Consolidar una imatge de territori, el principal repte de les nostres comarques en matèria turística

Crear una oferta turística unificada per a convertir a les nostres comarques en un destí alternatiu al producte de sol i platja és un dels principals reptes als quals s’enfronten l’Alcoià i el Comtat en matèria de turisme. Per a això és important avançar a definir una imatge conjunta de territori, una cosa de la qual actualment manquem en aquesta zona de l’interior d’Alacant.

Així ho assegurava ahir dimarts en COPE ALCOI el nou gerent de la Mancomunitat de Municipis de l’Alcoià-Comtat. Josep Antoni Albert va recordar que les poblacions de la comarca comparteixen recursos naturals, gastronomia, festes, tradicions o elements patrimonials i va assegurar la importància de vendre això fora perquè gent d’altres territoris conega el ric potencial que tenim ací. Per a això va defensar també la idea de potenciar una agenda comuna que permeta al turista identificar uns certs recursos amb la comarca «tenim importants esdeveniments com la Fira Modernista d’Alcoi, la Fira de Cocentaina, el Nadal Alcoià, la Fireta o el Carnestoltes de Muro, els Moros i Cristians i fins i tot les festes d’estiu dels nostres pobles. Són una bona eina per a dir-los al turista que tenim una alternativa durant tot l’any i que es venen ací a gaudir d’això tenen opció de descobrir paratges naturals, elements patrimonials i una excel·lent gastronomia. Cal treballar en aquest aspecte implicant-se tots , tant Ajuntaments com Mancomunitat«, va dir. En idèntics termes es va expressar en el #TiempoDeAnálisis la regidora de Turisme del Consistori alcoià posant també l’accent en la promoció «es tracta de conjuminar esforços, tindre clar on arribarem, marcar-se els temps i treballar la promoció dotant-li dels recursos econòmics necessaris«, va apuntar Lorena Zamorano.

Una promoció turística que es reforçarà a partir de hui a Madrid amb la Fira Internacional del Turisme, FITUR. Allí seran presents diverses poblacions d’aquestes comarques en l’estand del Patronat de Turisme Costa Blanca i en el cas d’Alcoi s’aposta enguany per donar a conéixer el festival Animalcoi, així com la ciutat com a destinació turística cinematogràfica.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *