Consells per a un consum responsable durant el Black Friday

Arriba el Black Friday i també la temptació de deixar-se endur per compres massives només pel fet que xicotets i grans comerços asseguren que oferixen grans descomptes i promocions un mes abans de Nadal. Aquesta cita comercial, importada dels Estats Units, comença avui divendres 27 de novembre i s’estén fins a dilluns, amb el Cyber Monday; una jornada que se centra exclusivament en les compres en línia.

Davant del previsible augment del consum durant el cap de setmana, la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana ha recordat que és important conéixer de bestreta els preus dels productes per a saber “realment” quin és el percentatge d’estalvi i informar-se del procés de devolució.

Aquestos són els consells de l’organització per tal de fer un consum responsable durant el Black Friday 2021:

  • Evitar la compra impulsiva, tant presencial com en línia, per molt temptadores que puguen resultar les ofertes.
  • Fer una llista planificada de necessitats, tant personals com de regals a comprar.
  • Limitar el pressupost de despesa i fixar-nos un límit del que podem gastar.
  • Analitzar i parar molta atenció tant a les ofertes com a la publicitat d’estes, perquè els enganys poden estar molt presents.
  • No deixar-se portar només pel percentatge de descompte dels productes. És millor parar atenció al preu anterior del producte i al descompte en l’import.
  • Tindre sempre present que en les compres en línia el consumidor disposa de 14 dies per a desistir, penedir-se o retornar el producte comprat sense haver de donar cap explicació.
  • Saber diferenciar entre veritables ofertes de productes i paranys de les empreses per a desfer-se dels estocs d’articles dels seus magatzems.
  • En les compres en línia optar millor per la targeta prepagament, targetes de crèdit limitat o Paypal, i vigila la seguretat de les pàgines web.
  • Les garanties dels productes són les mateixes de sempre i així hem d’exigir-les.

Finalment recorden als consumidors la importància de dur a terme un consum “responsable i sostenible”, i que, davant de qualsevol problema, cal acudir a les associacions de consumidors per a fer la corresponent reclamació.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *