Alcoi no es queda arrere i aposta pel producte de proximitat

Xocolate, dolços, torró… Productes que amb el Nadal cada vegada més a prop comencen a omplir les nostres cistelles de la compra i que poden ajudar a impulsar el comerç de proximitat. I és que són molts els productors de les comarques de l’Alcoià i el Comtat que ofereixen aliments com estos.

Amb l’objectiu d’acostar al client final el treball que realitzen els productors de les nostres comarques, l’Ajuntament d’Alcoi ha organitzat este dissabte 18 de novembre la I Llotja del Producte Local i de km0. Un esdeveniment que tindrà lloc al llarg de tota la jornada en la plaça Ramón y Cajal i que combinarà les comercialització d’estos productes amb tastos, ‘showcookings’ i xarrades. “La idea que tenim és que esta activitat relacione als productors amb el client final d’una manera més amable i pausada. Volem que es parle de com es produeix l’aliment que s’exposa, la qualitat que té…“, ha explicat Álex Cerradelo, vicealcalde i regidor de Promoció Econòmica.

Hi haurà expositors d’oli, mel, vi, torró, formatges, dolços, embotits, fruita i verdura. L’horari és de 10.30 a 14 hores i de 17 a 20 hores.

La iniciativa compta amb la col·laboració de la Mancomunitat de l’Alcoià i el Comtat, que també porta anys impulsant el treball de productors de la zona a través del portal “agroalcoiacomtat”. “Estan tots els productors que volen participar mostrant els seus productes. Es pot comprar a través d’ell. Esta iniciativa és una manera de donar-li difusió a este portal”, ha explicat Inma Sancho, ADL de la Mancomunitat.

Mou-te gratis per la ciutat

“A Alcoi, tot a prop” és una altra de les iniciatives per a fomentar el comerç local. Una campanya que permetrà als consumidors dels negocis associats aconseguir amb les seues compres vals per a viatges en l’autobús urbà o per a hores de pàrquing.

En concret, es posen a la disposició de la ciutadania 25.000 vals d’autobús i 4.000 hores d’aparcament. L’aparcament serà en els pàrquings que hi ha en cada barri.

I ja ha començat també la campanya “La ruleta del comerç”, que es fa rodar en quatre punts de la ciutat i amb la qual la ciutadania pot aconseguir vals de fins a 250 euros per a realitzar les seues compres en comerços de la ciutat. Queden per davant dues jornades: el divendres 17 de novembre en Santa Rosa i el dissabte 18, en la Hispanitat.

En totes estes iniciatives, inclosa la Llotja, col·laboren també la Cambra de Comerç d’Alcoi, ACECA i la Federació de Comerç.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *