Últimas Noticias

Cocentaina vivirá este sábado un hecho significativo en su política local, el relevo en la alcaldía entre dos partidos políticos...

A pesar de estar un momento en el que la despoblación supone una amenaza para los municipios pequeños de todo...

Hoy viernes os hemos contado que el Convento de los Padres Franciscanos de Cocentaina celebra en esta jornada la festividad...

Hoy viernes hemos destacado que arranca en Alcoy la temporada de las piscinas municipales. También hemos comentado que nuestra ciudad...

Alcoy, ES
broken clouds
Weather in Alcoy, ES
21°C 21°C
Alcoyano temporada 2020/2021

L’Alcoyano prepara la nova temporada

El Club Deportivo Alcoyano començarà a entrenar l’1 de setembre, una data que significarà també l’inici dels preparatius per a la pròxima temporada.

La secretaria tècnica del CD Alcoyano continua treballant contra rellotge en la confecció de la Plantilla 2020/21. Així, a més dels jugadors renovats, s’incorporaran a la disciplina de grup quatre homes que van conduir a l’equip de tornada a la Segona B. És el cas de Raúl González, Peiró, Garcés i de Diakité. De la mateixa manera, el jugador d’Ibi, Jorge Devesa, no continuarà en l’equip.

La secretaria tècnica del CDA continuarà, en els pròxims dies, reunint-se i negociant amb membres de la plantilla de la temporada anterior al mateix temps que anunciarà nous fitxatges. Alguns noms propis confirmats ja per a la próxima temporada son el del  mitjapunta Àngel López, el porter Alejandro Satoca i el davanter Manuel Raillo

Cocentaina planifica el futur dels seus serveis socials

Cocentaina comptarà amb un nou contracte programa de serveis socials a partir de l’any 2021. Així es va acordar en la reunió mantinguda recentment entre l’alcaldessa de la Vila Comtal, Mireia Estepa, i el director de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials; Enric Ferrer.

El volum de població de la vila comtal fa que aquesta siga considerada per Conselleria com a zona amb àrea pròpia i açò li permetrà gestionar no sols el seu equip social de base sinó també programes específics, fets que ja fa molts anys que venen produint-se i que no canvien en absolut la prestació de serveis que tenen i que tindran els contestans. La diferència substancial que s’implantarà amb la nova llei és que Cocentaina deixarà de prestar els seus serveis, com a agrupació de municipis, a Balones i a Millena, que s’hauran d’incorporar a altra mancomunitat, previsiblement la del Xarpolar, per a ser atesos en qüestions socials. Açò ve motivat perquè la normativa actual ja no considera l’opció de les agrupacions informals de localitats i elimina així la possibilitat de ser perceptores de finançamentl’equip de serveis socials disposarà amb el nou mapa d’un poc més de temps per a dedicar a la nostra ciutadania, ja que no haurà d’acudir a Millena i a Balones, que esperem que tinguen l’atenció que mereixen“, afirma l’alcaldessa; Mireia Estepa.

Recordar que la Conselleria busca que els serveis socials s’oferisquen a través de grans mancomunitats que puguen gestionar i oferir programes més variats i potents a la població. Els municipis que podran gestionar ells sols els serveis socials seran aquells de més de 5.000 habitants.

Guanyar demana amb urgència que els espais municipals estiguen a disposició de les escoles

Guanyar Alcoi demana al Govern Municipal del PSOE que elabore un llistat d’espais municipals per posar-los a disposició dels centres escolars de la ciutat.

Sandra Obiol, portaveu de Guanyar Alcoi, indica que aquesta mesura facilita als centres educatius que es puguen complir amb els requisits bàsics de seguretat que, de moment, es defensen per part de veus expertes: ràtios reduïdes, espais a l’aire lliure i espais interiors ben ventilats. A més assenyalen que les escoles d’Alcoi han de poder comptar amb tots els equipaments municipals per a poder fer segur limprescindible presencialitat en el col·legi “anar a l’escola és un dret fonamental dels xiquets i xiquetes tal i com fa dècades es defensa en tot el món. No es tracta només d’un fet acadèmic sinó també de benestar social i físic. La pandèmia i la seua gestió ha fet més complicat fer real de manera equitativa aquest dret, especialment després d’anys de retallades en la inversió pública en educació. Però que siga difícilno ho fa impossible si existeix la voluntat i si tots els agents treballem amb la comunitat educativa per aconseguir-ho, indica.

La plataforma municipalista farà efectiva aquesta demanda en el primer dels plenaris del curs polític previst per a aquest divendres 4 de setembre. 

Alcoleja va celebrar la seua Setmana Cultural en un estiu atípic sense Festes

L’Ajuntament d’Alcoleja va programar entre el 17 i el 23 d’agost la seua Setmana Cultural, unes jornades que van incloure nombroses activitats per a totes les edats en absència de les habituals Festes Patronals que han quedat suspeses en aquest atípic estiu a causa de la crisi sanitària del Coronavirus.

Els veïns i les veïnes de la localitat van poder gaudir de competicions esportives centrades en la Pilota Valenciana i en una ruta senderista que va partir des de la Plaça de l’Església per recórrer les poblacions que circumden Alcoleja. A més Just Sellés va presentar la seua novel·la titulada ‘Amira, l’última flor de la muntanya’ mentre que els més petits van tenir al seu abast propostes com una màster class de terrissa i una tarda medieval. A tot això se li van sumar cercaviles i un concert a càrrec de la banda d’Alcoleja, les actuacions de l’Agrupació Musical Alacantina ‘Albaladre‘ i de Goya Riera, una audició de la mà de ‘Jazz Films’ dins de la campanya ‘Jazz amb la Manco’ i una ruta de contacontes organitzada també per l’ens comarcal.

Al marge d’això es van desenvolupar celebracions religioses com la Missa de la Nativitat a l’església parroquial o el trasllat dels patrons locals, Sant Vicent Ferrer i la Mare de Déu de Beniafé, per presidir una missa de campanya al pàrquing del pobletotes les activitats han comptat amb les seues corresponents limitacions d’aforament i s’han desenvolupat a l’aire lliure, amb les oportunes mesures de seguretat, per evitar l’aparició de rebrots per Covid-19. Els veïns d’Alcoleja han tingut una gran responsabilitat i han pogut gaudir d’aquestes iniciatives com a compensació a la manca de festes“, assegurava en COPE ALCOY l’alcalde; Quico Fenollar.

La Setmana Cultural de l’any 2020 va concloure amb una missa en sufragi dels difunts del municipi i va incloure un atípic ‘Cant de l’Aurora’ des dels balcons de les cases a l’alba de dissabte 22 d’agost.

Banyeres suma més de 50 positius i l’Ajuntament reclama la necessitat d’extremar la precaució

L’Ajuntament de Banyeres de Mariola ha manifestat durant aquest cap de setmana “gran preocupació” per haver sobrepassat els 50 casos positius per Coronavirus. El consistori ha reclamat a través d’un comunicat la necessitat d’extremar la precaució. En aquest sentit, ha isistit en la importància d’evitar les trobades socials i familiars en espais tancats, limitaral màxim les reunions amb familiars i amistats” i portar sempre mascareta. També reclama a les persones que hagen donat positiu “guardar escrupolosament el període d’aïllament”.

L’Ajuntament ha assegurat que la Conselleria de Sanitat ha confirmat que els casos positius al municipi superen els 50. Per això també ha decidit també tancar temporalment les zones de jocs infantils dels parcs i jardins, i ha tancat instal·lacions al poliesportiu, entre altres mesures.

Per últim aquest municipi de la Mariola està demanant prudència a través de les seues xarxes socials.

El PP reclama a Francés que active el Pla Estratègic d’Alcoi

El Partit Popular d’Alcoi ha reclamat l’activació del Pla Estratègic 2019 fins a 2020. Aquest document conté mesures dividides en set eixos de treball que suposen inversions per valor de 47,6 milions d’euros.

Des de la formació política expliquen que el Pla Estratègic va ser una proposta defensada pel Partit Popular en 2015 amb l’objectiu de definir un model de desenvolupament intel·ligent, sostenible i integrador. A més asseguren que aquest document fou aprovat en 2019i ara la gestió de Francés ho ha reduït a res. El Govern ni tan sols ha creat l’òrgan de control del Pla malgrat que es va comprometre a això a l’octubre del passat any. El PP ja va advertir llavors que sense un correcte seguiment, la ciutat corre el risc que el pla quede en lletra morta. Ara les pitjors expectatives s’estan confirmant“, indica el portaveu, Quique Ruiz.  El mateix Ruiz retreu al Govern local que tampoc haja generat un sistema d’informació sobre els 115 indicadors de control i seguimentfa un any que Francés va prometre que els indicadors estarien en la web de Smart City Alcoi. La major part no figuren i els que estan aporten dades desfasades“, lamenta el regidor.

Finalment el Partit Popular demana al Govern Socialista que siga capaç de posar a treballar a tots els partits en un projecte comú i global de ciutat.

L’ajuntament d’Alcoi durà a terme el pla de manteniment del Pont de Sant Jordi

A principis de setembre començaran les actuacions necessàries per a donar compliment al pla de manteniment del Pont de Sant Jordi. En la darrera Junta de Govern es va aprovar l’adjudicació dels treballs a l’empresa Levantina de Limpiezas Grupo Espiral, S.L. per un import de 20.739,40 euros.

Les zones on es realitzaran les actuacions de manteniment són les baranes de formigó i les d’acer, en les parts tant interiors com exteriors. Pel que respecta als treballs concrets en la part interior faran una revisió, reparació i pintat de les zones en les quals les baranes presenten començament d’oxidació aplicant esmalt, així com picat i sanejat les zones on siga necessari i eliminaran les microfissures existents en les baranes de formigó.

El regidor Jordi Martinez afirma que «les actuacions necessiten un manteniment, és un pla per evitar arribar a la situació que va arribar el Pont de Sant Jordi i que va provocar que tinguérem que dur a terme una reparació integral després de molts anys d’abandó. L’important no és només fer obres en la ciutat, també hem de fer un manteniment perquè perduren en bon estat».