Protecció social universal també per a les treballadores i treballadors en l’economia informal.
- Serveis públics universals i de qualitat en sanitat, educació i cures.
- Igualtat en la participació econòmica de les dones, tots els grups racials, migrants i joves, i la seua protecció enfront de la discriminació.
- El dret universal a la llibertat sindical i la negociació col·lectiva.
- Garanties de salut i seguretat en el treball.
- Transicions justes respecte al clima i la tecnologia.
Suport públic a les empreses condicionat a:
- Manteniment de l’ocupació en les empreses.
- Prohibició dels paradisos fiscals.
- Diàleg social i mesures de transició justa acordades amb les treballadores i treballadors i els seus sindicats.
Solidaritat mundial per a assegurar que els països vulnerables disposen de l’assistència financera directa que necessiten per a donar forma a un millor futur per a tota la seua ciutadania:
- Extensió de l’alleujament del deute per als països més pobres i vulnerables de fins a dos anys.
- Un fons mundial per a la protecció social, amb una garantia de cinc anys per als països més pobres.
Sols així serà possible recobrar la confiança en la democràcia i traçar el camí cap a un nou contracte social.